• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • SecretlyMe

Haft och har intensiv mensvärk idag. Det som suger däremot är att jag inte kan köpa något test förrän om tre veckor till :( Vi fick en hög med räkningar denna månad, slutbesiktning på min förra lägenhet samt fordonsskatten på bilen. Visserligen kanske jag kan köpa test på nätet, men vet inte vad sambon skulle tycka om det, då som jag nämnt innan att han vill vänta med test tills mensen är sen.

Kan vara på bim-3 idag (äl+12) så kanske vore värt att vänta in och se om mensen kommer.. Men nu blir jag otålig, mensvärken har varit intensiv de två senaste dagarna nästan helt utan uppehåll!

• FruA78

Secretleyme:Jobbigt att inte kunna testa. Hoppas att du plussar till veckan. Vad spännande, håller tummarna.

Själv är jag i den jobbigaste perioden den mellan bim och Äl. Är bara på cykeldag 10 Äl brukar komma på dag 13-16. Kör varannan dag fram till positivt ältest kör då på Äl dagen och dagen efter är tanken.

• SecretlyMe
    FruA78 skrev 2015-05-29 16:23:00 följande:

Secretleyme:Jobbigt att inte kunna testa. Hoppas att du plussar till veckan. Vad spännande, håller tummarna.

Själv är jag i den jobbigaste perioden den mellan bim och Äl. Är bara på cykeldag 10 Äl brukar komma på dag 13-16. Kör varannan dag fram till positivt ältest kör då på Äl dagen och dagen efter är tanken.

Jag tycker den jobbigaste är mellan äl och bim, just för att jag alltid överanalyserar varenda symtom. Ibland önskar jag att vi inte försökte alls så att jag på riktigt slapp tänka, haha. Men nu har längtan varit för stor och pågått under en så lång tid att det är omöjligt.

Idag har det varit rätt lugnt med mensvärk förutom imorse, trodde jag skulle få mensen när jag klev upp. Nån timme senare högg det till ordentligt mellan äggstockarna (mitten på "magen") så att jag fick huka mig. Tempen har inte gått under 37.1 på de här tre dagarna. Under 37.0 brukar vara ett tydligt tecken på att mens är på g.
  • SecretlyMe

Tempen fortsatt hög. Mensvärk av och till men tycker att det avtagit en del. Har inga typiska tecken på att vara gravid, är inte extra trött och har ännu inte fått mitt typiska pms-illamående. Det är lite frustrerande att inte veta exakt var jag ligger i cykeln. FF har satt ut ett "mellanvärde" på menscykeln och visar bim den 3/6.

Hade älflytningar och älvärk helgen 15-17/5.

Jag har en bokad tid på vc på måndag eftersom jag vill kolla mitt prolaktinvärde. Om inte mensen kommer, ska jag chansa på att ta ett test imorgon..? Måndag morgon vore ju lite sent eftersom man inte får avboka samma dag utan att betala.

Gah, mycket tankar nu. Det blir såhär varenda gång jag närmar mig bim. Och jag kan inte sluta heller!

Hur går det för er andra nu?

• Emmissara
    SecretlyMe skrev 2015-05-30 11:49:07 följande:

Tempen fortsatt hög. Mensvärk av och till men tycker att det avtagit en del. Har inga typiska tecken på att vara gravid, är inte extra trött och har ännu inte fått mitt typiska pms-illamående. Det är lite frustrerande att inte veta exakt var jag ligger i cykeln. FF har satt ut ett "mellanvärde" på menscykeln och visar bim den 3/6.

Hade älflytningar och älvärk helgen 15-17/5.

Jag har en bokad tid på vc på måndag eftersom jag vill kolla mitt prolaktinvärde. Om inte mensen kommer, ska jag chansa på att ta ett test imorgon..? Måndag morgon vore ju lite sent eftersom man inte får avboka samma dag utan att betala.

Gah, mycket tankar nu. Det blir såhär varenda gång jag närmar mig bim. Och jag kan inte sluta heller!

Hur går det för er andra nu?

härligt att tempen fortfarande är hög, hoppas verkligen att detta är din månad, det är din tur nu tycker jag.

Min temp är också fortfarande hög, dock så finns det ingen chans att jag är gravid men det är ändå skönt att se att jag har fått ägglossning den här cykeln också, även fast att jag är inne på cykel dag 54, enligt NC kommer den här cykeln bli 62 dagar, hade en cykel som var så lång i vintras. 
  • SecretlyMe

Hoppar ur. Fått reda på att sambon varit otrogen.

• SRMmamma87
    SecretlyMe skrev 2015-05-31 11:03:14 följande:

Så fruktansvärt! Känner verkligen med dig <3 Vi finns här om du vill prata.
  • Emmissara

Nej, fy :( förstår dig helt men som SRMmamma säger så finns vi här om du vill prata. 

skickar massa massa kramar till dig <3 
  • FruA78

Åh fy vad hemskt. Styrkekram. Vi finns här för dig om du vill prata!
Svar på tråden BIM September 2014