• Jennie1987

Pco och sköldkörteln

Hej på er alla starka tjejer som kämpar!

Tänkte kolla härinne om det finns fler som slåss mot Pco (s) och samtidigt har underfunktion i sköldkörteln (hypotyeros)?

Jag är själv född utan sköldkörtel och har ätit Levaxin i hela mitt liv.
    Har försökt bli gravid med min man i flera år, utan framgång.
    Jag tror ju såklart att alla kroppens hormoner hänger ihop, och väntar nu på att endokrinologin ska höra av sig och förhoppningsvis få en tid till dem och få ordentlig hjälp.

Jag äter LCHF, som min gyn har rekommenderat, och då mår jag så bra som jag vet att jag kan må. Viktnedgången är ett stort plus!

Finns det flera som jag? Som har problem med sköldkörtel och dessutom mensrubbningar/ägglossningsproblem?

• Svar på tråden Pco och sköldkörteln
  • engsan
    Gweny skrev 2015-10-06 09:40:50 följande:

Tack, det värmer! Ja ma blir både ledsen och arg. Varför först ens bli, för att bara ryckas bort lika fort.

Vår IVF-läkare ska ringa nästa vecka, se vad hon säger. Dem såg en sammanväxning vid förra fet, undrar om det kan påverka. Så med det, hypo och övervikt, ökar ju risk för mf, så känns ju lagom kul. Undrar om det nånsin ska gå...

Sammanväxning? Vad innebär det?

Säger dom något speciellt angående övervikten?

Jag försöker ju att jobba med vikten men går liksom inte ner nå mer! Men nu har jag väl inte jätte mkt övervikt kvar men hade gärna gått ner några kilo till! Ca 5 till så skulle jag vara nöjd! Men det vill inte!

Hoppas din läkare kan ge er några hoppfulla lösningar, man behöver det i stunder som dessa!

Den 22 okt ska jag och sambon på gemensam träff med läkaren och så ska remissen göras! Får se hur lång väntan det blir!
  • engsan

Då har vi vart på möte med läkaren och remissen åker snart iväg! Efter jul blir det ivf om allt går enligt planerna!

• Gweny
    engsan skrev 2015-10-22 12:58:28 följande:

Då har vi vart på möte med läkaren och remissen åker snart iväg! Efter jul blir det ivf om allt går enligt planerna!

så skönt att det är i rullning, hoppas ni kommer igång snabbt sen.

nu ska jag chocka dig lite, var på ul idag för att se hur allt såg ut och om det kommit ut osv. Då hittade min läkare ett hjärta slå!!  jag blev helt paff...fattade ingenting.... hur det kan vara..förstår inte. var ju såna stora mängder jag blödde och klumpar och ändå!!

det var rätt i tid också....men garanterar ju ingenting, som jag såklart förstår. men ska dit nästa vecka igen och titta. 
    men jag såg verkligen ett litet hjärta slå. v 7!!  :-O  detta är tärande och nervöst.
  • engsan

[quote=75929436][quote-nick]Gweny skrev 2015-10-27 21:01:01 följande:[/quote-nick]så skönt att det är i rullning, hoppas ni kommer igång snabbt sen.

nu ska jag chocka dig lite, var på ul idag för att se hur allt såg ut och om det kommit ut osv. Då hittade min läkare ett hjärta slå!!  jag blev helt paff...fattade ingenting.... hur det kan vara..förstår inte. var ju såna stora mängder jag blödde och klumpar och ändå!!

det var rätt i tid också....men garanterar ju ingenting, som jag såklart förstår. men ska dit nästa vecka igen och titta. 

men jag såg verkligen ett litet hjärta slå. v 7!!  :-O  detta är tärande och nervöst.[/

Är det sant??? Men jösses vilken trevlig överraskning! =)

Ett slående hjärta är ju ett slående hjärta eller hur, så håll dig positiv nu! Det är din tur! Vilken liten kämpe därinne som fanns kvar trots allt, det måste ju vara ett gott tecken!

Vi fick fortfarande inte veta något angående finansieringen, läkaren sa att dom mest troligt inte kommer godkänna det när vi har varsitt barn! Jag hittade dock något dokument från NLL där det stod följande: Finansierad IVF erbjuds till par utan gemensamma barn(oavsett biologiska eller adopterade).

Och det var från januari i år! Så tycker det är konstig om vi inte får det, men det kan ju ha ändrats igen förstås! Får hoppas på det bästa helt enkelt, men jobbigt att inte få svar, så man vet vad man väntar på! Tyvärr blir det nog svårt för oss att genomföra det annars! Det känns väldigt sorgligt!

• Gweny

Jadu....återstår att se. Helt otroligt detta!

Men vad jag stör mig på eran sits....säklart ni ska ha rätt att få finansiering!!! Som du skriver, man ska inte ha några gemensamma....

• engsan
    Gweny skrev 2015-10-28 06:30:56 följande:

Jadu....återstår att se. Helt otroligt detta!

Men vad jag stör mig på eran sits....säklart ni ska ha rätt att få finansiering!!! Som du skriver, man ska inte ha några gemensamma....

Ja det är bara att hoppas det är så!

Men hade ju som velat vet nuuuu
  • monn

Hur har det gått Gweny? Hoppas bra! Mitt sköldkörtelvärde är bra sedan 2 månader så förhoppningsvis kan vi köra igång med insemination snart, har medicinerat i 7 månader :)

• Gweny

Monn>> Jag ska på vul imorgon igen...nervöst. Varit jobbiga dagar att gå och vänta dessa dagar.

Man vet ju aldrig!

Ökat upp min levaxindos nu med. Den ska ju höjas i snitt 25 % när man är gravid. Orolig för det ska ställa till det med! Får lämna prov varje månad under graviditet här...

Skönt ni snart kan börja med insem!!

• monn

Håller tummarna för dig :) du får uppdatera!

Tack!!

Gweny skrev 2015-11-02 20:42:55 följande:

Monn>> Jag ska på vul imorgon igen...nervöst. Varit jobbiga dagar att gå och vänta dessa dagar.

Man vet ju aldrig!

Ökat upp min levaxindos nu med. Den ska ju höjas i snitt 25 % när man är gravid. Orolig för det ska ställa till det med! Får lämna prov varje månad under graviditet här...

Skönt ni snart kan börja med insem!!

• Gweny

Det gick bra idag på vul! fostret hade växt som det skulle och hjärtat slog! Det känns ofattbart och vi är så glada!!  är i v.8+2 och får nu vända oss till våran MVC istället.
    Jag har lite svårt att våga hoppas ännu tyvärr, men ska försöka att vara glad.

Svar på tråden Pco och sköldkörteln