spelin skrev 2014-08-17 18:24:48 följande:
Det är lätt att fastna i datumtänkandet... Hade bf 10/8, då var man ju först väldigt inställd På det datumet. Sen tänkte jag att det kanske skulle bli 12e = samma som min pappa. Men icke. 13 e kunde hon hoppa över, det är ju otursnummer :p Men 14e passar bra, det vore ju snyggt med personnummer 140814... Men nej...
Läst igenom hela tråden nu och det var nån som hade en teori att barnet kommer nära sitt eget födelsedatum. Stämmer på mig och syster (21 och 23, mamma 23)! Då borde min bebbe komma på torsdag 21a! Blir bf+11 visserligen lite jobbigt men så länge jag slipper igångsättning!
*så man håller på* ...
Jo det är ju så. Man borde inte hänga upp sig på datumet och sen när man väl går där med värkar eller att vattnet har gått så ger man nog fan i vilket datum det är om någon annan fyller år eller inte ;)
Dock skulle jag absolut inte vilja få barn på julafton eller nyår. Tycker så synd om barn som är födda så sent på året. Inget illa menat om nån har barn eller fyller år själv i december!
Det där med datumen har inte fungerat för min mamma hon har nog siktat på min pappas familj isåfall :P min farbror fyller år 5:te och jag 7:de. Min farmor fyller år 10onde och min bror 11te. Min mamma själv fyller år 22 så kanske jag går efter den trenden då när min son fyller år den 22? ;)