• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • SecretlyMe
    Nostalgity skrev 2015-11-16 20:40:32 följande:

Hej tjejer . Enligt era erfarenheter... brukar äl varit, är lr skall komma..när man får sådär ont och molande runt äggstockarna? 

Fick även en vit flytning i samband med det.. men det var igår. Har lite ont på höger sida nu ikväll... dock inget sex än =)

För mig så får jag ont före ägglossning. Och får vattniga, mest genomskinliga flytningar (fertila flytningar). :)

Men det är olika för vissa, vissa känner samma dag. Så jag skulle försöka mysa till det lite extra nu om jag vore du :)
  • Nostalgity
    SecretlyMe skrev 2015-11-17 10:33:34 följande:
    För mig så får jag ont före ägglossning. Och får vattniga, mest genomskinliga flytningar (fertila flytningar). :)

Men det är olika för vissa, vissa känner samma dag. Så jag skulle försöka mysa till det lite extra nu om jag vore du :)
    fick vattniga flytningar i söndags och på fm iförrgår, en vit flytning på em i förrgår.... hade sex inatt ca kl 01. Tror ni det kan va för sent? =)
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • SRMmamma87

[quote=76014164][quote-nick]Nostalgity skrev 2015-11-17 14:32:29 följande:[/quote-nick]fick vattniga flytningar i söndags och på fm iförrgår, en vit flytning på em i förrgår.... hade sex inatt ca kl 01. Tror ni det kan va för sent? =)[/

Ibland känns det som ett jäkla lotteri att pricka rätt. Bara att hålla tummarna och hoppas!

• eagle87
    SRMmamma87 skrev 2015-11-14 22:13:46 följande:
    Tack för dina ord, de värmer <3

Har varit en jobbig och tung dag. Vi är båda ledsna, men försöker hålla modet uppe. Blir konstigt. Mannen har mått dåligt och haft ont i magen pga matförgiftningen. Frustrerande för båda. Fick endast en dag med glad gubbe (?) och det var igår fredag. Haft riktiga ÄL smärtor idag dock, starkare än vanligt. Fick till det en enda gång i torsdags morse. Känns verkligen inte som vi gjort allt vi kunnat, men och andra sidan så har det ju inte fungerat när vi haft sex hela tiden heller......
    De krävs ju bara en enda spermie :)
    Mår du bättre nu? Hur många kurer skulle ni köra?

Fru 78 hur mår du?

Fick bra nyheter idag. Blivit beviljade ivf remiss igen så i feb får ja kontakta läkare ta nya blod prover i mars O i april skickas remissen O därefter är de Max 4 v väntetid

Hoppad de tar sig naturligt innan men känns bra med en backup :)
  • FruA78

Eagle87:

Har inte haft några symtom alls men idag kom molvärken. Det är 8 dagar sedan insemination så jag får hoppas att vi har lyckas. Men det går så segt, jag testad i onsdags och jag plussar fortfarande falskt positivt. Känner mig mer otålig denna gång.

Hur går det själv?

• SRMmamma87
    eagle87 skrev 2015-11-18 22:09:43 följande:

De krävs ju bara en enda spermie :)

Mår du bättre nu? Hur många kurer skulle ni köra?

Vi har fått tre kurer. Ska ta blodprov i morgon för att se om progesteronet stigit mot tidigare cykler.

De värsta biverkningarna verkar ha gått över även fast jag kan få jätte onda kramper i tjejmagen. Man kan ju få gravidsymptom av Pergotime så ungen idé att analysera innan mensen. Tror väl inte vi lyckats, planerar redan för nästa cykel, men hoppet finns ju där.
  • SRMmamma87

Rensade min inbox i mailen idag och hittade en order för testlagret i juni 2013. Då började jag kolla min ÄL för att veta när vi skulle köra när vi väl började försöka

• eagle87

Kan inte fatta att det bara ett försök kvar på detta år....... Äl +7. Bim nästa fredag. Nervös O rädd

• SRMmamma87
    eagle87 skrev 2015-11-20 20:39:56 följande:

Kan inte fatta att det bara ett försök kvar på detta år....... Äl +7. Bim nästa fredag. Nervös O rädd

Jag förstår dig precis. Just julen, som ju är barnenshögtid på många sätt, är svår dom ofrivilligt barnlös.
  • SRMmamma87

Så svårt att inte hoppas med onda bröst och kramper i tjejmagen, men jag vet ju att det bara är Pergotime som spökar....