• my2girls

Klago/gnälltråd för oss höggravida

Här får man gnälla av sig nu när man är höggravid och få empati till på köpet. För oss som sliter varje dag, knappt kan gå, har svullna händer och fötter, svettas som dårar med mera.

Självklart är vi tacksamma för det mirakel vi väntar och snart är dem här hos oss men tills dess är det ok att vara en klagomur, i alla fall här ;)

• Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida
  • larssonkaa
    Happy14 skrev 2014-07-23 22:33:23 följande:
    Tre rastlösa ungar och ett hus med 13 rum är ingen rolig kombo... Plus renoveringsskräp på utsidan och på insidan, tvättstugan är översvämmad av tvätt... Suck... Blä.
    13 rum... Jösses! I jämförelse borde jag kanske inte klaga... ;)
  • larssonkaa
    Limaliie skrev 2014-07-24 09:28:10 följande:

Idag vill jag gnälla lite över magen, hon sjunker inte ner det minsta och ligger så högt upp hon kan vilket gör att andas normalt är svårt. Dra djupa andetag....puh..svårt. Hur jag än sitter/ligger pressar magen på något otroligt så man nästan tror man ska kvävas ibland. Skrikandes

Vore ju trevligt om hon fixerade sig men hon verkar inte ha planer för det trots v 38+0 idag.

Sen värmen! Det är redan skitvarmt ute och INNE. Denna dagen kommer bli en plåga och imorgon stod det på smhi att det blir över 30 grader. Tackar!

Jag tror att din mage kommer att sjunka närsomhelst nu. Min sjönk typ (nästan i af) över en natt.

Det blev markant skillnad när den sjönk så håll ut! :)
  • Pedalen

Nämen, 28 grader varmt klockan 08.00 idag, så himla skönt... Not! Ska på ultraljud idag, och träffa läkare nr 5 i ordningen, kontinuitet är inte ledordet på spec. här i länet. Trots att det ska göras förlossningsplanering i vecka 33 har ingen hittills ens nämnt nåt om förlossning, bara som ett exempel. Är i v 35+6 idag.
    Funderar på om man kan göra en egen liten hinnvepning eller nåt? Är ju lite öppen redan. Gå i trappor och sånt är ju inget alternativ pga foglossningen, men putsa fönster och torka högskåpen i köket kanske kan sätta igång det? När jag nu ändå inte kan vara ute utan att dö av värmeslag...

• Halley

Varför svullnar ens fötterna upp? Alltså, jag fattar att de samlar på sig vatten, men vad ska det vara bra för? Samla vatten i fötterna för senare användning som om jag vore någon form av kamel då eller?...

• Hjärta i norr
    Halley skrev 2014-07-24 10:32:13 följande:

Varför svullnar ens fötterna upp? Alltså, jag fattar att de samlar på sig vatten, men vad ska det vara bra för? Samla vatten i fötterna för senare användning som om jag vore någon form av kamel då eller?...

Men erkänn, hellre fötterna än få pucklar på ryggen? nej skämt åsido, jävligt frustrerande med vätska där den inte behövs!
  • Happy14
    larssonkaa skrev 2014-07-24 09:50:10 följande:
    13 rum... Jösses! I jämförelse borde jag kanske inte klaga... ;)
    Gammalt hus med många små rum... Övervåningen använder vi inte ens = där vi trycker in all skit hahaha vi kommer ju bli 6 st i familjen så det behövs dock.

Barnen huserar i undervåningen. Det är rätt skönt för alla parter, även när de blir äldre, med kompisar och så.

Men senare kommer vi köpa ett mindre hus, när våra stora blir större
  • Hjärta i norr

Blä, igår kväll från kl 17 tills inatt hade jag kraftiga sammandragningar och molvärk, började tro det var på gång men sen upphörde det så klart. Morr!

Men pratade med min mamma nu på morgonen som berättade att hon hade likadant med min lillebror, tre kvällar/ nätter i rad innan min bror sen kom ut. Whoopi?!? Vill helst att det kommer igång ordentligt nästa gång istället för flera kvällar/ nätter utan att det blir mer. Men ja ja, bara att vänta.

• Limaliie
    larssonkaa skrev 2014-07-24 10:01:57 följande:
    Jag tror att din mage kommer att sjunka närsomhelst nu. Min sjönk typ (nästan i af) över en natt.

Det blev markant skillnad när den sjönk så håll ut! :)
    Fin mage Glad man ser skillnad ja!

Runt v 30-32 höll hon på att rota där nere jättemycket och det ilade och hade sig hela tiden, var alldeles säker på att hon fixerat sig men icke. Nu känner jag ilningarna ännu mindre än då hehe. Typiskt.
  • Limaliie

Många som börjar få känningar och värkar....trist att de upphör. Håller tummarna för er alla Solig

Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida