• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • Lizzie09
    TigerEmmlis skrev 2014-11-21 07:47:13 följande:

Sitter här och skakar.......

Äl +10! phpj7F6gF94197.jpg

Grattis!
  • NILE90
    Lizzie09 skrev 2014-11-21 09:41:27 följande:

Hur märker man skillnad på missfall och genombrottsblödning, någon som vet? :/

Som jag förstått det så brukar missfall ofta visa sig med blödning och ont i magen/mensvärk typ. Medan genombrottsblödning bara är en blödning. Men det är ju såklart olika för alla. 
  • fkh
    Lizzie09 skrev 2014-11-21 06:44:41 följande:

Vaknade precis av att jag blöder.. Orkar verkligen inte med detta, hoppas av hela mitt hjärta att det avtar..

:( Håller tummarna stenhårt för dig. Hoppas verkligen det bara är bågon struntblödning!

Grattis till plussarna!

Nu börjar det närma sig tid för oss att sätta igång verkstan också.. Pillerstoppet ägde rum i mitten på okt och har inte fått mens än, är 5 dagar sen om man utgår från pillercykeln jag hade. Var väl för mycket begärt att bli regelbunden direkt efter pillerstoppet! Rädd för att det kommer ta tid bara... Tiden går sååå långsamt när man inväntar något på det här viset.

Någon här som lyckats plussa/känner någon som plussat trots oregelbunden cykel? Eller någon som försöker nu trots det? :)
  • Annalouise

Innan jag plussade trodde jag att jag fick min mens. En kväll kom det färskt blod, sen tre eller fyra dagar med bruna flytningar. Minns också att jag hade lite mensvärk. Testade och fick ett plus eftersom "mensen" aldrig kom igång!
  • SecretlyMe

Missfall är mörkt rött blod, klumpar och mycket mensvärk.

Genombrottsblödning är liten blödning, ofta ljus och sker när ägget fäster. Isåfall borde du inte fått plus om det är genombrottsblödning :/ eller har jag fel om vad det är?
  • SecretlyMe
    fkh skrev 2014-11-21 12:12:31 följande:

:( Håller tummarna stenhårt för dig. Hoppas verkligen det bara är bågon struntblödning!

Grattis till plussarna!

Nu börjar det närma sig tid för oss att sätta igång verkstan också.. Pillerstoppet ägde rum i mitten på okt och har inte fått mens än, är 5 dagar sen om man utgår från pillercykeln jag hade. Var väl för mycket begärt att bli regelbunden direkt efter pillerstoppet! Rädd för att det kommer ta tid bara... Tiden går sååå långsamt när man inväntar något på det här viset.

Någon här som lyckats plussa/känner någon som plussat trots oregelbunden cykel? Eller någon som försöker nu trots det? :)

Jag hade riktigt oregelbunden förr för 2-3 år sen, plussade två ggr (missfall och abort).
  • Nostalgity

Min cykel är redigt oregelbunden. Den varierar mellan 24,26,27 och 29 dagar hehe. Blir vårat 3e försök nu...äl förmodligen nästa fredag. Precis bestämt mig för å börja med äl tester tidigare gått efter äl sekret.

fkh skrev 2014-11-21 12:12:31 följande:

Grattis till plussarna!

Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-11-21 12:26:23 följande:

Missfall är mörkt rött blod, klumpar och mycket mensvärk.

Genombrottsblödning är liten blödning, ofta ljus och sker när ägget fäster. Isåfall borde du inte fått plus om det är genombrottsblödning :/ eller har jag fel om vad det är?

Genombrottsblödning brukar man väl få för att kroppen "är inställd på mens" och mensen kommer av vana typ...det är normalt att få blödningar dom dagar man skulle haft mens även om man är gravid för att kroppen typ är van vid mens. Eller något sånt. Man kan ju även få en mindre blödning när ägget fäster men då borde lizzie ha fått det för länge sen.
Svar på tråden BIM September 2014