• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • SRMmamma87
    NOVEMBER

?/11 Nostalgity, 26 år, 3:e barnet, 14:e försöket (2:a efter Ab)
    ?/11 Lizzie09, 22 år, 1:a barnet, 11:e försöket (4:a efter MF)

DECEMBER

23/12 
    SRMmamma87, 28 år, 1:a barnet, 19:e försöket (2:a med Pergotime)
    24/12 FruA78, 2:a barnet, 24:e försöket (3:e försöket med insemination)
    29/12 eagle87, 27 år, 1:a barnet, 19:e försöket (2:a efter MF)

miamarina84, 1:a barnet, 16:e försöket

---------------------------------------------------------------------------------------------

VI SOM PLUSSAT - MÅNAD FÖR MÅNAD

September
    EmmJo, 2:a barnet, 3:e försöket, BIM 3/9 
    Eme91, 2:a barnet, 6:e försöket, BIM 4/9 
    Ciconiidae, 1:a barnet, 2:a försöket BIM 5/9 
    fantasifull, 2:a barnet, 1:års försök (5:e e MA), BIM 6/9 
    Goaround, 24 år, 2:a barnet, 2:a försöket, BIM 10/9 
    EmmaK1, 27 år, 2:a barnet, 4:e försöket, BIM 10/9
    LGB87, 27 år, 1:a barnet, 1:a försöket, BIM 12/9 
    mrshellstrom, 26 år, 2a barnet, 4e försöket, BIM 13/9 
    CarlaVeloso, 2:a barnet, 2:a försöket, BIM 15/9 
    Bebben84, 30 år, 2:a barnet, 3:e försöket, BIM 15/9
    FruA78 36 år, 2:a barnet (makens första) 11:e försöket BIM 17/9
    Elsa83, 30 år, 1:a barnet, 2:a försöket, BIM 19/9
    sina86, 28 år, 1:a barnet, försökt ca 1,5 år, BIM 20/9
    Snäckis, 30 år, 1:a barnet, 3:e BIM 20/9 
    Nelly88 BIM 22/9
    Fiiaaa, 32 år, 1:a barnet, 4:e försöket efter MF, BIM 22/9 
    carolinheiner, 26 år, 2:a barnet, 2:a försöket (1 änglabarn)
    Nelly88, 26 år, 2:a barnet, 1:a försöket, BIM 22/9
    Manelma, 28 år, 2:a barnet, 6:försöket, BIM 22/9
    Liiinis, 28 år, 1:a barnet, 5:e försöket, BIM 29/9
    Lajsa 88, 3:e barnet, 2:a försöket, BIM 29/9
    Sawgni, 3: e barnet, 3:e försöket, BIM 29/9

Oktober
    Eeeel, 25 år, 1:a barnet, 2:a försöket, BIM 5/10
    Milie, 27 år, 1:a barnet, 7:e försöket , BIM 6/10
    VioloLaviose, 5:e barnet, 2:a försöket, BIM 7/10
    Gummsan, 32 år, 6:e barnet, 11:e försöket, BIM 19/10
    NILE90, 24 år, 1:a barnet, 6:e försöket BIM 31/10
    Ellonbellon, 28 år, 1:a barnet, 17:e försöket BIM 31/10
    JosPhi

November
    Malinbarre, 27 år, 1:a barnet, 2:a försöket efter 2:a MF i rad 
    Peeernilla, 2:a barnet, 3:e försöket
    VickyLee, 24 år, 1:a barnet, 3:e försöket
    blackpeach, 28 år, 1:a barnet, 4:e försöket BIM 20/11
    TigerEmmlis, 3:e barnet, 2:a försöket efter MF o MA BIM 25/11
    VickyLee, 24 år, 1:a barnet, 3:e försöket 

December
    Zora, 36 år, 2:a barnet, 7:e försöket, BIM 10/12
    KnytetsMamma, 2:a barnet, 1:a försöket e MF
    Carolin Elf, 24 år, 3:e barnet, 6:e försöket BIM 10/12

Januari
    Inga plus

Februari
    Sarasessi - 30 år, 2:a barnet, 15:e försöket (1:a IVF-försöket) BIM 13/2

Mars
    tillklaras, 35 år, 3:e barnet (en änglason), 2:a försöket BIM 19/3
    Iljans 24år, 2:a barnet och det blir 8:e försöket BIM 24/3

April
    Pyret 85, 29 år, 2:a barnet, 8:e försöket (1:a efter 3:e mf) BIM 21/4
    Reggi, 30år, 1:a barnet, 13:e försöket BIM 28/4

Maj
    FiiaN, 23 år, 1:a barnet, 8:e försöket
    fruannie, 27 år, 2:a barnet, 11:e försöket

Juni
    Inga plus

Juli
    Inga plus

Augusti
    Inga Plus

September
    knaappeen, 25 år, 1a barnet, 15:e försöket (9:e efter MA) 

Oktober
    Inga plus
  • Nostalgity

Hejsan! 3 veckor och 1 dag har gått sen skrapningen. Ingen mens i sikte här iaf. Har inte börjat med äl stickor heller, så vet inte om jag haft lr har äl =) Börjar gråta bara sådär nu på senaste... så antagligen PMS. Äntligen! =D 

Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • SecretlyMe
    FruA78 skrev 2015-11-27 17:51:45 följande:

Fick mens idag. Nytt bim 24/12:(

Ni andra som har berättat för er familj. Känner att ni har ett bra stöd av familjen? Min mamma och jag talade idag om att det inte funkade igen och att det går trögt. Då sa hon att jag kanske är i klimakteriet, även fast jag har berättat att mina prover såg bra ut. Blir så less känns som det inte finns någon förståelse och att hon tror att det är mitt fel att vi inte lyckas få barn. Hon vet att jag var livrädd att mina prover skulle vara dåliga pga min ålder.

