BIM September 2014
Här samlas vi som hoppas på plus i September!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.
Här samlas vi som hoppas på plus i September!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.
Jag köpte hem ältester denna omgång ändå. Jag känner mig inte helt trygg utan än. Vill gärna slippa vara ledig från jobbet och hoppas på att pricka äl. Men tänker inte testa dag 12 denna gång :p får bli dag 14 istället :) Så den 16e börjas det igen..
Håller tummarna för dig Milie :)
Tempen var nog det mest stressande. När tempen dalade neråt började jag tempa minst 5ggr/dag. Jag vet inte varför, tror jag grep efter minsta lilla halmstrå att det ändå tagit sig.
Ältester kör jag med, men inga mer gravtester innan bim. :)
Samma här. ÄL-test är mer en trygghet än ett stressmoment för mig. :) Börjar nog testa på dag 13 eller 14 och hoppas på positivt test på dag 15 eller 16 :)
Den 14:e börjas det med testande igen.
Jomen, precis. Det kan vara rätt kämpigt att få den frågan från någon som man inte vill berätta att man försöker för. Jag har visserligen (något oplanerat) berättat för vissa att vi försöker. Några vänner som jag kände för att berätta för samt min mamma och en syster. Tror sambon även nämnt det till någon kompis och till sin mamma. Det känns som att det var rätt beslut för nu slipper vi frågor.
Det slog dock över lite väl när jag pratade med en killkompis i helgen. Han började intervjua mig om hur jag kände för adoption. Jag sa att mest troligt så kommer det aldrig ske oavsett omständigheter. Då sa han typ "Men om du/han inte kan få barn?". Då sa jag bara att det beror ju på vad felet är. Men han var väl inte så insatt i att det kan vara olika mekanismer som felar för olika personer. Anyhew så blev det lite väl tjatigt och inte så upplyftande.
Inte för att jag är depp eller så. Jag är mest bara nervös inför BIM imorgon!
Tempen var nog det mest stressande. När tempen dalade neråt började jag tempa minst 5ggr/dag. Jag vet inte varför, tror jag grep efter minsta lilla halmstrå att det ändå tagit sig.
Ältester kör jag med, men inga mer gravtester innan bim. :)
Jomen, precis. Det kan vara rätt kämpigt att få den frågan från någon som man inte vill berätta att man försöker för. Jag har visserligen (något oplanerat) berättat för vissa att vi försöker. Några vänner som jag kände för att berätta för samt min mamma och en syster. Tror sambon även nämnt det till någon kompis och till sin mamma. Det känns som att det var rätt beslut för nu slipper vi frågor.
Det slog dock över lite väl när jag pratade med en killkompis i helgen. Han började intervjua mig om hur jag kände för adoption. Jag sa att mest troligt så kommer det aldrig ske oavsett omständigheter. Då sa han typ "Men om du/han inte kan få barn?". Då sa jag bara att det beror ju på vad felet är. Men han var väl inte så insatt i att det kan vara olika mekanismer som felar för olika personer. Anyhew så blev det lite väl tjatigt och inte så upplyftande.
Inte för att jag är depp eller så. Jag är mest bara nervös inför BIM imorgon!
Förra cykeln höll sig min temp hög till samma dag som bim. Det var en enorm besvikelse. Lika som att få negativt på testet förutom att allt hopp är bortblåst.
Så, jag skippar temp och gravtest helt ^^ Så får vi hålla varandra sällskap haha :p
Förstår att det kan ha varit stressande...det blir ju verkligen svart på vitt om vad som händer i kroppen. Jag hade ju tur i oturen att tempen var hög till samma dag som mensen kom. Så då hinner man knappt börja oroa sig.
Vi får peppa varandra nästa gång att inte testa innan BIM. Man blir ju bara besviken ändå. :P
Jag är så rädd för att börja känna stress kring hela bligravid-grejen så därför kör jag varken med tempning eller äl-test! Men tar det sig inte de närmsta månaderna och mensen fortsätter vara oregelbunden så kommer jag nog testa äl-test!
Enligt appen har jag ägglossning idag och har känt en del smärta i magen så tror det stämmer. Vi hade sex i torsdags, igår och idag. Men vet ju inte säkert så ska försöka förföra sambon ett par dagar till