• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • SecretlyMe

Jag försöker släppa all sån press. Slutat följa de flesta som väntar/har barn på Instagram och försöker att inte googla så mycket på allt om allt som har med barn och graviditet att göra. Varför utsätta sig för nåt som gör mig ledsen och stressad?

Jag har inga specifika tips till dig, mer än att råda dig till att göra det som känns bäst för dig i det här läget. Skickar en stor måndagskram och hoppas du får en fin dag :)

NILE90 skrev 2014-10-06 11:12:06 följande:

Nej för mig spelar det inte heller någon roll när på året barnet kommer, bara det kommer ett barn. Men det är mest psykiskt att vilja plussa innan jul.

Har en liten depp-dag idag igen. Allt bebisbakande känns bara hopplöst och det stöd som jag trodde jag hade från min bästa vän känns mer och mer som bortblåst då det känns som att hon lägger mer fokus på hennes gravida vänner än vad hon lägger på mig. Det blir väl som min svärmor sa "Ni får rappa på för snart är ni utanför när alla andra har barn", typ. 

• NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-10-06 11:19:30 följande:

Jag försöker släppa all sån press. Slutat följa de flesta som väntar/har barn på Instagram och försöker att inte googla så mycket på allt om allt som har med barn och graviditet att göra. Varför utsätta sig för nåt som gör mig ledsen och stressad?

Jag har inga specifika tips till dig, mer än att råda dig till att göra det som känns bäst för dig i det här läget. Skickar en stor måndagskram och hoppas du får en fin dag :)

Jag har tidigare i somras försökt rensa så mycket som möjligt från både instagram och facebook bara för att slippa se. Men så dyker det ju upp fler och fler ultraljudsbilder och bebisbesked så snart har jag väl ingen kvar som inte ska ha barn. 
    Men jag får väl ta ytterligare en rensning nu i dagarna. :) 

Hoppas du också får en fin dag! Betyder mycket att ha ett sånt fint stöd här inne :) 
  • Lizzie09
    Jag är på ÄL +7 idag. Mått illa hela dagen, höll på att kräkas av lukten av mat på jobbet idag (jobbar där vi får mat från storkök). Ömma bröst och tycker att hela jag känns svullen. Även om det är väldigt tidigt så tänkte jag ta ett test på onsdag innan jag ska in och operera ut en visdomstand (!!) för att eventuellt kunna glädjas åt något medan man ligger där och plågas ;)
  • Milie

Jag ligger däckad i en förkylning. Vaknade med halsont igår och idag blev det värre. Kom hem vid 12 och gick och la mig och här ligger jag än. Uppsidan är att jag inte fått någon mens än!

• Malinbarre
    Milie skrev 2014-10-06 17:38:15 följande:

Jag ligger däckad i en förkylning. Vaknade med halsont igår och idag blev det värre. Kom hem vid 12 och gick och la mig och här ligger jag än. Uppsidan är att jag inte fått någon mens än!

Krya på dig! <3 och håll mensen borta ;)
  • Pyret 85
    Milie skrev 2014-10-06 17:38:15 följande:

krya på dig!
  • Pyret 85

Här verkar det inte bli nån ÄL eller så har jag missat det helt. Fick ju äggviteflytningar i lördags kväll och hade en del igår men ÄL-testerna visar negativt. Idag är där inga flytningar alls. Tempen låg på 36.3 imorse så om ÄL varit borde ju tempen stigit?

• Pyret 85

Har alltid alltid haft en cykel på 28 dagar, tills vi började bebisverkstan.. nu gör kroppen lite som den vill... 

• Milie

Tack så mycket, tjejer. Jag ringde sambon och sa att han skulle köpa glass då han kommer hem från jobbet. Han frågade om jag hade medicin men då sa jag att jag inte fått mens än så jag vill härda utan. Då sa han "Ah, okej. Jag håller tummarna för båda.", lite kryptiskt så där eftersom han satt i samtal/möte, hehe. Hörde ändå hur hans röst gick upp en ton.

Gällande det du säger pyret, om förändrad cykel av försök till barntillverkning så är det så för mig med. Jag hade 23 dagar, regelbunden på timmen typ och aldrig att den avvek. Nu är det random mellan 23 och 25.

Svar på tråden BIM September 2014