• thefee

Klago/gnälltråd för oss höggravida

Baktakt skrev 2014-08-18 19:13:05 följande:

Ah! Dottern har ju varit lite orolig om nätterna, men jag har tänkt att det var pga förskolestarten.

kanske är kombinerat? Mycket nya saker och då brukar dom ju bli lite väl ivriga och få svårt att sova iaf min son kan bli så om det är mycket som händer.
    Lag sonen lite senare ikväll så hoppas att det ska hjälpa lite men det återstår att se. Vi kan inte lägga oss i hans säng heller eftersom han har en säng som har en skiva till botten så den skulle gå sönder och sen är den för smal för att vi skulle rymmas bredvid och ligga. I stället har vi en stol bredvid som vi sitter i om han vaknar innan vi gått och sova och när vi läser saga inför natten.
  • thefee
    Phoenix12 skrev 2014-08-19 19:12:14 följande:

Fick precis en rejäl sammandragning som visade sig vara magknip. Gick SPRINGA till toaletten. Kanske nåt på G!

Vissa säger ju att man tömmer tarmen innan förlossningen så kanske magknipet är ett gott tecken då :D

Tycker också att det var sent att upptäcka men samtidigt så är det nog väldigt svårt att avgöra om dom sitter eller inte när bm känner på magen. Min f.d klasskompis bebis så satt och det hjälpte inte fastän dom försökte vända eftersom han lag ner fötterna. Vet också flera som trott att deras bebisar ligger neråt men sen visat sig att dom trots allt sitter. Läste nånstans att vissa bebisar inte fixerar sig helt innan förlossningen är igång.
  • thefee

Så roligt när det kommer bebisar! :)

Har haft huvudvärk hela natten och till råga på det så hade sonen en sämre natt och det känns som vi sovit bort halva dagen. sen har jag fått för mig att klippa kort hår har typ axellångt nu men jag vara irriterar mig på det och har det i hästavans hela tiden. Tror inte jag skulle passa i kort hår dock. Sen så säger dom ju att man inte ska ta stora beslut när mna är gravid eller om det var när man ammar eftersom hjärnan är så påverkad att man intr tänker som man gör annars. Idag borde vi börja städa lite har tämkt storstäda lite imorgon. Rensa lite bland leksakerna och torka damm och sånt. Vill så gärna ha fredag idag så jag får gå på tul men måste vänta ännu 2 dagar.

• thefee

3skabli4: känner precis likadant. Dock har jag minst en månad kvar till bf och troligen länge efter det när jag gick över så länge förra gången. Har ingen ork alls och magen är så stor att den bara är i vägen och tar i allting. Förra gången var det roligt och mysigt att vara gravid men nu känns det mest förjävligt att jag skulle kunna åka till bb i morgon och sitta där tills bebisen kommit ut.

Har haft 0 ork idag och känt mig bitter och sur hela dagen. Blir sur för allt och vill verkligen inte vara gravid längre, det suger! Magen tar i allt hela tiden och inte kan man sitta ordentligt heller. Kissa får man göra var 10onde minut typ och därimellan känns det ändå som att det skulle rinna lite hela tiden fastän det inte gör det. Nej nu är jag färdig med det här!

• thefee

Ja känner precis lika! Hatar allt detta eviga kissandet. Sonen var vaken 3 timmar!!! I natt. Jag orkar fan inte vara vaken 3 timmar varje natt! Fattar inte hur jag ska orka om han håller på ännu när bebisen kommer då lär jag inte behöva sova alls. Vill inte väcka maken heller eftersom han stiger upp 5:30 varje morgon och nästa vecka börjar han tidigare.

• thefee

E2012smamma: känner helt igen mig i ditt skrivande! Är så jag skulle kunat skriva det själv. Fast min son ska vara hemma med mig fram till nästa höst när jag tänkt att båda barnen ska börja på dagis igen. Fattar inte hur jag ska orka gå flera veckor med stor magen ännu.

• thefee
    E2012smamma skrev 2014-08-21 18:11:05 följande:
    Hur gammal e han? Duktigt av dig att orka det!

Jag tror vi kommer nyttja de 30 timmarna som vi får första terminen nu. För att komma in allt m amning å sömn.

Sen kommer jag minska ner till våren när bebisen e lite större å det är bättre väder att hitta på grejer i. Sen får storebror av hemma hela sommaren iallafall tror jag..
    han är 2,5 år nu och har så enormt mycket energi. Som tur bor mina föräldrar bara 5 min bort (ca 2,5km) så vi är ofta där på dagarna eftersom dom är bönder och båda är hemma hela dagen plus att min bror bor hemma och hjälper till och min farmor så det finns alltid någon att prata med. Skönt också när han gärna åker med i traktorn och dom har stor gård att vara ute på så han blir inte lika rastlös där som om vi är hemma hela dagen och jag måste vila varje gång vi gjort något. Finns heller ingen lekpark här nära förutom vid skolan eller förskolan som ligger en liten bit bort men där får man inte vara på dagen utan bara på kvällarna. Har en månad kvar till BF och känner mig stor som en elefant.
  • thefee

Oj larsonskaa låter som väldigt intensiva dagar för dig men skönt att bebisen är ute nu. Hur gör dom när dom måste skrapa bort rester från moderkakan?

Sonen hat sovit betydligt bättre i natt, såå skönt! Han vaknade runt 2 men somnade om efter att jag gått och satt mig i stolen bredvid hans säng. Antar att efter alla dåliga nätter nu med lite sömn så irkade han inte vara vaken halva natten i natt. Ska snart åka iväg och lämna sonen till mormor och morfar och sen blir det tul för min del. Oj så jag väntat att få se lillan i magen igen! :)

• thefee

Allt var bra på ultraljudet :) fortfarande en flicka i magen och hon borde nu i v.35+6 väga ca 2940gr blir nog en lagom stor bebis :) sonen vägde 3720gr vid födseln måste kolla sen vad han uppskattades till i samma vecka så kanske man kan gissa lite hur stor hon är vid förlossningen. Så nu är det bara att vänta att hon vill komma ut. Hoppas att det inte tar fööör länge innan hon vill komma ut.

• thefee
    Maho81 skrev 2014-08-22 11:43:06 följande:

Fränt, det din bebis väger nu, är vad min flicka beräknad väga nu när hon är fullgången haha!

Kollade vad sonen var beräknad att väga i samma vecka faktiskt exakt samma dag och han var 200gr mindre! Hoppas jag inte får en stor bebis typ 4kg den här gången. Men dom kan ju inte vara exakta på ul så man får väl räkna med +- några 100gr. Men han tyckte inte jag behövde komma på flera ul så antar att hon inte är större än normalt då.
Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida