• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • SecretlyMe
    Nostalgity skrev 2015-05-10 19:12:42 följande:

Nedå det är lugnt

Tror ju innerst inne att alla vi blir gravida förr lr senAre. Detta är mitt 8 lr 9e försök?

Sonen sa idag: mamma, kan du inte föda barn snart!? Jag vill ha en lillebror!

Haha, tror inte han är nöjd med lillesyster :-P

Hoppas det tar sig nu snart för er då :)

Hihi, vad roligt ändå med längtansfulla barn. Då blir det nog inga problem sedan när det väl kommer en ny i familjen :)
  • Pyret 85

Jag är inne och läser flera gånger om dagen. Men har tyvärr inte så mkt att tillföra då jag inte vill skriva om min grav. Någon tycker kanske det är jobbigt att läsa. Men ni ska veta att jag hejar på er alla och håller tummarna sååå hårt för att ni ska få era plus.

• Nostalgity
    SecretlyMe skrev 2015-05-10 19:16:32 följande:

Hoppas det tar sig nu snart för er då :)

Hihi, vad roligt ändå med längtansfulla barn. Då blir det nog inga problem sedan när det väl kommer en ny i familjen :)

Lillesyster är ju 2,5 år. Han tycker att hon är jobbig, eftersom hon vill ha hans uppmärksamhet (storebror är hennes idol)... Så vet inte om de skulle bli så mycket bättre med en till liten haha.

Hoppas de går för er snart också

Tyckte tappen va stängd i fredags, men öppen i lördags.. Hur stora är chanserna ifall äl va i lördags o vi hade sex ons- torsdag...natten däremellan. Det är ju typ 3 dagar. En till fråga, om tappen inte var öppen vid samlaget, kan spermier simma runt lr vara i slidan och vänta på att tappen ska öppna sig?
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Fian88

Jag var med i den här tråden för länge sen! Hoppade ur då jag tyckte det blev så mycket negativitet och avundsjuka. Kan bara säga att jag visste inte, visste inte hur det skulle kännas att få hoppa från bim-tråd till bim-tråd eftersom man aldrig får sitt plus. Har fortsatt att följa er eftersom jag hoppades så för er skull! När jag hoppade ur så var vi inne på försök 4 tror jag, nu är vi inne på försök 11 och nu kan jag förstå era känslor! Det är asjobbigt att det aldrig vill ta sig.

Grattis till alla er som efter långt kämpande fått era plus och jag hoppas verkligen att ni andra får era snart!

• knaappeen
    SRMmamma87 skrev 2015-05-09 19:39:14 följande:

Knaappeen hur har det gått?

Har inte försökt denna månad så jag fick primolut nor utskrivet för att få en ordentlig blödning ist för den ytterst sparsama mens jag fått sen MA.

Slutade m tabletterna i måndags men ännu inte fått en blödning , enbart liiiite rosa flytningar till o från. Blir att ringa gyn imorn. 7 dagar känns länge att behöva vänta utan blödning.i övrigt har jag börjat släppa all stress o depp ööver bebisverkstan.

Känner inge panik längre , tänker inte mkt på det utan tar det som det kmr. Tror det kan ha o göra m att vi inte kunnt försöka medans ja ätit tabletterna.

Skönt tkr jag. Kan bli ett helvete o bara tänka bebis bebis bebis jämt. Man behöver andas emellanåt.

MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
  • tillklaras

Jag är här inne och håller tummarna för er. Jag önskar så innerligt att vi alla får en bebis att älska.

Jag är i v 12 med tvillingarna och har precis börjat må bra.

Kramar till er som kämpar!

• FruA78

Jag är också inne och läser men känner inte heller att jag har nåt att tillföra just nu. Har 3 månader kvar av graviditetsförbudet, gjort 3 månader. Läkaren ändrade sig till 6 månader :( alltså i augusti. Har då gått 21 månader sen vi började försöka. Är skitjobbigt även om vi inte får försöka så har vi inte slutat att försöka skaffa barn mentalt. Dock har vi inplanerat dejter varje lördag tills augusti, vilket gör det lättare. Ser fram emot varje helg :)

Håller tummarna nu för er andra att ni plussar snart. Stor kram på er!

• Gummsan

Är också här och kikar varje dag. Skriver sällan. Är i V33 nu (11mån tog de för oss denna gången)

Hoppas så att alla får sina plus snart <3

• SecretlyMe
    Nostalgity skrev 2015-05-10 19:40:12 följande:

Lillesyster är ju 2,5 år. Han tycker att hon är jobbig, eftersom hon vill ha hans uppmärksamhet (storebror är hennes idol)... Så vet inte om de skulle bli så mycket bättre med en till liten haha.

Hoppas de går för er snart också

Tyckte tappen va stängd i fredags, men öppen i lördags.. Hur stora är chanserna ifall äl va i lördags o vi hade sex ons- torsdag...natten däremellan. Det är ju typ 3 dagar. En till fråga, om tappen inte var öppen vid samlaget, kan spermier simma runt lr vara i slidan och vänta på att tappen ska öppna sig?

Tack :)

Jag undrar lite över samma sak. Det jag vet är att simmarna tar sig upp när tappen är öppen, vilket den är ungefär två dagar innan ägglossning, och väntar på ägget upp till tre dygn (i sällsynta fall sju). Så chanserna finns ju :)
  • SecretlyMe
    tillklaras skrev 2015-05-10 21:22:13 följande:

Jag är här inne och håller tummarna för er. Jag önskar så innerligt att vi alla får en bebis att älska.

Jag är i v 12 med tvillingarna och har precis börjat må bra.

Kramar till er som kämpar!

Vad härligt tillklaras! :)
Svar på tråden BIM September 2014