• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • NILE90
    eagle87 skrev 2014-10-02 17:30:59 följande:

Ok bara för ni är så snälla o stöttande ska jag lägga in en bild med mindre kläder. Ja fattar typ inte hur ja ska gå ner, äter aldrig vitt ris eller bröd, glass o godis typ en gång i veckan, skräpmat nångång i veckan, tränar 2-3 gånger i veckan... Dricker typ aldrig läsk eller alkohol. Vad mer kan man göra??

Du ska verkligen inte gå ner i vikt. Tycker också du ska skaffa ett andra utlåtande.
  • Zora
    NILE90 skrev 2014-10-02 18:13:39 följande:

Jaa det blir i alla fall aldrig mer testlagrets tester...trodde ju verkligen att det hade tagit sig där ett tag. :(

Nästa BIM blir i alla fall 31/10, mitt i flytten så får väl se till att få in ett frö i magen då så jag har en anledning att inte lyfta tungt, haha. ;)

Ooooh!! Vilken bra idé! Vi ska ju flytta i mitten av november så det vore ju helt fantastiskt bra att ha en anledning att slippa bära de tyngsta grejerna! Hoppas vi lyckas båda två!
  • NILE90

Ny taktik för kommande månad, inga ÄL-tester men fortsätter tempa. På så vis kommer vi nog bort från "måste-sex" men jag har ändå koll på om jag har haft ÄL. :)

• Bebro001
    Fian88 skrev 2014-10-01 12:44:44 följande:

Trodde jag fick ett positivt test förra veckan, såg ett svagt svagt streck som inte gick att få med på bild, testade sen negativt på digital dan efter så det måste ha varit ett spökstreck! Sååå himla besviken! Sen kom min mens flera dagar för tidigt och var väldigt kort, två dagar kortare än vanligt, så tog faktiskt ett test i morse också. Även denna gången med rfsu:s stickor, samma sak igen, ett svagt svagt streck. Men det måste också vara spök för hade jag varit gravid hade det ju visat tydligt positivt vid det här laget! Men mannen och jag har sagt att vi ska försöka ha sex varje dag nu i ca två veckor för att inte missa ägglossningen, men lite svårt med orken, har en energisk 1åring här hemma haha :-P

Är det första barnet för er? Hur länge har ni försökt?  

Va jobbigt!!! Dessa spökstreck... :S man måste bli galen! Hoppas verkligen att ni plussar snart!... Och att ni orkar mysa till det trots er energiska lilla 1 åring :D lycka till!!! Annars räcker varannan dag :D vi har försökt ca 1 1/2 år. Dock har jag ägglossning Max 2 ggr per år, så lite knepigt. Började på hormoner i augusti men de gör tyvärr att min slemhinna blir mkt tunn. Så blir IVF för oss :) börjar kanske med det om 8 v, spännande och läskigt! Vårat första barn blir det sen :)!
  • Fian88
    Bebro001 skrev 2014-10-02 18:19:05 följande:
    Va jobbigt!!! Dessa spökstreck... :S man måste bli galen! Hoppas verkligen att ni plussar snart!... Och att ni orkar mysa till det trots er energiska lilla 1 åring :D lycka till!!! Annars räcker varannan dag :D vi har försökt ca 1 1/2 år. Dock har jag ägglossning Max 2 ggr per år, så lite knepigt. Började på hormoner i augusti men de gör tyvärr att min slemhinna blir mkt tunn. Så blir IVF för oss :) börjar kanske med det om 8 v, spännande och läskigt! Vårat första barn blir det sen :)!
    Tack! Det hoppas jag med. Men vi har inte försökt alls länge än, men man blir ju så otålig och sen grymt besviken ändå. Har enligt appen ägglossning i helgen men eftersom mensen är oregelbunden så litar jag inte på det utan vi kör var och varannan dag  

Det låter inte lätt! Och jobbigt att det som ska hjälpa ägglossningen i sin tur sabbar för att det ska kunna fästa Hoppas verkligen att Ivf:en funkar bra för er!
  • Emmissara

Hejsan jag har inte varit inte sedan i tisdags då jag fick min mens då på bim +18

Vi har inte bestämt oss om vi ska försöka mer just nu då det har tagit sjukt mycket psykiskt på mig att mensen kom på bim+18 denna gången och bim+21 förra cykeln

Jag kommer nog inte vara inne här så mycket men ibland kanske jag kikar in och ser hur död går för er

Jag säger även grattis till er som har plussat i den här tråden och ett stort lycka till till er som längtar efter ett plus

• Bebro001
    Fian88 skrev 2014-10-02 19:21:11 följande:

Tack! Det hoppas jag med. Men vi har inte försökt alls länge än, men man blir ju så otålig och sen grymt besviken ändå. Har enligt appen ägglossning i helgen men eftersom mensen är oregelbunden så litar jag inte på det utan vi kör var och varannan dag  

Det låter inte lätt! Och jobbigt att det som ska hjälpa ägglossningen i sin tur sabbar för att det ska kunna fästa Hoppas verkligen att Ivf:en funkar bra för er!

Absolut! Man vill något så mkt och sen blir det inte spm man tänkt sig. Är jobbigt! Förstår känslan så väl! Hoppas det går för er! Kör på med din man :D oregelbunden mens är jobbigt! Stort lycka till!

Precis. Det är nog det som varit det jobbiga. Jag kommer nog reagera väldigt bra på höga doser hormoner enl läkarna, men slemhinnan blir som ett blyertsstreck. Gick inte ens att mäta ("oj, så här tunn har jag bara sett på klimakterie kvinnor" = inte det bästa resultatet, haha).

Blev gravid förra månaden, men ägget kunde inte fästa helt och fick tidigt missfalll tror dem. Typiskt.

Men hormonsprutor är bra mot tunna slemhinnor :) så får vi väl köra på det! Ganska taggad ändå nu när jag vant mig vid tanken.

Ps. Ska dock pröva trippelkur letrozol snart. En sista chans :) wish us luck!
  • jenkson

Jag har nu passerat bim med 1 dag. Mensen håller sig undan. Dock hade jag lite bruna flytningar i onsdags och torsdag. Inte mycket alls utan bara på pappret. Har sedan ägglossning också haft ont i brösten, vilket jag brukar ha mellan äl och fram till två tre dagar innan mens. Har fortfarande ont i brösten plus mensvärk till och från.

Har tänkt vänta med att testa till lördag morgon om mensen inte dykt upp.

Känner mig inte alls gravid så jag är inställd på neg resultat. Det här är vårat 3de försök än så länge.

• ÄlskarMina

OMG!! Jag är visst gravid! Tog nyss mitt sista cb plus som visade ett fint plus! 
    Skakis som bara den..
    Är ju idag på BIM+10 och bara haft negativa test, senast på BIM+4 så har ju undrat vad fasen mensen sysslar med. Men cb;s ältest visade glad gubbe 14dgr innan BIM så jag har väl visst låga hormoner denna gång då jag ju annars skulle tyckt att den borde visat på ÄL+18. Men idag så!! 

Har sagt till sambon att jag minsann INTE är gravid pga neg. test och då jag varit irriterad över mensen som aldrig kommer.. Hahaha! 
    Nu får jag visst hitta på ett bra sätt att berätta för honom. Flört

Nu håller jag tummarna för alla här inne att ni också ska få fina plus!! Plus

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid -10*.¸¸.·*¨`·
  • SRMmamma87

Och där kom mensen på BIM+3.........

Nästa beräknade BIM på 1/11 så alla Oktober bimmare som stannar i tråden får lycka till.

Svar på tråden BIM September 2014