Jag frågade min 12 åring om hur det hade varit i skolan förra året och enligt mitt barn så var det några i klassen som målade sig men bara med maskara och typ nått läppstift (hehe mitt barns uttryck) , ingen i klassen eller parallell klassen hade massor av smink på sig, förutom när det var skoldisco och avslutningar.
Vi bor i Södertälje så det är ju ingen jätte liten stad vi bor i heller
Jag har varit ganska soft när det gällde mina äldre ungar de målade sig nog ganksa tidigt, i sexan så sminkade de sig relativt mycket men jag tyckte mest att det var kul, ser ärligt talat inget fel med att man sminkar sig som tjej, själv älskar jag att sminka mig och klä mig fint så varför skulle jag inte uppmuntra mina barn att göra det samma?
Nu är jag naturligtvis inte på dem om att de ska sminka sig m.m men som sagt jag anstränger mig inte för att hindra dem heller, jag kommer själv ihåg vad kul jag tyckte det var när jag upptäckte smink och började färga håret osv.
Kan väl berätta att båda mina äldre barn som i dag är 20 och 22 år inte är några som smkinkar sig speciellt ofta utan mest när de ska i väg på nått lite extra, så att bara för att man inte stoppar dem i från att sminka sig så kommer de att bli beroende av smink och få dålig självkänsla och självförtroende osv det köper jag inte alls, lite smink gör varken till eller från på såna saker är andra saker som är så mycket viktigare för att uppfostra lyckliga ungar