• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • FruA78
    SRMmamma87 skrev 2016-01-25 11:26:40 följande:

Ringde gyn idag och läkaren skulle skriva remiss till IVF i eftermiddag.

Härligt :) Då ligger vi lika till min gick iväg för en vecka sedan. Vet du när du kommer att få svar på remissen? Och hur lång är kötiden i ditt län?
  • Lizzie09
    Nostalgity skrev 2016-01-24 22:36:45 följande:
    Hur går det med testerna då? Visar de något än?

Ska väl testa mig 3-4 Feb hade jag tänkt, då är det 11-12 dagar sen äl. Brukar bli plus på äl + 9-10 redan men kan lika gärna vänta lite hehe. Köper mig ett cb från apoteket .
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
    Mja, går sisådär.. Får hoppas att det går bättre om några dagar :) Spännande! Håller tummarna
  • FruA78
    Lizzie09 skrev 2016-01-25 12:41:23 följande:
    Mja, går sisådär.. Får hoppas att det går bättre om några dagar :) Spännande! Håller tummarna
    Håller tummarna för er!
  • FruA78
    SRMmamma87 skrev 2016-01-22 16:19:46 följande:
    Jag är också nål rädd och rädd för äggplock och allt som kan gå fel. Samtidigt känns det som om det är det sättet som kan hjälpa oss bli gravida och då vill man inte vänta.  
    Känner precis som dig är också rädd för sprutor. Har blivit tre sprutor nu i samband med inseminationerna och första gick jättebra men andra så gjorde det jätteont och det började blöda. Så vid tredje gången var jag jätteorolig men det gick bra till slut. Kommer säkert att gråta varje kväll med sprutorna men det finns inget annat val. Jag är mer rädd för att inget ägg ska befruktas och det inte blir något att sätta tillbaka. Men jag ser fram emot ivf känns som det är vår enda väg till bebis.
  • Nostalgity
    Lizzie09 skrev 2016-01-25 12:41:23 följande:

Vilken dag är du på?

Blir lite dyrt att ha alla 3 i okt... Men vad ska man göra :-P

Kände av stickningar och molande igår, precis som jag gjort de andra ggrna jag varit gravid. Antagligen då cellen grävt sig in i livmoderväggen. Meeeen vi får se! 7 dagar kvar tills jag ska testa hehe
  • eagle87

Så ledsen idag, har ju tagit Pergo denna cykel .. Va på ultraljud idag dag 15, som ja betala 1200 för.. De va ett privat ultraljuds företag. Kvinnan va så oprofessionell typ hon prata knappt visa inte mig skärmen.. De enda hon sa va här är bara massa små pco ägg O ingen ägglossning på gång.. Ja blev bara så ledsen O ställd så sa inget försökte bara hålla tårarna tillbaka. Här har jag lidit me sideffekter O betalar sen ultraljud me spar pengar O typ dagdrömt om Pergo tvillingar... Hur kan jag som ägglossar som en klocka inte ha ngr dominerande äggblåsor på dag 15. Ägglossar dag 18 ca... Vet inte hur länge ja orkar

• SRMmamma87
    eagle87 skrev 2016-01-27 21:39:16 följande:

Så ledsen idag, har ju tagit Pergo denna cykel .. Va på ultraljud idag dag 15, som ja betala 1200 för.. De va ett privat ultraljuds företag. Kvinnan va så oprofessionell typ hon prata knappt visa inte mig skärmen.. De enda hon sa va här är bara massa små pco ägg O ingen ägglossning på gång.. Ja blev bara så ledsen O ställd så sa inget försökte bara hålla tårarna tillbaka. Här har jag lidit me sideffekter O betalar sen ultraljud me spar pengar O typ dagdrömt om Pergo tvillingar... Hur kan jag som ägglossar som en klocka inte ha ngr dominerande äggblåsor på dag 15. Ägglossar dag 18 ca... Vet inte hur länge ja orkar

Usch vilket dåligt bemötande! Förstår att du blev ledsen. Fick ingen vul under mina Pergotime månader, men det har ju uppenbart inte fungerat för oss. Skickar dig goda tankar och styrka. <3

*styrkekram*
  • Nostalgity

Skulle bli lite förvånad om jag inte blivit gravid denna månad. Jag har inte känt efter nånting och även om jag gör det så brukar jag inte känna något om det inte är något. Men nu... Haft ömma bröst i 3 dagar, idag har jag haft yrselattacker, flytningarna luktar sötare? Och jag är trött, somnar på soffan vid 18-19 tiden! Känt av sträckningar och hugg också, men det kan ju vara precis vad som helst.

• Nostalgity

Hej tjejer. Behöver era kloka hjärnor här!

Förra veckan i lördags fick jag pos på äl stickan och hade även då mjuk o öppen tapp, så jag är på äl +7-8 idag. Bara för skojs skull så tog jag ett äl test i förrgår för att bekräfta att det är helt vitt i övriga cykeln, och ja.. Testet visade ingen lh-stegring alls what so ever... Kritvitt!

Brösten har fortsatt ömma, yrselattacker och idag mådde jag illa när jag vakna. Bara för skojs skull så tog jag ett äl test... Och där är ett svagt rosa streck? Behöver inte vinkla lr nånting... Det finns verkligen där. Vad händer liksom??

• SRMmamma87
    Nostalgity skrev 2016-01-31 11:31:41 följande:

Hej tjejer. Behöver era kloka hjärnor här!

Förra veckan i lördags fick jag pos på äl stickan och hade även då mjuk o öppen tapp, så jag är på äl +7-8 idag. Bara för skojs skull så tog jag ett äl test i förrgår för att bekräfta att det är helt vitt i övriga cykeln, och ja.. Testet visade ingen lh-stegring alls what so ever... Kritvitt!

Brösten har fortsatt ömma, yrselattacker och idag mådde jag illa när jag vakna. Bara för skojs skull så tog jag ett äl test... Och där är ett svagt rosa streck? Behöver inte vinkla lr nånting... Det finns verkligen där. Vad händer liksom??

Hmm... har ju läst en del trådar som säger att Äl-test kan ge utslag vid graviditet, men om det är sant eller inte vet jag inte.