• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • eagle87

En liten uppdatering. Första besöket idag på fertilitetskliniken. Ja har pcos som jag misstänkte han gjorde inget ultraljud utan kollade bara på blodprov o de senaste menscyklarna. Jag är 166 o väger 74. Måste gå ner i vikt till 69. Ska göra blodprov nu varje fredag i 4 v o har återbesök om 8 v. Ska då diskutera om ja ska börja med pergotime. Åh vore underbart om de kunde ta sej innan.

• SecretlyMe

Känns inte värt att ta ett test ens. Tempen är 36.3. Ska inte spela roll när jag mäter, så länge jag sovit sammanhängande i vad är det, minst 4h? Förra månaden var mensdippen 37.1 till 36.6 från ena dagen till den andra. Nu har jag stadigt gått neråt. Ingen mens men mensvärk som bara den. Googlar och hittar bara "missfall" överallt. Tror jag blir tokig snart. Knappast möjligt att vara gravid.

Önskar dig lycka till eagle87, hoppas det kommer gå bra :)

• SecretlyMe

Eagle87, tycker dock inte din vikt borde vara orsaken till din PCOS, men det kanske den inte är heller? Tycker du verkar normalviktig.

• SecretlyMe

Mensen har kommit så ta bort mig från bimlistan.

• Pyret 85
    SecretlyMe skrev 2014-10-02 05:09:50 följande:

Nej vad tråkigt! Lycka till på nästa försök! Stor kram till dig <3
  • NILE90

Neeej!! Vi tar det nästa gång istället. <3 min mens kommer idag, tempen sjönk 0,4 grader idag.

Massa massa kramar <3
  • SRMmamma87

Styrkekramar <3
  • NILE90
    Milie skrev 2014-10-01 22:26:47 följande:

Ni som tempar. Vilken termometer har ni, var köpte ni den och var (panna/öra/armhåla/mun/rektalt/vaginalt) mäter ni? Funderar på att börja tempa om det inte tagit sig den här gången.

Babyplan från billigatester. Mäter i munnen, men man ha ju mäta var som helst med den. Var rea på den under september, vet inte hur det är nu under oktober.
  • SRMmamma87

BIM+2 / ÄL+12 mensen håller sig borta. Kommer testa på lördag om den inte kommit då. Då är jag på ÄL+14 som "de flesta" är på sitt BIM.

• NILE90

Jag tycker helt ärligt att det är så sjukt orättvist att det aldrig lyckas bli någon bebis för oss. Visst, det tar ai och så många månader för vissa och "vi har inte försökt sååå länge" och "det händer nog snart" eller "snart är det er tur" eller att "man ska vara glad för andras skull". Men det är så sjukt jävla svårt att vara glad och försöka se det positiva i det hela när man gång på gång på gång misslyckas.

Det är klart jag vill ha ett barn nu, mer än något annat, jag vill också vara gravid och få känna den längtan efter en liten. Så får man höra att man inte ska tänka på det, att det händer när det händer. Så jävla förbannad blir jag. För de enda som säger så är som som redan har barn eller redan är gravida. Det går för helvete inte att sluta tänka på en så viktig grej, jag vet inte hur man gör då. Ger upp? Jag ger inte upp att skaffa barn.

Nej jag blir bara så trött och irriterad och avundsjuk på alla som får till det på 1-3 försöket, eller när de till och med går på piller och sen predikar om att man inte ska tänka på det. För mig är det svårt att vara glad för det man har när det finna något större som man skulle kunna göra allt för att få.

Svar på tråden BIM September 2014