Ian eller Emil?
Vilket av dessa namn är bäst helt enkelt?
Vilket av dessa namn är bäst helt enkelt?
Intressant käbbel, vilken Ian tänker ni på? Den ende kände svenske Ian är Ian Wachtmeister, greve och NyDemokrati-personlighet, ingen man direkt vill döpa sitt barn efter. Adliga familjer har genom tiderna haft en viss faiblesse för engelska eller franska namn, familjen W verkar ha varit av den anglofila sorten. Alla andra Ian som har nämnts i tråden är engelska/amerikanska och jag skulle aldrig någonsin få för mig att namnge mina barn efter någon engelsk eller amerikansk idol.
Varför känns det som vi har en dubbelgångare i tråden också...?
Intressant käbbel, vilken Ian tänker ni på? Den ende kände svenske Ian är Ian Wachtmeister, greve och NyDemokrati-personlighet, ingen man direkt vill döpa sitt barn efter. Adliga familjer har genom tiderna haft en viss faiblesse för engelska eller franska namn, familjen W verkar ha varit av den anglofila sorten. Alla andra Ian som har nämnts i tråden är engelska/amerikanska och jag skulle aldrig någonsin få för mig att namnge mina barn efter någon engelsk eller amerikansk idol.
Första tecknet på bildning: Att skryta om den... Och att kunna stava till Wachtmeister.
Det var min antirasist-telefon (en sk smartphone) som vägrade stava rätt och jag var för trött för att bokstavera skiten, så jag slängde iväg inlägget med stavfel - big deal!Jag ska skapa ett anonymt nickname i denna tråd så ska du få se att jag endast använder mig av ett nick! - Fleming, låter jag det anonyma nicket heta. ;)