Ian eller Emil?
Vilket av dessa namn är bäst helt enkelt?
Vilket av dessa namn är bäst helt enkelt?
Ja, lilla vän. Men det verkar som att du har missuppfattat detta liiiiiite grann dock.
Namnen du syftar på, är namn i stil med Dexter, Phoenix, Texas, etc., och alltså inte klassiska vackra namn så som William, Ian, Henry, etc.
Du får ju lära dig att skilja på namn och namn.
I övrigt är det ofta en väldigt STOR skillnad på engelska och amerikanska namn.
Ja, lilla vän. Men det verkar som att du har missuppfattat detta liiiiiite grann dock.
Namnen du syftar på, är namn i stil med Dexter, Phoenix, Texas, etc., och alltså inte klassiska vackra namn så som William, Ian, Henry, etc.
Du får ju lära dig att skilja på namn och namn.
I övrigt är det ofta en väldigt STOR skillnad på engelska och amerikanska namn.
Att använda "lilla vän" är välkänd härskarteknik, inte särskilt trevligt. Anglosaxiska namn ihop med svenska efternamn ger vissa signaler, Dexter lite mer signaler så att säga än Ian, yngre föräldrar med lägre utbildning, så är det där jag bor iallafall fall. Men kanske inte där du bor?
då hade jag hellre gett min son ett namn som funkar lika bra på svenska som på engelska - personligen tycker jag inte Ian låter bra på svenska och Emil på engelska är inte helt lätt - finns ju massor av namn som funkar både och;
Oscar
Carl
Elliot
Erik
Edvin
John
Adam
etc
jaha - vad var då poängen med tråden om din son redan har ett namn!?
Ian funkar skitbra! :) Lätt, enkelt, inte konstigt men ändå heter ingen annan heter det. Det enda jobbiga är att folk ibland tror att man säger Liam.
Men Ian rekommenderas!
Det är faktiskt så bra att det är omöjligt att hitta ett lika bra matchande namn till lillebror. Förslag?
Ian funkar skitbra! :) Lätt, enkelt, inte konstigt men ändå heter ingen annan heter det. Det enda jobbiga är att folk ibland tror att man säger Liam.
Men Ian rekommenderas!
Det är faktiskt så bra att det är omöjligt att hitta ett lika bra matchande namn till lillebror. Förslag?
Men Ian rekommenderas!
Emil alla gånger.
Ian påminner bara om Ian Stuart Donaldsson.