• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • FruA78
    SecretlyMe skrev 2015-11-28 11:39:08 följande:
    Min mamma vet, men har oxå rätt dålig förståelse kring infertilitet. Att ALLA i min släkt har ju blivit gravida så då "borde jag oxå bli det". Att "vi alla har varit överviktiga men blivit gravida" och "kanske är det killen din som det är fel på". Jag förstår att mamma vill trösta mig och säga att det har gått för andra och att det kommer gå för mig, men i denna infertila värld känns det som att hon talar om att det måste vara fel på mig som inte kan när alla andra kan.

Jag har tyvärr inte mycket till stöd heller. Min f d närmsta vän sa bara ord som "usch då. Jobbigt. Trist. Tråkigt" och "men om man tänker 18 försök så är det inte så mycket. 18 månader låter länge men säger man 18 försök så är ju det ingenting" - nej, jag förstår att du tycker det som lyckades på försök ETT..

Sambon stöttar så gott han kan oxå. Därför är det skönt med dessa trådar. Jag hänger mycket i "Tempar/Fertility Friend"-tråden nu, så vill ni börja tempa och hänga med ett gäng supergoa tjejer får ni gärna kika dit :)

För mig närmar sig mensen sitt slut, 20e försöket kommer misslyckas då vi ska lämna spermieprovet strax efter min ägglossning så ingen graviditet 2015 heller.

Kram på er härinne!
    Missade ditt inlägg. Såg det nu. Bra att du har stöd av din sambo och trådarna här. Jag tror att de som aldrig har haft problem att få barn kan aldrig förstå vad vi går igenom. Din kompis menade säkert inget illa utan ville peppa dig att det inte är så lång tid. Men vi som har svårt att få barn vet att är 18 månader är väldigt lång tid. Längtan är så stark och att ständigt leva med denna berg och dalbanan är jobbigt, att slitas mellan hopp och förtvivlan.

Måste säga att jag beundrar er alla här inne och tänk vad otroligt starka vi är som tar oss igenom det här och kämpar vidare. Stor kram till er alla och fortsätt att kämpa på, snart har vi alla vår bebis. <3
  • SecretlyMe
    FruA78 skrev 2015-12-03 17:31:50 följande:

Missade ditt inlägg. Såg det nu. Bra att du har stöd av din sambo och trådarna här. Jag tror att de som aldrig har haft problem att få barn kan aldrig förstå vad vi går igenom. Din kompis menade säkert inget illa utan ville peppa dig att det inte är så lång tid. Men vi som har svårt att få barn vet att är 18 månader är väldigt lång tid. Längtan är så stark och att ständigt leva med denna berg och dalbanan är jobbigt, att slitas mellan hopp och förtvivlan.

Måste säga att jag beundrar er alla här inne och tänk vad otroligt starka vi är som tar oss igenom det här och kämpar vidare. Stor kram till er alla och fortsätt att kämpa på, snart har vi alla vår bebis. <3

Jag tycker det är okänsligt och nonchalant av någon av säga så som hon gjorde. Jag har påtalat flera ggr hur jobbigt det är, hur det känns att gå igenom detta. Tyvärr så är det som att det inte är någon big deal i hennes ögon och då får det vara så. Vi pratar knappt och umgås allt mer sällan och det känns helt okej för mig :)

Vilka härliga och peppande ord <3 kram
  • SecretlyMe
    Lizzie09 skrev 2015-12-03 15:04:18 följande:

Negativt test precis, blöööh.. Fortfarande massa spänningar och tryck i livmodern, så det är väl säkert förberedelser inför en hejdundrande mens istället :(

Ta inte ut något i förskott förrän mensen dyker upp :)
  • SecretlyMe
    eagle87 skrev 2015-12-03 17:23:21 följande:

Känns så jävla deprimerande att ett helt år har gått O ingen graviditet

Jupp, hela 2015 åt helvete
  • Lizzie09
    SecretlyMe skrev 2015-12-03 18:23:09 följande:
    Ta inte ut något i förskott förrän mensen dyker upp :)
    Mensjäveln kom nyss, 2 dagar för tidigt dessutom. Fy fan vad surt det känns.. :(
  • Lizzie09
    FruA78 skrev 2015-12-03 17:21:34 följande:
    Fortfarande tidigt så det finns hopp än till plus. Håller tummarna för dig.
    Hoppet sket sig, mensen beslutade sig för att komma för tidigt t.o.m. :(
  • Lizzie09
    eagle87 skrev 2015-12-03 17:21:54 följande:

Fan lizzie. Trodde verkligen du va gravid

Började nästan tro det jag också :'( <3
  • SRMmamma87
    eagle87 skrev 2015-12-03 17:23:21 följande:

Känns så jävla deprimerande att ett helt år har gått O ingen graviditet

:*-(
  • Lizzie09

Har varit och lämnat amh-provet idag så nu är alla prover klara. Nu är det bara den långa väntan fram tills vi får svar!

• Lizzie09

Usch, det var länge sedan jag blev såhär fruktansvärt ledsen över att mensen kom.. Det värker i hela hjärtat och jag är nära till gråt hela tiden. Den 29/12 skulle varit mitt bf. Jag hoppades verkligen att jag inte skulle behöva vara ogravid när det datumet kom, men det kommer jag vara och det kommer svida något så fruktansvärt när vi är där. Tuff period just nu..