• Jennie1987

Pco och sköldkörteln

Hej på er alla starka tjejer som kämpar!

Tänkte kolla härinne om det finns fler som slåss mot Pco (s) och samtidigt har underfunktion i sköldkörteln (hypotyeros)?

Jag är själv född utan sköldkörtel och har ätit Levaxin i hela mitt liv.
    Har försökt bli gravid med min man i flera år, utan framgång.
    Jag tror ju såklart att alla kroppens hormoner hänger ihop, och väntar nu på att endokrinologin ska höra av sig och förhoppningsvis få en tid till dem och få ordentlig hjälp.

Jag äter LCHF, som min gyn har rekommenderat, och då mår jag så bra som jag vet att jag kan må. Viktnedgången är ett stort plus!

Finns det flera som jag? Som har problem med sköldkörtel och dessutom mensrubbningar/ägglossningsproblem?

• Svar på tråden Pco och sköldkörteln
  • Gweny

Konstigt hur olika läkare resonerar med kurer! Vissa får bara ta en i rad och högst 6 ggr och som ni många fler. Är ju ändå risker med det, men kanske olika riskgrupper.

• engsan
    Gweny skrev 2014-11-11 20:42:50 följande:

Konstigt hur olika läkare resonerar med kurer! Vissa får bara ta en i rad och högst 6 ggr och som ni många fler. Är ju ändå risker med det, men kanske olika riskgrupper.

Håller med! Blir ju lite orolig när hon pratar om cancer och så men litar fullt på henne att hon inte utsätter mig för risker utan att jag är medveten om det.

Men jag vet inte hur länge jag orkar med att hålla på med dom. Vi får väll se!

Har jätte ont i magen i dag. Tänk om ägglossningen är först nu? Då missar vi det säkert. Så dåligt som det gick i förrgår och tror inte vi får till det idag. Är helt osugen!

Deppvecka blir det!
  • engsan

Ovanstående var menat till dig Thersan vilket du säkert förstod! =)

• Theresan

Jag var på vul, tyvärr såg man inte så mycket men gyn kunde konstatera graviditeten och att allt såg normalt ut. Man såg hinnsäcken och kunde ana ett flimrande foster. Jag ska tillbaka om två veckor igen. 

Jag har mått ganska illa hela dagen idag, trodde först att det berodde på en förkylning jag haft ett tag, men det är nog inte det.

• engsan
    Theresan skrev 2014-11-12 19:21:25 följande:

Jag var på vul, tyvärr såg man inte så mycket men gyn kunde konstatera graviditeten och att allt såg normalt ut. Man såg hinnsäcken och kunde ana ett flimrande foster. Jag ska tillbaka om två veckor igen. 

Jag har mått ganska illa hela dagen idag, trodde först att det berodde på en förkylning jag haft ett tag, men det är nog inte det.

Ok men det lät ju possitivt i alla fall. Är ju lite tidigt ännu så du ser säker mer nästa gång. Eller förväntade han sig att se mer?

Händer nog mkt nu på några veckor.

åhhhhh så avis jag är på dig! =)

Vill åxå vara illamående snart!

Jag har haft tok ont i magen idag. Som extrem äl värk eller mensvärk. Fattar inget. Kan jag haft äl först idag??? Iså fall skiter det sig!
  • Theresan

Min gyn är inte så pratsam av sig, men han verkade inte negativ eller så, han sa att det såg normalt ut och förhoppningsvis skulle gå vägen den här gången. 

Knasigt nog är jag ganska tacksam över illamåendet, det tar bort fokuset från all oro. Jag hoppas att ni också får gå runt illamående snart. :)

Har du fått utslag på äl-test?

• Gweny
    Theresan skrev 2014-11-12 20:55:54 följande:

Min gyn är inte så pratsam av sig, men han verkade inte negativ eller så, han sa att det såg normalt ut och förhoppningsvis skulle gå vägen den här gången. 

Knasigt nog är jag ganska tacksam över illamåendet, det tar bort fokuset från all oro. Jag hoppas att ni också får gå runt illamående snart. :)

Det kommer gå bra ska du se! Hoppas met syns på nästa!
  • engsan
    Theresan skrev 2014-11-12 20:55:54 följande:

Jag hade äl flytningar på fredag. Fick positivt äl test på lördag kväll.

Sen har jag haft ont kring äggstockarna lite på måndag,tis och sen jätte ont igår. Hade lite äl flytningar på tisdag också.

lite öm i magen ännu idag.

fattar inget. Kan testet ha visat för tidigt alternativt visat fel eller har jag ont nu i efterhand bara?

Vet varken ut eller in. Vad tror ni?

Hade vi fått till det nu i veckan bra så hade det inte spelat någon roll. Fick till det sist på måndag kväll. Före det på fredag och lördag.
  • Theresan

Det låter som att du borde ha haft ÄL på söndagen, eller senast på måndagen. Kanske är det något som händer där inne? 

Svar på tråden Pco och sköldkörteln