Töntiga ord/uttryck!
Då kör vi:
"Hittepå" - Något bebisspråk för påhitt, eller vad?
"Awkward" - Ja, vad fan betyder det?
"Credit" - Ja, vad fan menas?
Då kör vi:
"Hittepå" - Något bebisspråk för påhitt, eller vad?
"Awkward" - Ja, vad fan betyder det?
"Credit" - Ja, vad fan menas?
Sexualitet är mer än könet av personen man blir kär i. Dock är transsexualitet ingen sexuell läggning. Man kan vara transsexuell och asexuell, homosexuell, bisexuell eller heterosexuell. Det är ett faktum att intersexualitet inte är en sexuell läggning.
Transpersoner kan väl få göra anspråk på att sitta inne med sanningen om vad de vill bli kallade?
T.ex var ordet rullstolsbunden ett vedertaget begrepp som användes i alla sammanhang. Nu vill de att man istället säger rullstolsburen - visst, gärna för mig, inte som att det gör ont att byta ut ett ord....
Eller du kanske bara missat det? Jag är själv inte så insatt i dessa frågor men om jag förstått rätt så använder de numera ordet transperson om sig själva, inte transsexuell.
Har du missat suffixet "sexuell" i transsexuell? Det är just därför det är ett dåligt beskrivande ord - det är ingen sexuell läggning (vilket suffixet -sexuell syftar på)!
Har inte orkat läsa hela tråden så risk för upprepning finns men:
1. Har mest sett detta på bloggar där personen har postat en bild och sedan skrivit "hur söt?" eller "hur gullig?", gärna med många frågetecken. Verkar vara mest vanligt bland tonårstjejer. För mig känns det som bebisspråk.
2. Överdriven användning av "eller hur".
3. Tonårsgäng som använder "mannen" eller "brorsan".
4. "Hen" när det används utan anledning.
Glömde:
Göta-Petter och herrejistanes- istället för "ojdå" eller hoppsan
Nu tycker jag inte detta är ett töntigt ord men... använder det ofta...
Är det bara vi i Göteborg som använder ordet ...upponer...
( när något hänger felvänt)
Annars så tycker jag ..Tro Pelle det... Är fruktansvärt.....
Är det bara vi i Göteborg som använder ordet ...upponer...
( när något hänger felvänt)