• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • Lizzie09
    FruA78 skrev 2015-03-11 19:26:40 följande:

Tillklaras: kram på dig. Så jobbigt med all väntan och förhoppningar. Hoppas att det går fort nu för dig att bli gravid efter op.

Själv blev det ännu en dag med tårar på jobbet. Tur att min kollega som jag delar rum med var borta. Hade telefontid idag med läkaren som utförde skrapningen skulle få svar på analysen om det är en mola eller inte. Men analysen var inte klar än, gått 4 veckor sedan och får inte börja försöka innan svaret har kommit. Vill bara att det här missfallet ska vara helt över,så vi kan försöka igen. Testade fortfarande positivt igår dock väldigt svagt men om det inte är borta om en vecka måste jag kontakta läkaren igen.

Stor kram till dig! :/ Hoppas ni får era svar så snart som möjligt så att ni snart kan köra på igen <3
  • eagle87

Har typ gråtit massor idag O ikväll, blir rädd då ja inte blev gravid trots letrozol. Tänk om de aldrig kommer gå. Tror ni detta stämmer?

2. Your chance of conceiving is highest in the first 6 months of trying. Conception rates decline over time. This means that in the first month your chances for pregnancy can be as high as 25-30%, but this declines to less than 5% by your 12 month of unprotected sex. - See more at: www.conceive.ca/2012/01/14/how-long-should-it-take-to-get-pregnant/

• Carerra

Ni tjejer som tempar, hur snabbt kommer tempökningen efter ÄL? 1 eller 2 dagar efter?

• tillklaras

Eller hur! Nu är det ju vår tur Lizzie!:)

Lizzie09 skrev 2015-03-11 20:17:46 följande:

Åh, vet precis hur det känns :( Man vill så jävla gärna bli gravid själv men det känns som man aldrig kommer lyckas.. Nu är det vår tur!

• tillklaras

Jag känner med dig. Likadant. Men du, de där procentsatserna stämmer inte vad jag vet. I alla fall inte enl svenska mått! Eller har det med medicineringen att göra?

Massa kramar!

eagle87 skrev 2015-03-11 23:55:37 följande:

Har typ gråtit massor idag O ikväll, blir rädd då ja inte blev gravid trots letrozol. Tänk om de aldrig kommer gå. Tror ni detta stämmer?

2. Your chance of conceiving is highest in the first 6 months of trying. Conception rates decline over time. This means that in the first month your chances for pregnancy can be as high as 25-30%, but this declines to less than 5% by your 12 month of unprotected sex. - See more at: www.conceive.ca/2012/01/14/how-long-should-it-take-to-get-pregnant/

• Emmissara
    Carerra skrev 2015-03-10 20:45:36 följande:
    Oftast runt 36.4 :)
    SecretlyMe skrev 2015-03-10 21:06:05 följande:
    Jag brukar ligga kring 36.3-36.5 :)
    Okej, jag har än så länge legat mellan 35,82-36,03. Vart brukar ni ligga efter ägglossningen? 
  • Emmissara
    Lizzie09 skrev 2015-03-10 23:22:45 följande:
    Vad är Natural Cycles för något? :)
    Det är en app som kan både fungera som ett preventivmedel och som planering för att skaffa barn. Den är en smartare variant av FF om jag inte har fattat rätt. Iaf den här appen (finns även på datorn) har blivit forskat på och den är godkänd som preventivmedel och den har 99,9% säkerhet och den har även gjort att de som planerar barn med den har lyckats mycket snabbare än annars. 
    Om du vill testa den så säg till. Om man blir rekommenderad så får man en extra månad (det kostar 490kr för ett år och då ingår en basaltermometer) 
  • eagle87
    tillklaras skrev 2015-03-12 06:33:52 följande:

Jag känner med dig. Likadant. Men du, de där procentsatserna stämmer inte vad jag vet. I alla fall inte enl svenska mått! Eller har det med medicineringen att göra?

Massa kramar!

Nej de menar allmänt tur att du tror att det inte stämmer.
  • eagle87

Vet inte vad ja ska göra för att må bättre, ja vet inte hur erat sexliv är men ju längre vi försöker desto mer har min lust försvunnit för jag associerar till barnverkstad till sex även fast det inte är ägglossning. Ja känner så mycket ångest, vill inte försöka mer för orkar inte misslyckas. Varje misslyckande är ett större nederslag. Vet inte om jag vågar försöka mer.

• tillklaras

Aha:) nej, procentsatser är vanskliga. Snitt på par dom får barn är 7 mån, (snitt alltså mitten av gruppen testad) vilket betyder att allt mellan 1 och 14 mån är ok. Statistik är alltid svårt att stirra sig blind på! På fert. Kliniken sa de till mig att söka hjälp över ett år, vi sökte (med vår dotter) efter 1,5 år. Jag blev gravid efter ca 1,7 år efter en spolning <3

eagle87 skrev 2015-03-12 11:33:55 följande:

Nej de menar allmänt tur att du tror att det inte stämmer.

Svar på tråden BIM September 2014