• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • SRMmamma87
    SecretlyMe skrev 2015-05-25 12:58:41 följande:

Hur ligger, ni som är kvar, i menscykeln nu? Jag har ingen koll på min äl eftersom att den börjat hoppa lite. När jag körde ältester förra året var den på dag 19, när jag började tempa inföll den på dag 13 och lutealfasen var plötsligt på 15 dagar. Gör jag en gissning så ligger jag väl på äl+9.

Känt stickningar och hugg i äggstockarna för bara nån dag sen i några dagar. Har mer flytningar än vanlig. Väntar på pms som innebär illamående och humörsvängningar.

Jag tror ju att vi är ofrivilligt barnlösa av någon anledning så att vi ska bli gravida naturligt känns tveksamt.

Är på dag 10 i min cykel. Har enligt min app en snitt längd på 28,5 dagar/cykel. beräknad ÄL enligt appen är 1/6. Snart dags att börja sexa igen för vår del.
  • SecretlyMe
    Emmissara skrev 2015-05-25 13:51:23 följande:

Jag vet inte riktigt vart jag ligger, den här cykeln har varit lite konstig är på cykel dag 49, jag tejpar men har den senaste veckan varit borta så har glömt det lite men jag tejpade igår och då var det på 36,23, så om jag kan lite på det så har jag haft ägglossning för några dagar sedan, hade lite blod i flytningarna måndag till onsdag förra veckan (första gången det någonsin har hänt) tejpade på onsdagen och då var den på 35,67 men glömde som sagt att tempa torsdag till lördag så vet inte när jag hade ägglossningen. 

Förra cykeln hade jag lutealfas på 16 dagar, så är lite spänd på att se hur detta ska gå nu. 

Får hoppas du haft äl, låter långt med 49 dagar! Kanske var blödningen pga ägglossning, eller kanske nidblödning? :D
  • SecretlyMe
    SRMmamma87 skrev 2015-05-25 15:49:08 följande:

Är på dag 10 i min cykel. Har enligt min app en snitt längd på 28,5 dagar/cykel. beräknad ÄL enligt appen är 1/6. Snart dags att börja sexa igen för vår del.

Okej, då får vi hålla tummarna för er nu då :) jag har en snittlängd på 30 dagar enligt FF. Går jag efter det är jag på äl+7.
  • Lizzie09

Håller tummarna stenhårt för er här inne tjejer, nu jäklar är det snart er tur! :)

• eagle87

Jag är på dag 18. Äl flytningar men neg test så irriterande. Har ett test kvar ska testa imorn är de neg ska ja inte testa mer denna cykel.

• SRMmamma87

Vi berättade för mina föräldrar i helgen att vi är ofrivilligt barnlösa. Var både fruktansvärt jobbigt och skämmigt och lite skönt. Kändes som vi behövde att de visste och deras stöd och förståelse nu. Glad att vi berättade även om jag pendlar väldigt.

• Emmissara
    SecretlyMe skrev 2015-05-25 16:25:55 följande:
    Får hoppas du haft äl, låter långt med 49 dagar! Kanske var blödningen pga ägglossning, eller kanske nidblödning? :D
    aa, lär väl se det på tempen de närmaste dagarna. Men aa 49 är långt dock har min längsta cykel varit 62, sedan missfallet i maj 2014 så har ju som sagt min kropp inte gått tillbaka till normalt. Kanske borde testa mig imorgon också för säkerhets skull. Ska till sjukhuset imorgon för en ganska stor behandling så kanske vore bra att veta ifall man är gravid isf :P 
  • SecretlyMe
    SRMmamma87 skrev 2015-05-25 20:02:18 följande:

Vi berättade för mina föräldrar i helgen att vi är ofrivilligt barnlösa. Var både fruktansvärt jobbigt och skämmigt och lite skönt. Kändes som vi behövde att de visste och deras stöd och förståelse nu. Glad att vi berättade även om jag pendlar väldigt.

Jag förstår dig och hoppas det känns lite bättre. Jag berättade även för min mamma förra veckan, men fick inte mycket till gehör. Då kändes det ännu mer skämmigt.. Min ena syster vet oxå och hon är väldigt stöttande.
  • SecretlyMe
    Emmissara skrev 2015-05-25 20:39:10 följande:

aa, lär väl se det på tempen de närmaste dagarna. Men aa 49 är långt dock har min längsta cykel varit 62, sedan missfallet i maj 2014 så har ju som sagt min kropp inte gått tillbaka till normalt. Kanske borde testa mig imorgon också för säkerhets skull. Ska till sjukhuset imorgon för en ganska stor behandling så kanske vore bra att veta ifall man är gravid isf :P 

Tog du test imorse?

Vad är det för behandling du ska göra, om man får vara nyfiken? :)
  • FruA78

Jag har också berättat att vi är ofrivilligt barnlösa det gjorde vi i samband med att vi skulle börja utredningen i höstas. Har berättat för våra föräldrar och syskon och närmaste vänner. Det känns skönt att ha stöd men ibland känns det inte som att de förstår hur jobbigt det är.

Håller tummarna för er tjejer som snart har bim. Imorgon ska jag tala med läkaren som påbörjade vår fertilitetsutredning vill ha en second opinion när vi får börja försöka bli gravida igen. Håll tummarna nu för mig att hon säger 3 månader istället för 6 månader. Isåfall får jag börja på tisdag nästa vecka, har äl då :)

Svar på tråden BIM September 2014