• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • Annalouise
    Lizzie09 skrev 2014-11-21 15:38:00 följande:

Hur länge hade du färskt blod och hur mycket var det ungefär?

Ursäkta för väldigt intim information, men jag vill svara så ingående som möjligt för dinskull! :)

Alltså eftersom jag trodde att de va mensen så hade jag tampong på kvällen. Jag åkte faktsikt till och med på fest. Va inte alls i gravidtankar. På festen kände jag att shit, nu läcker det igenom tampongen. Men när jag skulle byta så var det långt ifrån läckage, lite färskt och lite brunt. Böt och hade den hela natten, på morgonen så var det färsk längst upp på tampongen sen brunt. Böt och böt men den blev liksom aldrig så full som den brukar bli. Och då började jag fundera!
  • tillklaras

Jag känner med dig.. Vi är på försök 10-11 nu och har remiss skickad för spolning. Vår dotter på 2,5 tog låååång tid-1,5 år. Och vår son (som tyvärr gick bort) tog tre månader. Jag ville bara sucka styrka, och berätta att spolning funkade med dottern(första) för strax efter blev jag gravid! Vi hoppas på samma tur denna gång, för detta har börjat ta mycket på mitt psyke..

Kramar!<3.

sarasessi skrev 2014-11-22 09:08:13 följande:

Mensen kom i onsdags. Nytt bim:

17/12 Saraessi, 30 år, 14:e försöket, 2:a barnet

Vi är under utredning nu. Allt ser bra ut med mig, mannens spermiekvalitet är dock sänkt. Men med tanke på att vår son (3,5 år) blev till på 2:a försöket så har vi ändå goda chanser att kunna bli gravida naturligt. Orkar dock inte mentalt med många fler månader. Nästa vecka gör jag äggledarspolning, får se om det gynnar oss. Annars har vi bestämt att vi kör 3 månader till innan vi går vidare med ev. ivf. Dock får vi bekosta det själva i så fall eftersom vi har barn sedan innan.

• fkh
    Lizzie09 skrev 2014-11-22 12:13:06 följande:

På tre försök har jag hunnit få två missfall. Det känns verkligen inte bra.. Tror vi kommer ge det ett försök till, sedan kommer jag nog vilja skjuta på försöken till våren..

:( Beklagar verkligen.. Skickar styrkekram och ge inte upp! Nog ska du bli gravid snart och få en knodd som så många andra kvinnor! Tänk att det finns fler i din situation, du har nog bara haft (väldig) otur hittills. Stay positive! <3
  • Pyret 85
    Lizzie09 skrev 2014-11-22 11:13:06 följande:

På tre försök har jag hunnit få två missfall. Det känns verkligen inte bra.. Tror vi kommer ge det ett försök till, sedan kommer jag nog vilja skjuta på försöken till våren..

Jag vet precis hur du känner. På 4 försök har jag fått 2 mf. skckar en stor styrkekram <3
  • Lizzie09
    Annalouise skrev 2014-11-22 12:27:17 följande:
    Ursäkta för väldigt intim information, men jag vill svara så ingående som möjligt för dinskull! :)

Alltså eftersom jag trodde att de va mensen så hade jag tampong på kvällen. Jag åkte faktsikt till och med på fest. Va inte alls i gravidtankar. På festen kände jag att shit, nu läcker det igenom tampongen. Men när jag skulle byta så var det långt ifrån läckage, lite färskt och lite brunt. Böt och hade den hela natten, på morgonen så var det färsk längst upp på tampongen sen brunt. Böt och böt men den blev liksom aldrig så full som den brukar bli. Och då började jag fundera!
    Jättesnällt att du ville dela med dig :) Jag har haft knallrött blod sedan igår, inga klumpar och var bara lite öm i magen igår, idag känner jag ingenting. Mängden är lite mindre än mens. Vill så gärna att det ska vara en genombrottsblödning, men förstår ju ändå så väl att det är ett missfall :(
  • Lizzie09
    fkh skrev 2014-11-22 12:37:42 följande:
    :( Beklagar verkligen.. Skickar styrkekram och ge inte upp! Nog ska du bli gravid snart och få en knodd som så många andra kvinnor! Tänk att det finns fler i din situation, du har nog bara haft (väldig) otur hittills. Stay positive! <3
    Tack snälla du för de fina och peppande orden <3
  • Lizzie09
    Pyret 85 skrev 2014-11-22 13:38:16 följande:
    Jag vet precis hur du känner. På 4 försök har jag fått 2 mf. skckar en stor styrkekram <3
    Usch, så himla tråkigt :( Stor kram till dig också <3
  • sarasessi
    tillklaras skrev 2014-11-22 12:34:34 följande:

Jag känner med dig.. Vi är på försök 10-11 nu och har remiss skickad för spolning. Vår dotter på 2,5 tog låååång tid-1,5 år. Och vår son (som tyvärr gick bort) tog tre månader. Jag ville bara sucka styrka, och berätta att spolning funkade med dottern(första) för strax efter blev jag gravid! Vi hoppas på samma tur denna gång, för detta har börjat ta mycket på mitt psyke..

Kramar!<3.

Tack för att du delar med dig. Det värmer! Beklagar verkligen er förlust. Blir ledsen när jag läser det du skrivit. Kämpa på ni med! Varm kram och styrka och till er med <3 
  • sarasessi
    Lizzie09 skrev 2014-11-22 11:13:06 följande:

Kram <3
Svar på tråden BIM September 2014