• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • SRMmamma87

Hej tjejer,

Vill berätta om lite symptom, säkert skenis eller stress, men ändå...

Sedan ÄL ( är på ÄL+4) har jag haft orolig mage, känt illamående varje dag (mest efter måltid?), varit extra irriterad/arg, trött och fått finnar.

Som sagt, är ju för tidigt egentligen för att få några symptom så är säkert skenis. Räknar med det. Fast hoppet finns ju.

• Pyret 85
    SRMmamma87 skrev 2015-04-12 22:38:33 följande:

Hej tjejer,

Vill berätta om lite symptom, säkert skenis eller stress, men ändå...

Sedan ÄL ( är på ÄL+4) har jag haft orolig mage, känt illamående varje dag (mest efter måltid?), varit extra irriterad/arg, trött och fått finnar.

Som sagt, är ju för tidigt egentligen för att få några symptom så är säkert skenis. Räknar med det. Fast hoppet finns ju.

håller tummarna att symptomen betyder något bra
  • Nostalgity

Länge sen någon plussade nu, i tråden? Menar inte att trampa någon på tårna, men verkar som att turen lite försvunnit ur GruppeN....känns lite trist.

Här är det lite fundersamt, som vanligt haha.

Kände på tappen igår morse..då kändes den mjuk och öppen, med trådigt sekret. När jag kände på den på kvällen så kändes den lite hårdare o stäng, fast med trådigt sekret.

Hade sex inatt, kände på den imorse igen å då kändes den lite öppen igen?

Enligt Appen o alla andra äl uträknAre så hade jag äl igår.

Någon av er som haft en sådan tapp men ändå haft äl? Känner mig väldigt förvirrad. Kan ju såklart ha fel om att tappen kändes stängd, också.

Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Pyret 85
    Nostalgity skrev 2015-04-13 11:31:59 följande:

Länge sen någon plussade nu, i tråden? Menar inte att trampa någon på tårna, men verkar som att turen lite försvunnit ur GruppeN....känns lite trist.

Kände på tappen igår morse..då kändes den mjuk och öppen, med trådigt sekret. När jag kände på den på kvällen så kändes den lite hårdare o stäng, fast med trådigt sekret.

Någon av er som haft en sådan tapp men ändå haft äl? Känner mig väldigt förvirrad. Kan ju såklart ha fel om att tappen kändes stängd, också.

Nja vi var ju faktiskt tre som plussade i mars varav en fick mf.
  • SRMmamma87
    Nostalgity skrev 2015-04-13 11:31:59 följande:

Förra månaden var det två dom plussade, men det blir färre plus allteftersom antal medlemmar i gruppen krymper.

Tycker det är jättesvårt att känna om tappen är stängd eller öppen. Däremot har jag lätt för att känna om den är hög/mellan/låg. Skulle tippa på att du haft ÄL igår iom sekretet.
  • Nostalgity
    SRMmamma87 skrev 2015-04-13 12:49:58 följande:

Förra månaden var det två dom plussade, men det blir färre plus allteftersom antal medlemmar i gruppen krymper.

Tycker det är jättesvårt att känna om tappen är stängd eller öppen. Däremot har jag lätt för att känna om den är hög/mellan/låg. Skulle tippa på att du haft ÄL igår iom sekretet.

Ja det är sant o logiskt hehe

Idag är den hög, bakåtriktad men inte helt stängd? Sekretet är som yoghurt,vått...fast inte rinnig.

Vet iaf att tappen var mer öppen i går morse än igår kväll, men att den brukar vara mer stängd än den är nu.

Tror du vi kan ha missat äl?
  • Nostalgity
    SRMmamma87 skrev 2015-04-13 12:49:58 följande:

Kan nog konstatera att äl varit nu.

Men om jag antar att jag hade äl igåR...dom säger att man är fertil dagen efter äl också,lr att man ska ha sex på äl dagen o dagen efter... Är inte tappen stängd dagen efter? Då är det väl för sent för alla att ha sex dagen efter äL?
  • SRMmamma87
    Nostalgity skrev 2015-04-13 13:43:32 följande:
    Kan nog konstatera att äl varit nu.

Men om jag antar att jag hade äl igåR...dom säger att man är fertil dagen efter äl också,lr att man ska ha sex på äl dagen o dagen efter... Är inte tappen stängd dagen efter? Då är det väl för sent för alla att ha sex dagen efter äL?
    Man säger väl att de fertila dagarna är dagen för ÄL samt dagarna innan. 

"När ägget har lossnat kan det befruktas upp till ett dygn. Men eftersom mannens sädesceller är befruktningsdugliga (lever) i upp till 72 timmar (i snitt), eller mer, efter ett samlag, kan kvinnan i praktiken bli gravid under en period av 4-5 dygn varje månad." - www.niomanader.se/fertil-nar-ar-man-mest-fertil/

Att man säger ska ha sex på dagen efter ÄL stammar nog från att man missta sig om dagen, både med eller utan ÄL-test. Flera av oss har ju bevisligen ÄL sekret i fler än ett dygn. Jag tror det är tänkt som en "säkerhetsåtgärd" för att absolut inte missa ÄL?
Svar på tråden BIM September 2014