• Gweny

Pco och sköldkörteln

engsan skrev 2016-01-14 06:53:35 följande:

Fick samtal från kliniken igår. Om inte mensen kommit till helgen så gör jag ett till gravtest för säkerhetsskull, och sen börjar jag med tabletter för att framkalla mensen! Så snart är vi igång! Wiiiiieee

Så bra dem tar tag i det! Blir spännande följa.
  • Gweny
    monn skrev 2016-01-14 07:09:24 följande:

Hej alla tjejjer! Hur länge fick ni äta Levaxin för att få ner sköldkörtelvärdet? Jag har snart hållt på ett år och värdet "står och stampar" trots doshöjningar. Känns så förtvivlat jobbigt då vi inte kan börja med IVF innan dess. Hur gick det för er och har ni några tips?

Oj så segt då! Mitt värde gick ner snabbt och legat bra sen. Du kanske hade behövt den 2a sorten...vad den nu heter...läkare skriver sällan ut den..men ska tydligen vara bättre... Du får googla. Jag tänker kolla upp det efter graviditeten.

Provat ändra din kost? LCHF sägs vara bra och fått vissas värden sänkas.... Finns en grupp på fb som heter typ lchf-kost för sköldkörtelsjuka.... Kanske värt prova? Hoppas ditt värde snart blir bra!!
  • Gweny

Ja ge inte upp! Kändes hopplöst imellanåt, men plötsligt händer det. (med lite hjälp på traven)

Har läst flera bloggar och följt vissa som kämpat såå länge och sen lyckas. Har gett mig kraft att fortsätta..

• Gweny

Allt gick bra på RUL idag! Var en livlig krabat. Svårt förstå at vår lilla 4-celliga klump blivit till en liten människa.

• Gweny
    engsan skrev 2016-01-18 17:05:05 följande:

Så skönt att höra! Vilken vecka nu då? Det går så fort så svårt att hänga med! Är det 18 redan?? På vilken dag gjorde ni återföringen gweny?

Tack! V.20 faktiskt, så halvtid.

Detta var ett fryst 2-dgrs embryo. Men i snitt med långa protokollet tar en behandlingsrunda med insättning, ruva i 1 månad ungefär.

Dumma är att många kliniker har stängt över sommaren, så man hinner inte många försök på en termin. Då dem vill man har en blödning/mens emellan försöken.

Men hoppas på ert 1a Färskförsök!!!
  • Gweny

Jag känner lite lätta ryck ibland, men inget kraftigt än. Men kommer nog snart för oj vad h*n grejade där inne...

11/6 har både SU & barnmorskan idag sagt.

• Gweny
    engsan skrev 2016-01-19 08:42:52 följande:

Åh vad jag vill uppleva den känslan igen! Tänk att det har nog gått snart 5 år av kämpande för det där plusset! Kämpande och all frustrerande väntan!!!!!

Uch lång tid....och vissa får så lätt. Har ju sett dem som hunnit få 2 barn under tiden vi inte lyckades själva. Är hårt.
  • Gweny
    engsan skrev 2016-01-19 10:12:09 följande:

Ja verkligen! Idag är det dag 6 av proveratabletterna så får se när det drar igång! Tyckte mig se tecken redan i förrgår och igår när jag var på toa! Men den har inte kommit igång i alla fall! Blir orolig att kroppen blir knäpp nu av dessa tabletter och kommer sätta käpparna i hjulet för oss!!!!

Försök att inte oroa dig. Min blödning kom igång ganska sent när jag tog provera.
  • Gweny

Theresan>> kul höra från dig! Oj vad fort tiden går. Redan 6 mån alltså.

• Gweny
    engsan skrev 2016-01-26 15:04:24 följande:

Ok då drar vi igång på fredag! Nu jäklar ska här bli bäbis!!!!!!

Lycka till nu!!!
Svar på tråden Pco och sköldkörteln