• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • fruannie

Ni som har haft några missfall senaste året har ni haft lika dana symtom vid alla graviditeter? Mitt första tecken har alltid varit att brösten blir ömma nån dag innan bim. Så är icke fallet nu. Men jag är på bim +4 och vågar inte testa för är det negativt så är det båt seriöst fel på systemet.

• Nostalgity

Oh herregud för denna värk! Bim -4 och det känns som mensvärk på höger sida som tusan. Har aldrig och har aldrig haft mensvärk...så jag känner med er som lider utav det!

Nu vet ju inte jag om det är de, men de känns kring stockarna o strålar uppåt Ljumsken. Kanske är överansträngning då jag varit igång hela dagen.

Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Pyret 85
    fruannie skrev 2015-05-17 14:03:25 följande:

Ni som har haft några missfall senaste året har ni haft lika dana symtom vid alla graviditeter? Mitt första tecken har alltid varit att brösten blir ömma nån dag innan bim. Så är icke fallet nu. Men jag är på bim +4 och vågar inte testa för är det negativt så är det båt seriöst fel på systemet.

Jag har haft liknande symptom vid alla mina MF. Dock tycker jag det känns annorlunda denna gången. Bland annat så mår jag mer illa och kräks mer. Min mage har svullnat något sjuk (inte gjort det när jag fått mf). Ja det känns bara annorlunda denna gången.
  • SRMmamma87
    fruannie skrev 2015-05-17 14:03:25 följande:

Förstår din nervöshet! Hoppas du får ett fint plus i dagarna!
  • FruA78

Secretlyme: härligt att ni är sambos nu :) Låter som en bra ide att söka hjälp efter sommaren. Hoppas självklart att ni inte behöver det ;)

Måste ta blodprov för att mäta Hcg. Den senaste graviditeten var en mola (tumör) och den kan komma tillbaka och den utsöndrar hcg så då vet man inte om man är gravid eller om cancern är tillbaka. Helt sjukt att det kan bli cancer av ett embryo. Det blir fel vid befruktningen som gör att ägget antingen släpper in två spermier i ett ägg eller en spermier som har två DNA uppsättningar.

• SecretlyMe
    FruA78 skrev 2015-05-18 19:41:45 följande:

Secretlyme: härligt att ni är sambos nu :) Låter som en bra ide att söka hjälp efter sommaren. Hoppas självklart att ni inte behöver det ;)

Måste ta blodprov för att mäta Hcg. Den senaste graviditeten var en mola (tumör) och den kan komma tillbaka och den utsöndrar hcg så då vet man inte om man är gravid eller om cancern är tillbaka. Helt sjukt att det kan bli cancer av ett embryo. Det blir fel vid befruktningen som gör att ägget antingen släpper in två spermier i ett ägg eller en spermier som har två DNA uppsättningar.

Oj, hade jag ingen aning om. Vad otäckt det låter. Verkligen sjukt att det kan bli så, inte nog med att man oroar sig för att ens bli gravid, få mf, utomkveds och annat.. Hoppas på det bästa för dig nu.
  • Emmissara

ååh, blir så irriterad på min kropp, har idag haft lite småblödningar (aldrig haft det innan) enligt appen så har jag inte haft någon direkt temphöjning den här cykeln, (har inte tagit tempen de senaste 2 dagarna så vet inte hur det har sett ut nu) 

Men kan man ha haft ägglossning även fast att man inte hade en ökning som höll i sig?

såhär ser min temp ut den här månaden. 

• fruannie

Hade väl direkt inga tvivel igår men jag ville ändå dra ut på de för de blir så lång väntan men jag måste ju ha de bekräftat så idag på bim +6 tog jag testet. Hoppas ju på en tredje gången gillt men jag vågar inte tro på det här.

• knaappeen
    fruannie skrev 2015-05-19 11:38:57 följande:

Hade väl direkt inga tvivel igår men jag ville ändå dra ut på de för de blir så lång väntan men jag måste ju ha de bekräftat så idag på bim +6 tog jag testet. Hoppas ju på en tredje gången gillt men jag vågar inte tro på det här.

Åhh Grattis!! Superfint plus!!
    MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
Svar på tråden BIM September 2014