• Anonym (Maria)

Provocerade

Tycker inte om krönikan som delas som bara den på fb.
    Rubriken talar om att alla bonusmammor ska sluta vara som fem åringar.
    Det delas och påhejas som bara den!!
    Håller helt med att vissa bonusmammor/pappor bör skärpa sig håller också med mycket annat i texten. Men det gäller även bioföräldrarna samt bonusbarnen.
    Alla måste ge och ta.
    Blir ledsen och arg för det verkar ju helt klart som att allt ansvar för att få det att fungera ligger hos bonusmamman.

• Svar på tråden Provocerade
  • Anonym (Kia)

Ansvaret ligger hos alla inblandade vuxna-ja...hos barnen-nej.

• Anonym (Werton)

Har sett den på min ex vägg. Blev måttligt road och vet att alla tror att han menar mig eller det känns så.. Hans förra ex, mamman till barnen gillade också. Kändes som en pik mot mig.

Jävla idiot som är så dum i huvudet. Han drogade kraftigt ett par gånger men vem vet om detta ? Några stycken men jag får skit känns det som i och med den krönikan.

Säkert bara jag som är löjlig i mitt tänk.

• Ess
    Anonym (Werton) skrev 2014-08-04 17:38:07 följande:

Har sett den på min ex vägg. Blev måttligt road och vet att alla tror att han menar mig eller det känns så.. Hans förra ex, mamman till barnen gillade också. Kändes som en pik mot mig.

Jävla idiot som är så dum i huvudet. Han drogade kraftigt ett par gånger men vem vet om detta ? Några stycken men jag får skit känns det som i och med den krönikan.

Säkert bara jag som är löjlig i mitt tänk.

Lägg upp någon anti drog propaganda på din vägg, och hoppas sen att han se den.

Jag skulle inte kunna bry mig mindre än vad jag gör om vad någon fjant skriver på fb. Har inte ens sett den där krönikan, så intresserad är jag.
  • Anonym (Maria)

Det är väll klart att man inte behöver ta åt sig och bry sig om man är oskyldig kan man tycka.

Men i och med att den får så mycket likes och att så många delar något som har en bred rubrik där det står att bonusmammor ska skärpa sig och sluta att bete sig som barn.

Man får tron att många tycker att bonusmammor hålls på så som det står?!

Uttrycket i artikeln får en att tro att det generellt är bara bonusmammor som är som en femåring.

Skulle bonusmammor vara mer vuxna så skulle det fungera mycket bättre.

• Anonym (...)
    Anonym (Maria) skrev 2014-08-04 19:03:37 följande:

Det är väll klart att man inte behöver ta åt sig och bry sig om man är oskyldig kan man tycka.

Men i och med att den får så mycket likes och att så många delar något som har en bred rubrik där det står att bonusmammor ska skärpa sig och sluta att bete sig som barn.

Man får tron att många tycker att bonusmammor hålls på så som det står?!

Uttrycket i artikeln får en att tro att det generellt är bara bonusmammor som är som en femåring.

Skulle bonusmammor vara mer vuxna så skulle det fungera mycket bättre.

Det roliga är ju att många tror så mkt.

Flera stycken av mina kompisar har delat och gillat den. Inte en enda av dessa personer har någonsin levt i styvfamiljer!

Självklart finns det bonusföräldrar som beter sig illa, precis som det finns bioföräldrar som gör. Att leva i en styvfamilj är inte alltid en dans på rosor men nåde den bonusförälder som uttrycker sig negativt om situationen!
  • Anonym (öh)

Kan ni länka så man vet vad man ska diskutera?

• cirkusmusen
    Anonym (öh) skrev 2014-08-04 20:02:19 följande:

Kan ni länka så man vet vad man ska diskutera?

• humledummle

Jag tyckte dock hon beskrev bonus mammor ganska bra iallafall när man läser merparten av inläggen här från bonus mammor . Ja jag vet att det finns underbara bonusmammor oxå men Gud vad jag har skrattat åt bonus mammor o deras klagomål på barnen som tar tid och uppmärksamhet från dom . Så det ligger faktist något i det

Svar på tråden Provocerade