• Hobbyarkitekt

Ian eller Emil?

Vilket av dessa namn är bäst helt enkelt?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ian eller Emil?
  • Anonym (mynona)
    jaghopparhögt skrev 2014-08-08 23:07:35 följande:
    Nog ingen för det var inte dig jag pratade om. Men alla jag har hört talas om som har en son om heter Ian har döpt honom efter Ian Stuart Donaldson. Så det är min bild av dom som har barn som heter Ian.
    "Alla jag hört som har en son som heter Ian har döpt honom efter Ian Stuart" Hur många polare har du som diggar Skrewdriver då? låter som om du är gammal Skinhead?
  • Anonym (mynona)
    jaghopparhögt skrev 2014-08-08 23:07:35 följande:
    Nog ingen för det var inte dig jag pratade om. Men alla jag har hört talas om som har en son om heter Ian har döpt honom efter Ian Stuart Donaldson. Så det är min bild av dom som har barn som heter Ian.
    Kan tänka mig att det i så fall är fler som döpt honom efter Ian Gillan i Deep Purple. Sen finns det Ian Rush, Stor fotbollspelare i Liverpool, Ian Curtis, Sångaren i Joy Division. Så att alla som kallar sin son Ian gör efter Ian Stuart, det är bara skitsnack. Måste det vara att man kallar sitt barn efter någon? det kan ju kanske vara för att man tycker att namnet är snyggt också.
  • jaghopparhögt
    Anonym (mynona) skrev 2014-08-09 12:33:52 följande:
    "Alla jag hört som har en son som heter Ian har döpt honom efter Ian Stuart" Hur många polare har du som diggar Skrewdriver då? låter som om du är gammal Skinhead?
    Inga alls :) Men det är som sagt dom enda som döpt barnet till Ian jag har träffat eller hört talas om. Men jag har aldrig varit skinhead :)
  • Hobbyarkitekt
    jaghopparhögt skrev 2014-08-09 16:28:56 följande:

Inga alls :) Men det är som sagt dom enda som döpt barnet till Ian jag har träffat eller hört talas om. Men jag har aldrig varit skinhead :)

Fast om alla du känner, som har en son som heter Ian, har döpt sonen efter en nynazist, så säger ju det mer om dig. Faktiskt.

Själv känner jag till endast en liten kille som fått namnet Ian. Hans pappa är engelsman och mamman är svensk. Välbärgade människor som bor i Äppelviken i Bromma.

Hur många Ian känner du till egentligen!? För SÅ vanligt är det ju inte.
  • jaghopparhögt
    Hobbyarkitekt skrev 2014-08-09 17:13:39 följande:
    Fast om alla du känner, som har en son som heter Ian, har döpt sonen efter en nynazist, så säger ju det mer om dig. Faktiskt.

Själv känner jag till endast en liten kille som fått namnet Ian. Hans pappa är engelsman och mamman är svensk. Välbärgade människor som bor i Äppelviken i Bromma.

Haha, känner är väl att ta i men jag minns ca 10 olika :p Alla nazister :p
    Eller ja vad barnet är vet jag ju inte men föräldrarna då.
  • Hobbyarkitekt
    jaghopparhögt skrev 2014-08-09 17:26:39 följande:

Haha, känner är väl att ta i men jag minns ca 10 olika :p Alla nazister :p

Eller ja vad barnet är vet jag ju inte men föräldrarna då.

Det säger som sagt mer om dig.

Jag varken känner eller känner till någon nazist.
  • jaghopparhögt
    Hobbyarkitekt skrev 2014-08-09 17:36:01 följande:
    Det säger som sagt mer om dig.

Jag varken känner eller känner till någon nazist.
    Klart det gör, så är det väl med alla fördomar?
    Jag känner ingen nazist idag heller men jag var med i nsf i några år för många år sedan.
  • Anonym (mynona)
    Hobbyarkitekt skrev 2014-08-09 17:13:39 följande:

Och jag kan tänka mig att alla som träffar den lille pojken knappast genast tänker "Å fan, de måste ha döpt honom efter Ian Stuart, undrar om dom är nazister" haha, nä knappast. Bra namnval av dom!
  • Anonym (mynona)
    jaghopparhögt skrev 2014-08-09 17:37:44 följande:
    Klart det gör, så är det väl med alla fördomar?
    Jag känner ingen nazist idag heller men jag var med i nsf i några år för många år sedan.
    Dåär det ju inte så konstigt att du tänker på ISD eftersom att du förmodligen har dyrkat honom :)
  • jaghopparhögt
    Anonym (mynona) skrev 2014-08-09 18:27:08 följande:
    Dåär det ju inte så konstigt att du tänker på ISD eftersom att du förmodligen har dyrkat honom :)
    Haha ne, jag har aldrig gillat Skrewdriver :p Men jag var skitnära att tatuera in en bild av honom en gång :D Men som tur var så var jag alldeles för full för att tatueras :D

Svar på tråden Ian eller Emil?