• Hobbyarkitekt

Ian eller Emil?

Vilket av dessa namn är bäst helt enkelt?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ian eller Emil?
  • Anonym (Ians mamma)
    jaghopparhögt skrev 2014-08-08 22:55:11 följande:
    Men det är väl inget negativt? Går väl inte riktigt att jämföra med alla folk tror att du är nazist.
    Tur att du inte är alla! Du är snarare ingen faktiskt.
  • jaghopparhögt
    Hobbyarkitekt skrev 2014-08-08 23:03:03 följande:
    Öh, vem tror att jag är nazist!? Vad dillar du om!?
    Nog ingen för det var inte dig jag pratade om. Men alla jag har hört talas om som har en son om heter Ian har döpt honom efter Ian Stuart Donaldson. Så det är min bild av dom som har barn som heter Ian.
  • Hobbyarkitekt
    jaghopparhögt skrev 2014-08-08 23:07:35 följande:

Nog ingen för det var inte dig jag pratade om. Men alla jag har hört talas om som har en son om heter Ian har döpt honom efter Ian Stuart Donaldson. Så det är min bild av dom som har barn som heter Ian.

Fast det var mitt inlägg du citerade.

Hör jag namnet Ian så tänker jag som sagt Fleming - det är han som dyker upp först, troligen då han ligger mig närmre än vad någon Ian Wachtmeister eller Ian Sturart Donaldson (never heard of) gör.

Det är väl du, som tänker på nazister när du hör namnet Ian, som äger problemet och inte Ian eller Ians mamma.

Det är DU som tänker på nazister, således är det DU som äger problemet. Okej. Bra. Gonatt!
  • Anonym (Ians mamma)
    jaghopparhögt skrev 2014-08-08 22:44:25 följande:
    Karlsson?
    Bert, honey! Måste jag förklara det självklara?
  • Anonym (Ians mamma)
    Hobbyarkitekt skrev 2014-08-08 23:15:51 följande:
    Fast det var mitt inlägg du citerade.

Hör jag namnet Ian så tänker jag som sagt Fleming - det är han som dyker upp först, troligen då han ligger mig närmre än vad någon Ian Wachtmeister eller Ian Sturart Donaldson (never heard of) gör.

Det är väl du, som tänker på nazister när du hör namnet Ian, som äger problemet och inte Ian eller Ians mamma.

Det är DU som tänker på nazister, således är det DU som äger problemet. Okej. Bra. Gonatt!
  • Anonym (Ians mamma)

ts: Återkom gärna om vad din väns barns namn slutligen blir. :)

• Hobbyarkitekt
    Anonym (Ians mamma) skrev 2014-08-08 23:29:00 följande:

Bert, honey! Måste jag förklara det självklara?

Säger du "Marianne" så tänker jag "Bert Karlsson". Även om du säger "Skara" eller endast "Sommarland", så tänker jag "Bert Karlsson".

Fast säger du bara "Karlsson", så tänker jag direkt "på taket" eller "Dunder-Karlsson". ;)
  • Hobbyarkitekt
    Anonym (Ians mamma) skrev 2014-08-08 23:31:19 följande:

ts: Återkom gärna om vad din väns barns namn slutligen blir. :)

Jag känner inte personen som startade originaltråden (dvs denna: www.familjeliv.se/forum/thread/73744279-ian-eller-emil). Skriv samma fråga i den tråden så kanske Trådstartaren, som väljer mellan dessa två namn, svarar när de bestämt sig.
  • Anonym (Ians mamma)
    Hobbyarkitekt skrev 2014-08-08 23:33:11 följande:
    Säger du "Marianne" så tänker jag "Bert Karlsson". Även om du säger "Skara" eller endast "Sommarland", så tänker jag "Bert Karlsson".

Fast säger du bara "Karlsson", så tänker jag direkt "på taket" eller "Dunder-Karlsson". ;)
    men i samband med samtal om Ian Wachtmeister som diskussionen ovan? Då är ju Karlsson bara Bert.

Annars klart - på taket. Och sedan Ingvar :)
  • Hobbyarkitekt
    Anonym (Ians mamma) skrev 2014-08-08 23:38:16 följande:

men i samband med samtal om Ian Wachtmeister som diskussionen ovan? Då är ju Karlsson bara Bert.

Annars klart - på taket. Och sedan Ingvar :)

Absolut, håller med på så vis.

Men säger du "Ingvar" säger jag "Oldsberg". ;)
Svar på tråden Ian eller Emil?