• my2girls

Klago/gnälltråd för oss höggravida

Här får man gnälla av sig nu när man är höggravid och få empati till på köpet. För oss som sliter varje dag, knappt kan gå, har svullna händer och fötter, svettas som dårar med mera.

Självklart är vi tacksamma för det mirakel vi väntar och snart är dem här hos oss men tills dess är det ok att vara en klagomur, i alla fall här ;)

• Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida
  • Hjärta i norr

Tycker det är konstigt att de säger att barnet inte ska påverkas, den är ju inne i oss och vi är från början omkring 37 grader varma innan det blev värmebölja!

Och som sagt, jag kan känna av att ungen blir livligare när jag kyler mig t ex med handduk eller kalldusch, då menar jag påtagligt mycket mer livlig än tidigare.

• Happy14

Undrar också om man vågar bada.. Är ju i v 41.. Ingen aning om det gått delar av proppen eller ej, har haft en del helt genomskinligt slemm dock när jag torkar mig (ursäkta) ;-p

• Halley

Blir lite nojig över att bada i Östersjön nu när det är algblomning. Vill ju inte riskera att få in det till bebisen. Att bada i ett badkar känns inte lika illa liksom...

• thefee

Skulle nog avstå ifall man inte är helt säker på att slemproppen inte lossnat lite redan.
    Var och badade lite med sonen ikväll igen men idag var det mycket kallare i vattnet. Sen var han mer omöjlig eftersom pappa var med och han bara skulle springa runt och göra saker han inte skulle få så tålamodet var inte på topp. Men skönt var det iaf.

Kan vi inte skriva lite om hur gamla vi är och om man har barn sedan tidigare och hur gamla dom är? :) Om man vill kanske även berätta lite om tidigare förlossningar? :) Skulle vara roligt att veta lite i vilken ålder alla är och hur andras förlossningar sett ut :)

• thefee

Kan ju börja själv ;)
    Är 23 år, gift, har en son på snart 2,5 år, jobbar som bagare, har hus och två katter. Bor i Finland. Väntar troligen en flicka denna gång :)
    Min första graviditet så gick jag över 12 dagar med, blev igångsatt av lite olika anledningar. Förlossningen gick snabbt 4,5 timmar från att värkarna kommit igång, krystade 23 minuter. Använde bara lustgasen en kort stund och badet men inget annat hann jag med som smärtlindring men jag ville heller inte ha något annat än det :)
    Har BF 20.9.

• Happy14

Men jag har hört att bara inte vattnet gått så är det ok? Badade ändå inte men, var ute med båten så barnen och mannen fick bada!

Jag är 29 år, gift, bor i villa, jobbar på förskola, har en son på 8 år sedan tidigare, min man är 35 år och har två söner på nio och tio sedan tidigare, vi har barnen varannan vecka (förutom min som är hos sin pappa varannan helg förutom på lov då delar vi lika pga att vi bor så långt ifrån varandra tyvärr) min förra förlossning startade 40+3 med vattenavgång, blev hemskickad, fick infektion, men startade av sig själv 40+5, för att göra en lång historia kort så gick det extremt fort och jag hann i princip inte ens få lustgas, störtförlossning, kräktes och lite dramatik, men allt gick väldigt bra! Tur jag var inne på sjukhuset redan väntar en flicka bf+3 idag!

• my2girls

Okej!

30 år, gift, mamma till två barn på 5 och 7 (flickor). Utbildad Sjuksköterska men har inte börjat arbeta som det än. Bor i Sthlm. Min första förlossning tog 23h från absoluta första känningen, tog epidural. Den andra hann jag knappt in innan hon var född så bara lustgas där. Nu väntar vi en pojke med bf idag...går runt med förvärkar som känns big time! Väntar på att d ska dra igång på riktigt.

• my2girls

P.s fräsch info sådär men tror min slempropp precis lossna. Den va helt brun (gammalt blod)

• larssonkaa

Vad roligt att läsa lite mer om vilka ni är!

Jag är 30 år (säkert äldst här..?) och väntar mitt första barn nu. Bf om 7 dagar i morgon. (Låter bättre så än att skriva 8 dagar, denna dagen har typ gått ju) ;) Jag bor med min karl sedan drygt 9 år tillbaka i ett radhus i "en mellanstor svensk stad"..! :) har 2 bonusbarn som bor här varannan vecka, en flicka som fyller 11 till hösten och en grabb på 12. Dom var små när jag träffade deras far, 1,5 & 3, så det känns ju lite som att dom är mina OCKSÅ såklart! Och dom ser verkligen fram emot bebisen, speciellt tjejen. Hon älskar att hon ska få ett litet syskon och går och donar och möblerar om i bebisrummet, lägger fram bebiskläder och ligger breve mig på kvällarna och pratar med magen. Det är så jäkla rart så mitt <3 smälter..!! :)

Eftersom det är min första vet jag inte riktigt vad jag ska förvänta mig inför förlossningen. Försöker förvänta mig allt och ingenting. Kan bara hoppas att man kommer att förstå när det är dags att åka in och att allt ska gå bra. Längtar såå tills jag får ha min bebis i famnen!

• larssonkaa

Just ja- vet inte än om det är pojke eller flicka där inne. Vi hör till de få som låtit bli att ta reda på det..! Mer spännande så på nå vis! :)

Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida