• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • mrshellstrom

Ni som kan..

När ska cb's gravida slå om till 2-3 veckor?

Enligt äl så är jag i v4+0, +/-1 dag.

Fick 1-2 igår kväll.

Lite nervigt då det aldrig stegrades förra gången och då blev missfall sen. :/

När bör man testa igen? :)

• kasovi
    mrshellstrom skrev 2014-09-11 11:49:25 följande:

Ni som kan..

När ska cb's gravida slå om till 2-3 veckor?

Enligt äl så är jag i v4+0, +/-1 dag.

Fick 1-2 igår kväll.

Lite nervigt då det aldrig stegrades förra gången och då blev missfall sen. :/

När bör man testa igen? :)

Det låter som att testet stämmer överens med befruktningen! Får man v 1-2 på testet så ska man plussa på 2v så man räknar från första dagen för senaste mensen. Det blir ju v4 som du sa :)

Resten kan jag tyvärr inte svara på. Beklagar missfallet :/
  • FiiaN
    kasovi skrev 2014-09-11 11:41:59 följande:
    Vet precis hur du känner! Jag flyttade också ifrån min familj och mina vänner för några år sedan. 50 mil. Man blir väldigt beroende av pojkvännen och hans familj. Men för oss tog det slut efter 3 år och nu är jag tillbaks i stockholm sedan 2011! Var bor du? Du kan adda mig på facebook och skriva av dig med mig när du vill, om du inte orkar skriva här! Inget kul att känna sig så ensam! Kram!
    Åh 50 mil, fy va jobbigt :/ Tråkigt att det tog slut. Men staden finns ju kvar, och man blir ju en upplevese rikare :D Jag bor i Karlstad. Åhh va snäll du är! Kramar
  • Emmissara

Fått hem provsvaren från testerna i tisdags och jag har 118 i blodvärde och 13 i järndepå (järnvärde)

Det ligger lite lågt men inte så lågt att det skulle få mig och må såhär, så varför måste ja må såhär, hatar att vara så yr att jag knappt kan gå på toa, må så illa att ja bara vill ligga och sova hela dagen..

Hatar när kroppen inte fungerar som den ska, har aldrig haft de såhär innan :(

• carolinheiner

Fortfarande samma tryck uppblåst känsla.. Å nu kom lite illamående.. Men de måste ju vara förtidigt att tro att ja e gravid?! Känner mig gravid :/ ÄL +4.. (Eller nått)

• kasovi
    FiiaN skrev 2014-09-11 12:00:36 följande:

Åh 50 mil, fy va jobbigt :/ Tråkigt att det tog slut. Men staden finns ju kvar, och man blir ju en upplevese rikare :D Jag bor i Karlstad. Åhh va snäll du är! Kramar

Nja, det var ett destruktivt förhållande, så jag är väldigt glad och stolt över att jag avslutade det till slut, och var stark nog att bo kvar där ensam i 4 månader tills jag tog studenten :) Jag som hoppades på att du bodde i Stockholm! Haha ;) Man känner ju igen sig i den där ensamheten, så det minsta man kan göra är väl att låna ut ett öra :) Hur långt in i graviditeten tänkte ni vänta innan ni berättar för familj o vänner?
  • Pyret 85

Läste igenom alla inlägg från igår. Secretlyme: usch vad jobbigt. Skickar en kram och hoppas det blir bra för den lilla bebisen.

• FiiaN
    kasovi skrev 2014-09-11 12:31:31 följande:
    Nja, det var ett destruktivt förhållande, så jag är väldigt glad och stolt över att jag avslutade det till slut, och var stark nog att bo kvar där ensam i 4 månader tills jag tog studenten :) Jag som hoppades på att du bodde i Stockholm! Haha ;) Man känner ju igen sig i den där ensamheten, så det minsta man kan göra är väl att låna ut ett öra :) Hur långt in i graviditeten tänkte ni vänta innan ni berättar för familj o vänner?
    Åhh tur det tog slut då! Inte kul att ha det så!
    Nej attans jag gör ju inte det... Men har lite släkt där. Bodde tidigare i Katrineholm, om någon ens vet vart det ligger ^^ Tog lite över en timma med tåg till sthlm då. Åh va rart, det är alltid skönt med stöttning! :) Oj jag vet inte! Skulle vilja stå ut till v.12 men hur ska man klara av det? Min närmsta vän, min storasyster (som är gravid nu) och min lillebror kommer nog få veta rätt tidigt. Själv då? :)
  • kasovi
    FiiaN skrev 2014-09-11 12:37:51 följande:

Åhh tur det tog slut då! Inte kul att ha det så!

Nej attans jag gör ju inte det... Men har lite släkt där. Bodde tidigare i Katrineholm, om någon ens vet vart det ligger ^^ Tog lite över en timma med tåg till sthlm då. Åh va rart, det är alltid skönt med stöttning! :) Oj jag vet inte! Skulle vilja stå ut till v.12 men hur ska man klara av det? Min närmsta vän, min storasyster (som är gravid nu) och min lillebror kommer nog få veta rätt tidigt. Själv då? :)

Yep! Shit happens.. så att säga :) Jaha ja Katrineholm var ju inte så långt ändå! Har för mig det ser fint ut från stationen? Kanske blandar ihop med nåt annat ställe, hehe.. åkte ju mycket mellan sthlm-gbg de åren och passerade ofta där.

Jag tror vi väntar till v.12 :) Fast kanske säger tidigare till min närmsta vän, för hon längtar typ mer efter att jag ska bli med barn än vad jag gör själv ;) Hon väntar nr 2 nu som kommer i december och vill hemskt gärna att våra ska vara någotsånär jämngamla, haha
Svar på tråden BIM September 2014