• Anonym (Maria)

Provocerade

Tycker inte om krönikan som delas som bara den på fb.
    Rubriken talar om att alla bonusmammor ska sluta vara som fem åringar.
    Det delas och påhejas som bara den!!
    Håller helt med att vissa bonusmammor/pappor bör skärpa sig håller också med mycket annat i texten. Men det gäller även bioföräldrarna samt bonusbarnen.
    Alla måste ge och ta.
    Blir ledsen och arg för det verkar ju helt klart som att allt ansvar för att få det att fungera ligger hos bonusmamman.

• Svar på tråden Provocerade
  • Anonym (awa)
    smulpaj01 skrev 2014-08-05 11:42:54 följande:
    Hon klarade förmodligen av sin bonusmamma roll bättre än vad du gör?!

Alla passar inte att leva i en styvfamilj, då har man valet att dra sig ur
    Eller så hamnade hon i en styvfamilj med fungerande biologiska föräldrar som tog sitt föräldraansvar?

Alla styvfamiljer är inte enkla att leva i.
  • smulpaj01
    Fjärrkontrollen skrev 2014-08-05 11:46:37 följande:

Är bonusmammor en egen ras? 

Ha ha....ja, rasistiskt??? ;-/
  • Anonym (Maria)

Gjorde en jämförelse.

Rasistisk är jag om jag gör skillnad på olika personligheter och olika beteender enligt vissa.

• Anonym (Maria)
    smulpaj01 skrev 2014-08-05 11:42:54 följande:
    Hon klarade förmodligen av sin bonusmamma roll bättre än vad du gör?!

Alla passar inte att leva i en styvfamilj, då har man valet att dra sig ur smile1.gif
    Hur vet du vilka förutsättningar jag har och vilka hon har haft?

Kul att du kan skratta så hjärtligt. Liten fråga? Har du levt som bonusmamma?
  • Fjärrkontrollen
    Anonym (Maria) skrev 2014-08-05 12:15:26 följande:
    Gjorde en jämförelse.
    Rasistisk är jag om jag gör skillnad på olika personligheter och olika beteender enligt vissa.
    Utifrån etnicitet ja. Är bonusmammor en egen folkgrupp? 
  • Anonym (Maria)
    Fjärrkontrollen skrev 2014-08-05 12:19:41 följande:
    Utifrån etnicitet ja. Är bonusmammor en egen folkgrupp? 
    Man skulle kunna tro det ibland när man hör vissa uttala sig.

Tror nog att du förstår vad jag menar?!
  • Ann Cistrus
    Anonym (L) skrev 2014-08-05 10:55:47 följande:
    Det är din tolkning. Personligen ser jag den röda tråden i att styvmammor ANSER att hans barn sen tidigare är ouppfostrade snorungar, så de går in och KÖR ÖVER mannen och KRÄVER att deras regler och fostran ska gälla.
    Ja det är min tolkning, men jag ser ju också vad som skrivs. Barn som gnäller, klänger, kräver, kväver, skriker, skräpar ner utan att få lära sig att plocka undan, de hade retat mig även om de var mina egna. 
    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Fjärrkontrollen
    Anonym (Maria) skrev 2014-08-05 12:35:52 följande:
    Man skulle kunna tro det ibland när man hör vissa uttala sig.
    Tror nog att du förstår vad jag menar?!
    Gillar bara inte när man missbrukar ord. 
    Och ärligt, det var en ganska kass jämförelse. 
  • smulpaj01
    Anonym (Maria) skrev 2014-08-05 12:17:34 följande:

Hur vet du vilka förutsättningar jag har och vilka hon har haft?

Kul att du kan skratta så hjärtligt. Liten fråga? Har du levt som bonusmamma?

Det var inget påstående utan en fråga. Därav avslutades meningen med "frågetecken".

Jag har levt i flera bonusfamiljer och gör så även idag! Min sambo har 2 barn.
  • Ann Cistrus
    sextiotalist skrev 2014-08-05 11:20:26 följande:
    Jag tror det mer beror på könsrollerna, dvs att många gånger så faller det ett större ansvar i vardagen på kvinnan och inte lika stort på mannen.
    Som någon skrev innan, när man läser många av dessa trådar så kommer det förr eller senare fram att kvinnan, som beklagar sig, har en man med barn, där mannen abdikerat från sin föräldraroll och även skippar att ta sin del av hemarbetet.
    Sedan är jag inte säker på att männen tycker det är ett mindre problem, men de brukar inte skriva om det på forum eller så
    Huvudet på spiken, som vanligt. 
    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
Svar på tråden Provocerade