• Hobbyarkitekt

Ian eller Emil?

Vilket av dessa namn är bäst helt enkelt?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ian eller Emil?
  • Anonym (Jana)

Intressant käbbel, vilken Ian tänker ni på? Den ende kände svenske Ian är Ian Wachtmeister, greve och NyDemokrati-personlighet, ingen man direkt vill döpa sitt barn efter. Adliga familjer har genom tiderna haft en viss faiblesse för engelska eller franska namn, familjen W verkar ha varit av den anglofila sorten. Alla andra Ian som har nämnts i tråden är engelska/amerikanska och jag skulle aldrig någonsin få för mig att namnge mina barn efter någon engelsk eller amerikansk idol.

• fluu
    Hobbyarkitekt skrev 2014-08-09 21:17:56 följande:
    Ja, att du kände till författaren tvekade jag aldrig på. Dock kvarstår det faktum att den första du kommer att tänka på då du hör namnet Ian, är Ian Weichtmeister - medan den första jag (och många med mig) kommer att tänka på då de hör namnet Ian, är Ian Fleming.
    Förstod du det nu eller ska jag behöva förklara det på något annat vis!?
    Första tecknet på bildning: Att skryta om den... Och att kunna stava till Wachtmeister.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

Varför känns det som vi har en dubbelgångare i tråden också...?

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (mynona)
    Anonym (Jana) skrev 2014-08-09 21:47:16 följande:

Intressant käbbel, vilken Ian tänker ni på? Den ende kände svenske Ian är Ian Wachtmeister, greve och NyDemokrati-personlighet, ingen man direkt vill döpa sitt barn efter. Adliga familjer har genom tiderna haft en viss faiblesse för engelska eller franska namn, familjen W verkar ha varit av den anglofila sorten. Alla andra Ian som har nämnts i tråden är engelska/amerikanska och jag skulle aldrig någonsin få för mig att namnge mina barn efter någon engelsk eller amerikansk idol.

Ian Roberto och Ian Haugland är varken engelska eller amerikanska.
  • jaghopparhögt
    Anonym (Ians mamma) skrev 2014-08-09 21:45:39 följande:
    Nä men lägg av!  Du har inte direkt bidragit till trevlig ton själv. Dessutom är du tydligen nazi och hur trevligt är det?

Skit samma!

För att sammanfatta diskussionen med en mening så säger jag: Ian är bäst helt enkelt!
    Nej nej jag var nazist :)
  • Anonym (mynona)
    fluu skrev 2014-08-09 21:56:19 följande:

Varför tror du det?
  • Anonym (Ians mamma)
    Anonym (mynona) skrev 2014-08-09 22:15:46 följande:
    Ian Roberto och Ian Haugland är varken engelska eller amerikanska.
    Åh nu vet jag varför jag döpte mitt barn till Ian. Jag var helt superförälskad i Paulo Robertos lillebror! Där har vi anledningen (eftersom man nu uppenbarligen enligt vissa måste döpa sitt barn efter någon). WO OOO Stockholmsnatt!

mynona: visst var han för söt? Men är han inte lite italiensk?
  • Anonym (mynona)
    Anonym (Ians mamma) skrev 2014-08-09 22:24:47 följande:
    Åh nu vet jag varför jag döpte mitt barn till Ian. Jag var helt superförälskad i Paulo Robertos lillebror! Där har vi anledningen (eftersom man nu uppenbarligen enligt vissa måste döpa sitt barn efter någon). WO OOO Stockholmsnatt!

mynona: visst var han för söt? Men är han inte lite italiensk?
    Stockholmsnatt ja, Klassiker! :) Jo han är ju halvitalienare som sin bror.
  • Hobbyarkitekt
    fluu skrev 2014-08-09 21:55:48 följande:

Första tecknet på bildning: Att skryta om den... Och att kunna stava till Wachtmeister.

Det var min antirasist-telefon (en sk smartphone) som vägrade stava rätt och jag var för trött för att bokstavera skiten, så jag slängde iväg inlägget med stavfel - big deal!
    fluu skrev 2014-08-09 21:56:19 följande:

Jag ska skapa ett anonymt nickname i denna tråd så ska du få se att jag endast använder mig av ett nick! - Fleming, låter jag det anonyma nicket heta. ;)
  • Anonym (Fleming)
    Hobbyarkitekt skrev 2014-08-09 22:48:30 följande:

Det var min antirasist-telefon (en sk smartphone) som vägrade stava rätt och jag var för trött för att bokstavera skiten, så jag slängde iväg inlägget med stavfel - big deal!Jag ska skapa ett anonymt nickname i denna tråd så ska du få se att jag endast använder mig av ett nick! - Fleming, låter jag det anonyma nicket heta. ;)

Nöjd!?
Svar på tråden Ian eller Emil?