• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • Ellonbellon

Har haft mensvärk sedan äl+3, vilket jag aldrig haft förr. Och så mådde jag väldigt illa i natt. Var dock illamående i tre veckor förra omgången (från äl till slut på mens), det var svagare än i natt, men vågar inte hoppas.

Blir lite tveksam till att känna något redan efter 3 dagar, men man levar ju på hoppet dessa två veckor, och även om jag blir besviken varje gång så tycker jag att det är lite mysigt att vara "kanske gravid" :)

• josephiine
    Malinbarre skrev 2014-10-23 13:16:44 följande:
    Jag tror att du får berätta mer om din cykel :) har du fått positivt äl-test tidigare i cykeln?
    Grejjen är att jag har ingen "fast" cykel. Jag har pcos och har tidigare kört med äl-tester men aldrig fått nåt positivt utslag, och då tog jag under en månads tid, varje dag. Sen har jag gått på Provera - ett gulkroppshormon som ska hjälpa mig att få mens, plus att jag håller på med en viktminskning som går sakta men säkert neråt.. Dock är det svårt när man är sockerberoende, men det är en annan historia. Slutade dock med medicinen för 4 månader sen just för att se om det "gått till sig".. Men sedan dess har jag inte haft mens. Körde med ältest från RFSU i ett par veckor efter att jag slutade med medicinen men inget utslag. Och för den 10 oktober hade jag riktig äl-värk det är jag nästan säker på, så vi sexade till det den dagen och dagen efter, plus att vi hade haft sex dagen innan det. Så om jag nu hade ÄL då så är bim imorgon. Men igår fick jag ältest av en tjej och provade att ta ett bara för skojjs skull. Med eftermiddagsurinet blev det bara en rund ring, trots att jag inte hade kissat på ca 4 timmar. Men läste att de är ganska viktigt att ta det med morgonurin så gjorde det imorse, och fick då den blinkade gubben. Gjorde ett till test nu för att se om det gör nån skillnad på morgonurin och eftermiddagsurin, och nu hade det bara gått 3,5 timmar sen jag kissade sist, men fick en blinkande gubbe nu också. Gjorde gravtest i förrgår och igår, cb digital så det borde ju ha visat om jag är gravid?
  • SecretlyMe
    NILE90 skrev 2014-10-23 15:08:24 följande:

Då är vi 4 st som har BIM den 31/10. Hoppas alla får ett fint plus! :) 

Kul! :D
  • SecretlyMe
    Ellonbellon skrev 2014-10-23 15:11:18 följande:

Brukar ha 14 dagar, i alla fall de senaste gångerna. :) Har oregelbunden mens men gissar att lutealfasen är 14 dagar oavsett.

Du då?Åh, vad kul! Känner du något?

Okej :) jag har en på 12 dagar. Känner ingenting, jag har lite mensvärk ibland och mycket flytningar bara.
  • Ellonbellon

Men 12 dagar är väl det allra bästa har jag för mig att jag har läst? För ägget alltså... och kanske också för förståndet :D

• SecretlyMe
    Ellonbellon skrev 2014-10-23 15:59:15 följande:

Men 12 dagar är väl det allra bästa har jag för mig att jag har läst? För ägget alltså... och kanske också för förståndet :D

Jag vet inte? :) Har inte lagt mycket tanke över det. Det är ju inte under 10 så så är jag nöjd ^^ Det underlättar något att jag slipper vänta länge på bim ;)
  • Pyret 85
    NILE90 skrev 2014-10-23 10:08:42 följande:
    Hade du några symptom? :) 
    Ömma bröstvårtor.
  • SecretlyMe
    Pyret 85 skrev 2014-10-23 18:41:52 följande:

Ömma bröstvårtor.

Och så hade du ju pms, illamående och yrsel :)
  • namnlös123

Jag fick plus igår och testade med CB digitala på eftermiddan idag och de visade gravid 1-2 och jag har inga symtomer alls för att jag skulle vara gravid . Så nog ska man hålla hoppet uppe även fast man inte har några symtomer :) Lyckospark till alla som kämpar och försöker ! .

• Pyret 85
    SecretlyMe skrev 2014-10-23 19:09:34 följande:
    Och så hade du ju pms, illamående och yrsel :)
    Sant pms och yrsel har jag haft. Den verkar dock ha avtagit nu. yrseln alltså. Har jag skrivit att jag mått illa? haha jag glömmer så fort Men illa mår jag iaf nu. det senaste 1,5 dygnet. Just nu behöver jag nästan kräkas.
Svar på tråden BIM September 2014