BIM September 2014
Här samlas vi som hoppas på plus i September!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.
Här samlas vi som hoppas på plus i September!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.
Så kände jag med när vi började försöka. Det kändes stressande om jag skulle börja med test. Nu i efterhand känner jag lite bådeoch - jag har ägglossning senare än jag trott och därför har vi nästan aldrig prickat den, samtidigt kostar det och nu känns det beroendeframkallande. Men glad att jag gjorde det, annars hade vi inte kunnat pricka in.
Jag är så rädd för att börja känna stress kring hela bligravid-grejen så därför kör jag varken med tempning eller äl-test! Men tar det sig inte de närmsta månaderna och mensen fortsätter vara oregelbunden så kommer jag nog testa äl-test!
Enligt appen har jag ägglossning idag och har känt en del smärta i magen så tror det stämmer. Vi hade sex i torsdags, igår och idag. Men vet ju inte säkert så ska försöka förföra sambon ett par dagar till
Så kände jag med när vi började försöka. Det kändes stressande om jag skulle börja med test. Nu i efterhand känner jag lite bådeoch - jag har ägglossning senare än jag trott och därför har vi nästan aldrig prickat den, samtidigt kostar det och nu känns det beroendeframkallande. Men glad att jag gjorde det, annars hade vi inte kunnat pricka in.
Förra cykeln höll sig min temp hög till samma dag som bim. Det var en enorm besvikelse. Lika som att få negativt på testet förutom att allt hopp är bortblåst.
Så, jag skippar temp och gravtest helt ^^ Så får vi hålla varandra sällskap haha :p
Tycker du väljer rätt :) skapar det prestationsångest eller inte känns okej för dig/er just nu så varför slösa pengarna ;) Lycka till :)
Ja jag känner mig lite kluven. Och faktiskt så känns ju sexet lite som ett "måste" redan nu för jag vet ju ändå typ när ägglossningen sker. Men ja, får se hur jag gör. Tror inte jag säger nått till sambon i så fall, vill inte riskera prestationsångest!
Fick igår höra av min nyblivna gravida vän att vi "kanske ska kolla killens spermier", eftersom vi haft oskyddat länge och försökt i 5 månader. Detta tog inte jag som en ren omtanke. Jag började öppna upp mig mer för henne om att vi försöker och att det förmodligen inte finns några fel, att jag har ägglossning, regelbunden cykel och tar lite extra kosttillskott. Att jag försöker motionera och äta bättre för att öka chanserna. Då kändes det verkligen som att hon menade på att något ändå är fel och isåfall på min man. Det är sånt här jag inte klarar av när någon blir gravid på första försöket!! De tror ju då att skaffa barn är pissenkelt!
Ni ska inte tro att jag är bitter och tolkningstokig. Ni skulle sett smsen...
Fick igår höra av min nyblivna gravida vän att vi "kanske ska kolla killens spermier", eftersom vi haft oskyddat länge och försökt i 5 månader. Detta tog inte jag som en ren omtanke. Jag började öppna upp mig mer för henne om att vi försöker och att det förmodligen inte finns några fel, att jag har ägglossning, regelbunden cykel och tar lite extra kosttillskott. Att jag försöker motionera och äta bättre för att öka chanserna. Då kändes det verkligen som att hon menade på att något ändå är fel och isåfall på min man. Det är sånt här jag inte klarar av när någon blir gravid på första försöket!! De tror ju då att skaffa barn är pissenkelt!
Ni ska inte tro att jag är bitter och tolkningstokig. Ni skulle sett smsen...
Hoppas det funkar :)
Jag förstår dig. Även fast vännen bara ville väl så ska man verkligen inte komma med tips och råd till någon som försökt länge, framförallt inte om den som kommer med tips och råd blev gravid på en gång.
Vi gjorde ju ett spermietest förra månaden och sambon blev ju supernervös när teststrecket inte var lika starkt som kontrollstrecket. Tror han fortfarande grubblar på det där. Så om ni känner att ni absolut inte vill ha ytterligare en stressfaktor så gör inget spermietest. Inte än.
Min bästa vän är likadan och säger hela tiden att jag ska sluta tänka på det och att "det händer när det händer". Dom försökte själva i 8-9 månader och hon påstår att hon sista månaden bara gav upp och sket i det och då hände det.
Jag sätter mitt hopp till Apiforce och Bisolvon (för min förkylning) denna månad.
Hoppas det funkar :)
Hihi ja jag har tänkt likadant men nu känner jag bara att så länge jag kan få bli gravid och få barn spelar det ingen roll när, inte månadsmässigt iallafall :) Känner mig dock lite obekväm med att gå höggravid på sommaren. Jag tål inte värmen värst bra :/
Jaa, bara jag får ett plus innan jul. Det vore drömmen. :)
Hihi ja jag har tänkt likadant men nu känner jag bara att så länge jag kan få bli gravid och få barn spelar det ingen roll när, inte månadsmässigt iallafall :) Känner mig dock lite obekväm med att gå höggravid på sommaren. Jag tål inte värmen värst bra :/