• Hobbyarkitekt

Ian eller Emil?

Vilket av dessa namn är bäst helt enkelt?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ian eller Emil?
  • Hobbyarkitekt
    fluu skrev 2014-08-08 18:07:00 följande:

Gällande honom så tänker jag "Fleming" om honom. Som jag tänker "Hitler" istället för Adolf. Spännande det där med associationer.

Det gäller dig med; det säger mer om dig än om Ian och Ians mamma och pappa, att du tänker på nazister när du hör namnet Ian.

Själv får jag upp fina bilder när jag hör Ian, då jag som sagt tänker på Ian Fleming då jag hör namnet Ian. Du får upp nazister - vad säger det om dig, kan man ju fråga sig.
  • fluu
    Hobbyarkitekt skrev 2014-08-09 19:40:48 följande:
    Det gäller dig med; det säger mer om dig än om Ian och Ians mamma och pappa, att du tänker på nazister när du hör namnet Ian.

Själv får jag upp fina bilder när jag hör Ian, då jag som sagt tänker på Ian Fleming då jag hör namnet Ian. Du får upp nazister - vad säger det om dig, kan man ju fråga sig.
    När tänkte jag på nazister? Eftersom jag inte kallar Ian Wachtmeister för nasse.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Hobbyarkitekt
    fluu skrev 2014-08-09 19:51:01 följande:

När tänkte jag på nazister? Eftersom jag inte kallar Ian Wachtmeister för nasse.

Sooooorrrrey! Du tänker på _främlingsfientlighet_ då, om det låter bättre?

Hur som helst så säger det mer om dig och din bakgrund.
  • fluu
    Hobbyarkitekt skrev 2014-08-09 19:58:11 följande:
    Sooooorrrrey! Du tänker på _främlingsfientlighet_ då, om det låter bättre?
    Hur som helst så säger det mer om dig och din bakgrund.
    Faktiskt skyller jag inte Ian W för det heller. Så, vad är det du försöker skylla mig för?
  • Hobbyarkitekt
    fluu skrev 2014-08-09 20:01:35 följande:

Faktiskt skyller jag inte Ian W för det heller. Så, vad är det du försöker skylla mig för?

Palla anmäla. Tur att jag alltid är steget före. ;)

Det jag menar är att det är DU som associerar namnet Ian till "Ny Demokrati" (med allt vad det innebär), - lägg inte över dina associationer på någon annan. Varken Ian, eller Ians mamma och pappa, tänker på främlingsfientlighet då de hör namnet Ian.

Det är det som sagt DU som gör.

Själv är jag förmodligen lite mer kulturellt bildad än vad du är, varför jag associerar namnet Ian, till Ian Fleming, och inte någon fjant från "Ny Demokrati".
  • fluu
    Hobbyarkitekt skrev 2014-08-09 20:27:19 följande:
    Palla anmäla. Tur att jag alltid är steget före. ;)

Det jag menar är att det är DU som associerar namnet Ian till "Ny Demokrati" (med allt vad det innebär), - lägg inte över dina associationer på någon annan. Varken Ian, eller Ians mamma och pappa, tänker på främlingsfientlighet då de hör namnet Ian.
    Det är det som sagt DU som gör.

Själv är jag förmodligen lite mer kulturellt bildad än vad du är, varför jag associerar namnet Ian, till Ian Fleming, och inte någon fjant från "Ny Demokrati".
    Eh, vem skulle jag anmäla menar du? Jag associerar Ian W bland annat med Ny Demokrati, jag skyller dock inte honom personligen för nasse eller rasse eller vad det nu är du vill få fram. Jag vill gärna ha ett citat där jag gör det.

Det sista är inte ens värt att debattera, men du kan läsa om hur jag associerade till författaren, dvs med efternamnet.
  • Hobbyarkitekt
    fluu skrev 2014-08-09 20:35:41 följande:

Eh, vem skulle jag anmäla menar du? Jag associerar Ian W bland annat med Ny Demokrati, jag skyller dock inte honom personligen för nasse eller rasse eller vad det nu är du vill få fram. Jag vill gärna ha ett citat där jag gör det.

Det sista är inte ens värt att debattera, men du kan läsa om hur jag associerade till författaren, dvs med efternamnet.

Ja, att du kände till författaren tvekade jag aldrig på. Dock kvarstår det faktum att den första du kommer att tänka på då du hör namnet Ian, är Ian Weichtmeister - medan den första jag (och många med mig) kommer att tänka på då de hör namnet Ian, är Ian Fleming.

Förstod du det nu eller ska jag behöva förklara det på något annat vis!?
  • jaghopparhögt
    Hobbyarkitekt skrev 2014-08-09 21:17:56 följande:
    Förstod du det nu eller ska jag behöva förklara det på något annat vis!?
    Du borde tänka lite på netiketten och inte vara så otrevlig mot andra. Forumet blir trevligare då.
  • Hobbyarkitekt
    jaghopparhögt skrev 2014-08-09 21:22:24 följande:

Du borde tänka lite på netiketten och inte vara så otrevlig mot andra. Forumet blir trevligare då.

Det var en ärlig och uppriktig fråga.
  • Anonym (Ians mamma)
    jaghopparhögt skrev 2014-08-09 21:22:24 följande:
    Nä men lägg av!  Du har inte direkt bidragit till trevlig ton själv. Dessutom är du tydligen nazi och hur trevligt är det?

Skit samma!

För att sammanfatta diskussionen med en mening så säger jag: Ian är bäst helt enkelt!
Svar på tråden Ian eller Emil?