• thefee

Klago/gnälltråd för oss höggravida

Har försökt ta det lite lugnare idag så sonen och jag spenderade dagen med att vara hos mormor och morfar. Han blir alltid så till sig över alla traktorer och saker som morfar har som han kan sitta i bra som underhållning bara det inte skulle vara så jobbigt att stå ;)
    Vi tog på samma gång hem korgen som bebisen ska sova i den första tiden. Den har gått i arv så vi är många som har sovit i den när vi var små :) Börjar kännas som att det faktiskt närmar sig lite nu trots att det känns som evigheter kvar. Bara att bädda klart nu och tvätta upp alla kläder och packa bb väskan så är jag så gott som redo för bebis. Fast lite blöjor och bröstkräm borde man väl köpa också för att klara dom första dagarna hemma med bebisen. Och dom jävligt ömma bröstvårtorna..

• thefee

Alltså jag måste bara berätta om en riktigt sjuk dröm jag hade i natt! Jag drömde att det var en varm sommardag. Jag var fortfarande gravid typ runt vecka 32 eller något sånt. Hade varit till min bm på dagen och hon hade kollat hjärtljuden på bebisen och upptäckt på samma gång att det fanns en till bebis i min mage! Alltså inte en tvilling utan den andra bebisen var väl i vecka 11 eller nått sånt och låg typ på ena sidan av min mage. Den bebisen var beräknat till nångång i januari nästa år. Fick ju helt panik och fattade inte hur det kunnat hända! Visste inte alls vad jag skulle göra eftersom det skulle ju bli jätte nära mellan bebisarna och jag skulle nog aldrig orka sköta om båda två sen på samma gång. Tankarna gick mest åt att göra en abort men hur skulle man kunna göra det när man hade en annan bebis i magen på samma gång?
    Behöver jag säga att jag var lättad när jag vaknade igen? ;)

• thefee

Jo men usch alltså tänk om det faktiskt skulle vara så att man helt plötsligt skulle vara gravid med 2 bebisar men i helt olika veckor. Kan man inte drömma om gulliga kattungar i stället ;)

Hade världens kramp i vaden när jag sträckte på mig i morse i sängen. Trodde benet skulle trilla av innan jag kommit mig upp ur sängen för att få ner foten i golvet.

• thefee

Oj tur att det bara inte är min man som snarkar och får lite sparkar på benen eller blir lite försiktigt kittlad för att han ska svänga sig på mage. Ligger han inte på mage så fortsätter han snarka. Dock blev han riktigt arg en gång när jag skulle slå till hans axel för att han inte slutade snarka hur jag än försökte. Råkade dock slå honom rakt i örat (det var mörkt) så han vaknade och fick huvudvärk! Ups inte meningen att slå SÅ hårt.

Har varit på klädparty ikväll (me&i) åh dom hade så fina kläder åt bebisen och hittade en tröja som var så mjuk och skön och jag blev helt kär! Men tycker det var lite för dyrt och skulle lätt ha blivit över 1000:- om jag beställt något så jag lät bli. Får leta efter liknande men billigare märke nån annanstans.

• thefee

Var också till stan igår och sen på klädpartyt igårkväll h jag fick gå och lägga mig redan kl halv 10. Blev så trött och började må illa. Sov ganska bra men sonen har börjat vara vaken på natten ca 1-2 timmar efter attbhan kommit i vår säng. Jag kan såklart inte somna om när han ligger där vaken. Hoppas hab slutar med det snart så jag får sova på natten! Har dessutom märkt att bebisen verkar vakan varanna timme för ofta är jag vaken där mellan 2-4 på natten och då brukar man känna mycket sparkar.

• thefee

Har också städat idag men bara dammsugit och skurat golvet. Fick lägga mig i soffan efteråt sålänge sonen ville se på tv. ( känns som han får se hur mycket tv han vill nu när jag inte orkar hålla igång hela dagen utan måste lägga mig och vila emellan). Trodde min rygg skulle gå av för det gjorde ont så in i h... hur jag än försökte ligga så jag gav upp och fick sitta och halvsova i stället.
    Har börjat förbereda lite mer inför bebisen nu också. Har snart tvättat alla kläderna och har funderat på att börja packa bb väskan och bädda bebissängen fast det kanske är lite tidigt?

• thefee

Jo kommer nog iaf packa bb väskan nästa vecka om jag hittar någon väska att packa i. Minns inte alls vad jag hade för väska förra gången men den var nog för stor, hade med mig alldeles för mycket grejor. Tror vi hade 3-4 väskor med från bb när vi åkte hem. En för datorn, min bb väska, skötväskan och den lilla väskan man fick från bb plus bilstolen. Herregud så mycket behöver man ju inte, får nog ta den minsta väskan jag hittar ;)
    Sängen får nog vänta tills mamma har fixat tyget som ska vara runt kanten på bebiskorgen och så måste jag tvätta skyddet som ska vara till spjälsängen.

Igår på klädpartyt så var en av mina bekanta där med sin lilla bebis på 3,5 veckor! Han var ju hur liten som helst!! Herregud kan inte fatta att jag snart kommer sitta med en sån liten bebis i famnen. Men måste nog erkänna att idag så såg jag riktigt fram emot att få åka till bb och vara där själv med bebisen nån dag eftersom maken måste åka hem på kvällen till sonen.

• thefee

Har varit till stan för att köpa nya skor åt sonen idag. Sov riktigt dåligt inatt och vaknade flera gånger. Morgonen var inte bättre när sonens nattblöja läckt i sängen och katten hade spytt utan för vår sovrums dörr och under köksbordet! Fatta hur jobbigt det var att torka under bordet.. har haft två riktigt onda sammandragningar med tryck neråt och ilningar idag.

• thefee

Lycka till med igångsättningen i morgon larssonkaa! så spännande att du snart har din bebis hos dej! :)

Vet inte alls om jag gillar den här fredagen eller inte. Skulle bara vilja slippa magen nu. Den börjar bli så stor så den bara är jobbig. På morgonen är den så stor och tung känns det som och det känns som hela underlivet håller på att gå sönder när man stiger upp och magen typ "ramlar ner till sin rätta plats". Sonen ville jag skulle leka med honom i sandlådan ikväll när maken klippte gräset men jag kunde ju inte sitta där heller för det började kännas så obehagligt för magen att vara ihop tryckt så. Samma sak att sitta lite bakåtlutad i soffan och sen sätta sig rakt för att stiga upp så får jag en massa ilningar av och jag måste stiga upp snabbt eller luta mig bakåt igen för att det ska avta. Nej jag är färdig nu. I morgon är jag äntligen i vecka 36! Känns som en milstolpe eftersom min föräldraledighet börjar då.

• thefee

Minns från min första graviditet att jag åkte på en riktigt hemsk förkylning dom sista veckorna. Fick bihåleinflammation också och hur jag än försökte så tog det minst 2 veckor innan jag kunde göra nått alls. Det dunkade i hela huvudet och "drog" i näsan som att man skulle ha andats för kall luft fastän jag var inomhus. Usch det var hemskt så tycker verkligen synd om dig som är förkyld nu så nära slutet!

Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida