• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • miamarina84

Fick mens igår ;( så 17 gången gick åt skogen. Ska ringa infertilutredningen i morgon för att ställa mig i ivf kön...

• SRMmamma87
    eagle87 skrev 2016-01-14 12:57:32 följande:

Hej hur går de för alla?? Jag fick mens igår efter primolut O börjar med Pergo imorn. Ska även ta progestron supp efter äl... Äter även hög dos d vitamin spirulina pulver O massa vitaminer... SRm mamma när får du äl med Pergo O vilka dagar äter du?

Jag får nog ÄL samma tid som utan pergotime, kring dag 17. Äter från dag 5-9. Tror inte vi har lyckats denna månaden heller, har BIM på fredag, så kommer ringa läkaren när mensen kommer och försöka ställa oss i IVF kö. 
  • SRMmamma87

Jag hänger mer på instagram just nu än här i tråden och vill gärna att alla som är kvar här, hänger med mig där också. Vill inte tappa bort er Hjärta

• miamarina84

Skulle höra av mig till min infertilitetsklinik om vi inte lyckades bli gravida under december o januari. Ringde dit idag så nu inväntar vi en remiss :) men vad är en remiss där? Att vi ska komma dit på ett möte för att framtida ivf eller står vi bara i kö huxflux?

• FruA78

Mötet gick bra imorse och idag kommer remissen skickas för ivf. Så skönt, men läkaren sa att de kunde ta 1-1,5 månad innan vi kommer få svar på remissen och först då kan vi vända oss till vårdkansliet för att nyttja vårdgarantin. Väntetiden i Stockholm för ivf är just nu ca 6-9 månader och så länge vill jag inte vänta med tanke på min ålder. Passade på att fråga hur mycket större chans till graviditet med ivf istället för insemination och hon sa ca 25% på tre försök med insemination och 75% efter tre ivf försök, dvs tre äggplock. Det låter bra :)

• FruA78
    SRMmamma87 skrev 2016-01-18 13:24:32 följande:

Jag hänger mer på instagram just nu än här i tråden och vill gärna att alla som är kvar här, hänger med mig där också. Vill inte tappa bort er Hjärta

Jag ska skapa mig ett nytt konto där, måste bara komma på ett namn ;)

Vad heter du där? Kram
  • FruA78
    miamarina84 skrev 2016-01-17 20:27:40 följande:

Fick mens igår ;( så 17 gången gick åt skogen. Ska ringa infertilutredningen i morgon för att ställa mig i ivf kön...

Nej vad jobbigt :(
  • miamarina84
    FruA78 skrev 2016-01-18 18:28:45 följande:

Mötet gick bra imorse och idag kommer remissen skickas för ivf. Så skönt, men läkaren sa att de kunde ta 1-1,5 månad innan vi kommer få svar på remissen och först då kan vi vända oss till vårdkansliet för att nyttja vårdgarantin. Väntetiden i Stockholm för ivf är just nu ca 6-9 månader och så länge vill jag inte vänta med tanke på min ålder. Passade på att fråga hur mycket större chans till graviditet med ivf istället för insemination och hon sa ca 25% på tre försök med insemination och 75% efter tre ivf försök, dvs tre äggplock. Det låter bra :)

Var det procentuellt för alla eller just er? Låter ju kanon med ivf annars ;) har man alltid ett möte innan man ställs i ivf kö där man pratar om framtida planer. Alltså först möte, remiss o sen sätts allt igång.
  • Lizzie09

Hej tjejer, jag hänger med lite på avstånd här i tråden. Håller tummarna för er allihop och önskar er all lycka!

• tillklaras

Hej alla<3

Ville bara säga att jag hänger här hos er ibland och hejar i tysthet. Snart så! Jag vet precis hur det är att gå in på 16-17:e försöket och få minus igen. Ge inte upp!!

Stora kramar