• Jennie1987

Pco och sköldkörteln

Hej på er alla starka tjejer som kämpar!

Tänkte kolla härinne om det finns fler som slåss mot Pco (s) och samtidigt har underfunktion i sköldkörteln (hypotyeros)?

Jag är själv född utan sköldkörtel och har ätit Levaxin i hela mitt liv.
    Har försökt bli gravid med min man i flera år, utan framgång.
    Jag tror ju såklart att alla kroppens hormoner hänger ihop, och väntar nu på att endokrinologin ska höra av sig och förhoppningsvis få en tid till dem och få ordentlig hjälp.

Jag äter LCHF, som min gyn har rekommenderat, och då mår jag så bra som jag vet att jag kan må. Viktnedgången är ett stort plus!

Finns det flera som jag? Som har problem med sköldkörtel och dessutom mensrubbningar/ägglossningsproblem?

• Svar på tråden Pco och sköldkörteln
  • monn

Åh vad härligt! Grattis :)

Gweny skrev 2015-11-03 15:10:09 följande:

Det gick bra idag på vul! fostret hade växt som det skulle och hjärtat slog! Det känns ofattbart och vi är så glada!!  är i v.8+2 och får nu vända oss till våran MVC istället.

Jag har lite svårt att våga hoppas ännu tyvärr, men ska försöka att vara glad.

• Gweny
    monn skrev 2015-11-03 15:29:17 följande:

Åh vad härligt! Grattis :)

Tack så mycket!!
  • engsan
    Gweny skrev 2015-11-03 18:17:51 följande:

Tack så mycket!!

Så härligt att höra! När får du göra nästa ultra? Antar du får göra snart igen och inte behöver vänta så länge eller?

Vill också få det där positiva beskedet! Att få känna sig lycklig och glad i stället för denna orättvisa och hemska situation som vi suttit i så länge! Har hamnat i en sån där deppig svacka igen!
  • Gweny

Engsan>> vanligast vid ivf när man plusat är att man får ett tidigt vul. Brukar vara runt v.7-9. Dock nu när jag trodde det varit mf och hade tid för spola igenom livmodern, upptäckte dem hinnblåsan...så blev den gången och sen vid v7 och nu v8.

Så jag avslutades där nu. Vet inte om mvc kan fixa nån mer, troligen inte. Men jag ska höra med min privata gyn i grannstaden, hade varit skönt med ett nytt runt v.12 med. Innan vi berättar för familjerna osv.

• engsan
    Gweny skrev 2015-11-03 23:12:32 följande:

Engsan>> vanligast vid ivf när man plusat är att man får ett tidigt vul. Brukar vara runt v.7-9. Dock nu när jag trodde det varit mf och hade tid för spola igenom livmodern, upptäckte dem hinnblåsan...så blev den gången och sen vid v7 och nu v8.

Så jag avslutades där nu. Vet inte om mvc kan fixa nån mer, troligen inte. Men jag ska höra med min privata gyn i grannstaden, hade varit skönt med ett nytt runt v.12 med. Innan vi berättar för familjerna osv.

Ja men det måste ju gå att ordna, så man kan kan känna sig lite tryggare! Om inte annat så kan man ju själv boka tid för ultraljud själv och betala för det! Det kommer jag göra om om man inte får extra! Jag är så rädd för MA igen!
  • Gweny

Jo jag kommer också vilja det, som jag skrev. Är så orolig. Jobbiga veckor. Så tråkigt man bara inte kan slappna av!

Väntar på nytt provsvar för sköldkörteln med. Nervöst där med.

• engsan
    Gweny skrev 2015-11-04 20:13:56 följande:

Jo jag kommer också vilja det, som jag skrev. Är så orolig. Jobbiga veckor. Så tråkigt man bara inte kan slappna av!

Väntar på nytt provsvar för sköldkörteln med. Nervöst där med.

Hur går det gweny? Fått provsvaren?
  • Gweny

Oj glömt skriva. Värdena låg jättebra, så kändes jätteskönt.

Även bokat in vul i början av dec, hos en privat jag gått hos innan. Dem förstod min oro. Jag kan inte vänta ända till rul. Måste få se igen. Detta har varit så ofattbart och jag har svårt att slappna av.

• engsan
    Gweny skrev 2015-11-12 23:26:52 följande:

Oj glömt skriva. Värdena låg jättebra, så kändes jätteskönt.

Även bokat in vul i början av dec, hos en privat jag gått hos innan. Dem förstod min oro. Jag kan inte vänta ända till rul. Måste få se igen. Detta har varit så ofattbart och jag har svårt att slappna av.

Så skönt att de var bra! Dom ändrar väl inte dosen levaxin innan värderna ändras eller höjer dom oavsett när man väntar?

Hör av dig när du vart på ultraljudet, väntar med spänning :)
  • hangonasec
    Gweny skrev 2015-11-03 15:10:09 följande:

Det gick bra idag på vul! fostret hade växt som det skulle och hjärtat slog! Det känns ofattbart och vi är så glada!!  är i v.8+2 och får nu vända oss till våran MVC istället.
    Jag har lite svårt att våga hoppas ännu tyvärr, men ska försöka att vara glad.

vill bara säga att jag blödde som en tok mellan v 7 och 9, verkligen störtmens med klumpar. det kom och gick under flera veckor men fostret höll sig kvar och vår dotter är 2,5 år nu. Det är inte ovanligt att det bildas en till fostersäck, en slags tvilling (fast som är tom, inget embryo innuti) och att det är det som kroppen sen stöter ut när kroppen märker att det inte är livsdugligt. Lycka till för det är inte alls kört!
Svar på tråden Pco och sköldkörteln