Så nu är jag jätteledsen och besviken. Just nu känns det inte som jag vill tala med henne mer om att det här. Hon har inte lyssnat vad jag har sagt. Tur att jag har min man som är stöttande.

Min mamma vet, men har oxå rätt dålig förståelse kring infertilitet. Att ALLA i min släkt har ju blivit gravida så då "borde jag oxå bli det". Att "vi alla har varit överviktiga men blivit gravida" och "kanske är det killen din som det är fel på". Jag förstår att mamma vill trösta mig och säga att det har gått för andra och att det kommer gå för mig, men i denna infertila värld känns det som att hon talar om att det måste vara fel på mig som inte kan när alla andra kan.

Jag har tyvärr inte mycket till stöd heller. Min f d närmsta vän sa bara ord som "usch då. Jobbigt. Trist. Tråkigt" och "men om man tänker 18 försök så är det inte så mycket. 18 månader låter länge men säger man 18 försök så är ju det ingenting" - nej, jag förstår att du tycker det som lyckades på försök ETT..

Sambon stöttar så gott han kan oxå. Därför är det skönt med dessa trådar. Jag hänger mycket i "Tempar/Fertility Friend"-tråden nu, så vill ni börja tempa och hänga med ett gäng supergoa tjejer får ni gärna kika dit :)

För mig närmar sig mensen sitt slut, 20e försöket kommer misslyckas då vi ska lämna spermieprovet strax efter min ägglossning så ingen graviditet 2015 heller.

Kram på er härinne!
  • SRMmamma87
    FruA78 skrev 2015-11-27 17:51:45 följande:

Fick mens idag. Nytt bim 24/12:(

Ni andra som har berättat för er familj. Känner att ni har ett bra stöd av familjen? Min mamma och jag talade idag om att det inte funkade igen och att det går trögt. Då sa hon att jag kanske är i klimakteriet, även fast jag har berättat att mina prover såg bra ut. Blir så less känns som det inte finns någon förståelse och att hon tror att det är mitt fel att vi inte lyckas få barn. Hon vet att jag var livrädd att mina prover skulle vara dåliga pga min ålder.

Så nu är jag jätteledsen och besviken. Just nu känns det inte som jag vill tala med henne mer om att det här. Hon har inte lyssnat vad jag har sagt. Tur att jag har min man som är stöttande.

Pratet om att de vill ha barnbarn har i stor sett slutat sedan vi berättade vilket är SÅ skönt. De vill ju fortfarande, men är kloka nog att hålla tyst. Har kanske mer förståelse för att vårt mående kan variera. De är intresserade av var i processen vi är (med Pergotime, blodproveretc.). Pratar inte så mycket med dem om själva tankeprocessen, då råden är så otillräckliga/dumma "det blir er tur någon gång", "det finns ju hjälp att få". Men har nog ok stöd.
  • SRMmamma87

Dag 5 i cykeln, börjar kur 2 av Pergotime idag. Förväntansfull, men också rädd för biverkningarna.

• SRMmamma87

Hmm... konstigt. Har fått så kallade spottings eller genomblödningar idag, dag 7. Brukar jag aldrig ha, men det är kanske pergotimen som är orsaken?

• FruA78
    SRMmamma87 skrev 2015-11-28 13:23:11 följande:
    Pratet om att de vill ha barnbarn har i stor sett slutat sedan vi berättade vilket är SÅ skönt. De vill ju fortfarande, men är kloka nog att hålla tyst. Har kanske mer förståelse för att vårt mående kan variera. De är intresserade av var i processen vi är (med Pergotime, blodproveretc.). Pratar inte så mycket med dem om själva tankeprocessen, då råden är så otillräckliga/dumma "det blir er tur någon gång", "det finns ju hjälp att få". Men har nog ok stöd.
    Ja dessa råd som man klarar sig utan. Jag upplever tidigare att jag har haft bra stöd från min mamma. Nu känner jag att jag kommer inte att tala med henne om vart vi är i processen.

Hur går det har du fortfarande spottings? Jag är nu på cykeldag 6 och började med tabletterna igårkväll så nu är vi på gång igen :)
  • SRMmamma87
    FruA78 skrev 2015-12-02 17:21:32 följande:

Ja dessa råd som man klarar sig utan. Jag upplever tidigare att jag har haft bra stöd från min mamma. Nu känner jag att jag kommer inte att tala med henne om vart vi är i processen.

Hur går det har du fortfarande spottings? Jag är nu på cykeldag 6 och började med tabletterna igårkväll så nu är vi på gång igen :)

Nej, hade en dag med spottings sedan ingenting. Dag 8 idag för mig. Hoppas vi börjar få till det nu och fram till ÄL.
  • eagle87

Så irriterande på dag 7 idag O fortf Brunt blod. Blöder normalt bara 3-4 dagar. Missfallet har verkl fuckat min kropp verkar de som

• FruA78
    SRMmamma87 skrev 2015-12-02 18:27:43 följande:
    Nej, hade en dag med spottings sedan ingenting. Dag 8 idag för mig. Hoppas vi börjar få till det nu och fram till ÄL.
    Okej vad bra att du inte haft mer spottings. Vilken dag brukar du ha äl på? Vi får bara ha sex fram till lördag sedan är det stopp fram till nästa vul. Vi hinner inte med så mycket sex nu när vi kör insemination eftersom det det är stopp hit och dit samt att min cykel nästan bara är tre veckor. Men det är trevligt att ha sex enbart för att vi vill och inte känna press att vi måste pricka in äl.