• Jennie1987

Pco och sköldkörteln

Hej på er alla starka tjejer som kämpar!

Tänkte kolla härinne om det finns fler som slåss mot Pco (s) och samtidigt har underfunktion i sköldkörteln (hypotyeros)?

Jag är själv född utan sköldkörtel och har ätit Levaxin i hela mitt liv.
    Har försökt bli gravid med min man i flera år, utan framgång.
    Jag tror ju såklart att alla kroppens hormoner hänger ihop, och väntar nu på att endokrinologin ska höra av sig och förhoppningsvis få en tid till dem och få ordentlig hjälp.

Jag äter LCHF, som min gyn har rekommenderat, och då mår jag så bra som jag vet att jag kan må. Viktnedgången är ett stort plus!

Finns det flera som jag? Som har problem med sköldkörtel och dessutom mensrubbningar/ägglossningsproblem?

• Svar på tråden Pco och sköldkörteln
  • Gweny
    engsan skrev 2015-12-03 11:04:07 följande:

Jag det hoppas jag verkligen att vi lyckas fort! Men känner att vi haft sån otur med allt möjligt hittills så jag har svårt att vara positiv!

Blir nästa ultra kring vecka 18 nu då eller?

Tittade på din bebis på bilden, och det får mig att tänka på min graviditet med flickan. Vi trodde vi var gravid mkt längre, ca vecka 17, men vid ultrat visade sig vara vecka 12ca! Så jag har åxå en ultraljudsbild från i princip samma vecka! =) och nu i januari blir hon 10! Tiden går fort, förutom när man vill bli gravid igen, då går allt så sakta är en enda lång väntan!

Oj...vilken skillnad i veckor! Hel cykel ju!

Ja åren tickar verkligen på. Min dotter är 11 år. Blir verkligen att börja om på ruta 1 igen.
  • engsan
    Gweny skrev 2015-12-03 12:23:04 följande:

Oj...vilken skillnad i veckor! Hel cykel ju!

Ja åren tickar verkligen på. Min dotter är 11 år. Blir verkligen att börja om på ruta 1 igen.

Jo det var stor skillnad! Det var så att vi hade försökt skaffa barn i ca 2,5 år och så har jag ju så oregelbunden mens, även då, fast ännu värre än den är idag! Jag hade gett upp hoppet att vi skulle bli gravida så jag hade slutat hålla koll på mensen. Så när jag upptäckte att jag var gravid så hade vi inte en susning när jag blivit det. Vi fick försöka gissa oss till när det kunde skett! sen gjorde vi ultra efter ett vist antal veckor som då visade att jag blivit gravid senare än vi gissat!
  • engsan

[quote=76075002][quote-nick]Gweny skrev 2015-12-03 12:23:04 följande:[/quote-nick]Oj...vilken skillnad i veckor! Hel cykel ju!

Ja åren tickar verkligen på. Min dotter är 11 år. Blir verkligen att börja om på ruta 1 igen. [/

Då har vi vart på planeringsbesök på ivf kliniken och det var ett bra, hoppfullt och intressant möte. Väntar nu på mensen så denna gång blir det inte då det kan krocka med deras julledighet, men nästa mens drar allt igång! Hoppas vi har turen med oss då!

Kram tjejer, nu känner jag att det finns hopp igen !!

• Gweny
    engsan skrev 2015-12-11 17:04:20 följande:

[quote=76075002][quote-nick]Gweny skrev 2015-12-03 12:23:04 följande:[/quote-nick]Oj...vilken skillnad i veckor! Hel cykel ju!

Ja åren tickar verkligen på. Min dotter är 11 år. Blir verkligen att börja om på ruta 1 igen. [/

Då har vi vart på planeringsbesök på ivf kliniken och det var ett bra, hoppfullt och intressant möte. Väntar nu på mensen så denna gång blir det inte då det kan krocka med deras julledighet, men nästa mens drar allt igång! Hoppas vi har turen med oss då!

Kram tjejer, nu känner jag att det finns hopp igen !!

Det är verkligen så, man får nytt hopp! Hoppas det ska gå smidigt och bra för er nu.
  • engsan
    Gweny skrev 2015-12-11 22:56:46 följande:

Det är verkligen så, man får nytt hopp! Hoppas det ska gå smidigt och bra för er nu.

Smidigt vet jag inte med tanke på dom långa avstånden till klinikerna men åker fast runt jorden bara vi får hjälp! Ner till ivf kliniken satt vi 9 timmar tur och retur till igår! Så när det är dax för äggplock och återföring blir det ju den resan några svängar, och bara för att göra ultraljuden när jag börjat med sprutorna så har jag 26 mil tur och retur och de trodde dom skulle behövas tre svängar för att kolla! Så jag vet inte hur jag löser det med jobbet men det blir nog bra! Sen ska jag börja ta nå tabletter nu som kunde hjälpa till med vikten bland annat, är det nått du fått ta gweny? Man kunde vist få lite problem med magen av dom?!
  • Gweny

Oj ja det var rejäla avstånd. Ibland kan det bli flera vul också om det inte ser tillräckligt bra ut.

Nä jag fick inga tabletter för vikten... Vad gör dem? Men jag var dock med i en studie också, så kanske inte fick ta då.

Du får tänka att alla resor och slit kommer bli värt det sen när ni lyckas!!!

• engsan
    Gweny skrev 2015-12-14 10:25:31 följande:

Oj ja det var rejäla avstånd. Ibland kan det bli flera vul också om det inte ser tillräckligt bra ut.

Nä jag fick inga tabletter för vikten... Vad gör dem? Men jag var dock med i en studie också, så kanske inte fick ta då.

Du får tänka att alla resor och slit kommer bli värt det sen när ni lyckas!!!

Absolut, så måste man tänka, och det försöker jag göra åxå. Tur jag har en bra arbetsgivare som är förstående för dom har inga vikarier för mig så det är ganska struligt!

De är Metformin, en medicin för diabetes egentligen. Det var tydligen gynnsamt att ta inför ivf. Sen var hjälper dom till med vikten, dock tyckte han inte det var nödvändigt för den skull då jag lyckats gå ner själv men det är bara bra om jag kan gå ner lite till känner jag själv!
  • Gweny

Vill önska er en god jul!!

Längtar lite extra till juldagarna nu, då vi kommer betätta för våra familjer på lite olika överrraskningssätt.

Dock blivit vrålförskyl nu, suck!

• engsan
    Gweny skrev 2015-12-22 09:40:39 följande:

Längtar lite extra till juldagarna nu, då vi kommer betätta för våra familjer på lite olika överrraskningssätt.

Krya på dig kram

God jul och gott nytt år till dig och lilla magen också! Skriv gärna och berätta hur berättandet gick och hur ni överraskade alla, låter jättespännande!
  • engsan
    Gweny skrev 2015-12-22 09:40:39 följande:

Hur går det gweny?

Hur gick era överraskningsmoment?

Själv är det nu ca 63 dagar sen senaste mens och den lyser med sin frånvaro! Gjorde ett g test i helg för säkerhetsskull och det var negativt! Har ju oregelbunden men den brukar hålla sig kring 40-45 dagar (oftast)! Men nu hoppas jag att den inte kommer före 7:jan för då kanske vi kommer kommer igång med ivf:en fortare
Svar på tråden Pco och sköldkörteln