• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • Emmissara
    SRMmamma87 skrev 2015-05-12 15:41:02 följande:

Har läst och lyssnat på det alla säger. Håller med er i stort sett allt. Kan också tycka trådens namn påminner om hur länge man kämpat så som någon skrev. Kan inte byta namn på tråden, så alternativen är att behålla namnet eller skapa en ny tråd för alla som hänger kvar (även ni som plussat), posta länken här och "starta på nytt".

Vill gärna att vi kan dela hur vi hanterar vår längtan mer här. Tror många av oss är rädda att trigga andra. Vi vet ju alla hur jobbigt det kan vara och vill inte lägga mer stress på någon. Men vi måste kunna dela alla delar av processen här, alla tankar, annars kommer gruppen dö ut. 

Ja, vissa dagar är det skit och gråt och depp, men kanske vi kan börja skriva typ "TW" alltså tripper warning, om vi tror någon kan ta illa upp. 

Jag har tillexempel en del saker jag läst och lyssnat på som hjälpt mig känna mig mindre ensam, är det något ni är intresserade att få tips om??

Jag tänker inte riktigt på namnet på tråden, kan vara för att vi inte försöker aktivt just nu. Men om det är några som vill att vi ska starta en ny tråd så går det jätte bra för min del. 

Iaf idag känner jag mig som en jojo. Har varit och jobbat första dagen på mitt nya jobb. Känns jätte kul och personalen var helt underbar och aa allt det känns jätte bra och kul. Men samtidigt finns det i bakhuvudet att idag är det 20 år sedan min tvilling gick bort och när den tanken kommer så faller man platt ner till marken. 

Men överlag så mår jag bra idag, min mamma var här igår och vi pratade mycket om hur vi mår angående min tvilling, men vi pratade även om mitt missfall och jag mår lite bättre nu när jag har hört henne förklara lite saker. 

Har ni planerat något inför "långhelgen" nu? Jag ska jobba fram tills på lördag och direkt efter jobbet på lördag så åker jag till min kusin i Stockholm för att umgås och testa olika sminkningar till bröllopet :D 
  • Emmissara
    FruA78 skrev 2015-05-13 13:01:13 följande:

Behöver er hjälp nu. Tog ett graviditetstest i morse för jag mått illa två dagar nu i rad. Inom 10 minuter syntes svagt svagt men såg grått ut. Innan jag gick till jobbet i morse ca efter 35 min såg det ut så här. Är det någon som fått likadana torkstreck? Brukar aldrig få nåt om jag inte är gravid. Är livrädd nu att det tumören har kommit tillbaka. Vi har haft sex utan skydd men ej kommit i mig så risken är väldigt liten att det ska vara en graviditet.

Jag förstår din rädsla. Jag har dock aldrig använt sådana test så jag kan inte riktigt svara på din fråga, men jag tror att det bara är ett torkstreck, känns som man har sett sådana torkstreck ganska ofta här på FL med dom testen. Men testa om några dagar igen för att vara på säkra sidan. Men om du tyckte det såg grått ut så tror jag nog inte att du ska behöva oroa dig. 

Kram <3 

• FruA78

Tack! Ja det såg ut att vara svagt grått innan men nu när det är torkat är det rosa. Har använt mig av dessa innan och jag har aldrig fått rosa torkstreck om jag inte har varit gravid. Men som du säger får avvakta och se om det blir starkare.

Låter som du har haft en intensiv dag. Bra att du kan tala med din mamma om det. Stor kram och ha det så bra i Sthlm.

Själv ska jag på tjejmiddag imorgon är ledig men jobbar på fredag.

• Nostalgity

Hmm....fick en ljusrosa liten flytning imorse och sen en liten nysS...6-9 dagar till bim. 4-7 dagar efter äl.

Känner mig orolig för vad som kan va fel?! Aldrig fått så innan

Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • SecretlyMe
    Nostalgity skrev 2015-05-14 14:20:19 följande:

Hmm....fick en ljusrosa liten flytning imorse och sen en liten nysS...6-9 dagar till bim. 4-7 dagar efter äl.

Känner mig orolig för vad som kan va fel?! Aldrig fått så innan

Kan ju vara nidblödning eller känsliga slemhinnor. Du kan ju alltid ringa gyn och fråga.
  • Lizzie09
    Nostalgity skrev 2015-05-14 14:20:19 följande:

Känner mig orolig för vad som kan va fel?! Aldrig fått så innan smile4.gif

Jag har också fått så en gång, men det avtog och sen kom mensen några dagar senare. Kan ju dock vara nidblödning också, hoppas på det :)
  • Nostalgity
    SecretlyMe skrev 2015-05-14 14:26:27 följande:

Kan ju vara nidblödning eller känsliga slemhinnor. Du kan ju alltid ringa gyn och fråga.

Har försökt få tag på gyn i ca en vecka utan resultat. Ringde 1177 ang att jag blödigt vid sex i över ett års tid nu, o sen denna lilla mellanblödning...hon ville absolut att gyn ska kolla på mig snarast.

Googlade på de, men får mest upp artiklar ang livmoderhalscancer!?

Isf får jag verkligen hoppas på en nidis.

Är ju som sagt 7 dagar ca till bim. Ca 5-6 dagsr från äl enligt Appen.
  • SecretlyMe
    Nostalgity skrev 2015-05-14 14:54:04 följande:

Har försökt få tag på gyn i ca en vecka utan resultat. Ringde 1177 ang att jag blödigt vid sex i över ett års tid nu, o sen denna lilla mellanblödning...hon ville absolut att gyn ska kolla på mig snarast.

Måla inte fan på väggen innan du vet :) Kan vara så att du har progesteronbrist och då kan du alltid börja smörja med ProgesterAll :)
  • SRMmamma87
    Nostalgity skrev 2015-05-14 14:54:04 följande:

Google är din värsta fiende när du är sjuk. Man har fasiken alltid cancer eller någon annan dödlig eller livslång sjukdom. :-/
  • Nostalgity
    SecretlyMe skrev 2015-05-14 15:32:37 följande:

Måla inte fan på väggen innan du vet :) Kan vara så att du har progesteronbrist och då kan du alltid börja smörja med ProgesterAll :)

Det är sant...ska låta dom ta sig en titt innan jag börjar tänka efter hehe
Svar på tråden BIM September 2014