• Anonym (Ts)

Öl, Vin och Sprit i vanliga butiker!

Jag tycker att all sorts alkohol borde säljas fritt av vem som än vill sälja det. Då tror jag att alkoholmissbruket skulle minska också. Vad tror ni om det?

• Svar på tråden Öl, Vin och Sprit i vanliga butiker!
  • Anonym (NO!)
    Anonym (Liberal) skrev 2014-08-21 12:52:11 följande:
    Där kom det. Det är politikernas ursäkt. Människor är för dumma för att förstå sitt eget bästa. Tacka för det när politikerna har idiotförklarat människor i så många år. När politikerna serverar nästa skyddsmetod så ställer sig svenskarna på kö och tror vad politikerna säger. Som svininfluensasprutan. Hur många orkade själva läsa på om risker osv? Det fåtal som avstod var de som hade orkat tänka själva. Det var de som klarade sig bäst. Det var de som inte fick några biverkningar.
    Jag är inte politiker utan privatperson däremot är det sant, människor är många gånger fruktansvärt dumma.
    Vi är inne på samma linje här, människor är för dumma och lata för att själv läsa på och själv fatta kloka beslut.
  • Tom Araya
    Anonym skrev 2014-08-21 12:13:30 följande:
    Jag nyttjar alkohol, ja. Mest för att det är gott, men visst händer det att man blir berusad med.
    Jag tycker vi ha alkohol tillräckligt lättilllgängligt och det är inte för dyrt, lagom för normalkonsument.
    Jag tror inte på att vi kan ha en kultur som vid medelhavet, möjligen om vi fostras i den under flera generationer.
    Sortiment och kvalitet tror jag inte blir bättre av avreglering.
    Anonym av misstag. Det är jag som skrivit inlägget.
  • Anonym (Virgin Mary)
    Anonym (Ts) skrev 2014-08-21 12:49:29 följande:
    Det är för att såna som du sitter och bestämmer över människor som dom blir korkade. Och det är väl så du vill ha det
    Eller så kanske det är som så att människor är korkade och behöver att någon bestämmer åt dom, för dom klarar inte av det själva. Ts kanske borde lyssna lite mer på sin partner i denna fråga, hon verkar vara en intelligent kvinna med kloka åsikter.
  • Anonym (*)
    Anonym (Ts) skrev 2014-08-21 12:49:29 följande:
    Det är för att såna som du sitter och bestämmer över människor som dom blir korkade. Och det är väl så du vill ha det
    Har dina argument tagit slut nu?
  • Anonym (*)
    Anonym (Liberal) skrev 2014-08-21 12:53:21 följande:
    Du verkar inte förstå vad riktig frihet är. Det ingår att människor får fatta egna beslut. Jag kommer inte att flytta, utan kommer att fortsätta kämpa för svenskarnas frihet.
    Och ett sådan beslut att fatta, är ju om man ska kämpa för något viktigt, eller något som inte spelar någon roll.

För mig är inte riktig frihet att jag ska få bestämma att ICA sak sälja sprit. Det är låtsas frihet för mig.

• Anonym (Ts)
    Anonym (*) skrev 2014-08-21 13:09:54 följande:
    Har dina argument tagit slut nu?
    Mina argument kommer aldrig att ta slut. Jag tror vad jag tror och du kan tro vad du tror även om du troligen har fel i det mesta. Du är kanske pingstvän och har levt hela ditt liv som ett avsnitt av "7th heaven", det verkar så iaf, och jag tycker inte att sådana som du ska bestämma över ett helt folk. För ni förstår ingenting av problemet eftersom ni inte har varit där.
  • Anonym (Liberal)
    Anonym (*) skrev 2014-08-21 13:13:04 följande:
    Och ett sådan beslut att fatta, är ju om man ska kämpa för något viktigt, eller något som inte spelar någon roll.

För mig är inte riktig frihet att jag ska få bestämma att ICA sak sälja sprit. Det är låtsas frihet för mig.
    Varför snöar du in på spriten på ICA? Det är en av alla saker jag anser ingår i ett fritt samhälle. Tråden handlar om just spriten...
  • Anonym (*)

Vilket problem förstår jag inte? Ditt problem verkar vara att du inte får köpa sprit på ICA, men vet du vad, jag får inte heller köpa sprit på ICA.

Att du har haft problem med spriten innan kan jag bara beklaga. Men att tro att dina eller andras alkoholproblem skulle bli mindre av att man köpa sprit på ICA, är löjligt.

Du har inte kunnat bevisa att det stämmer och du klarar inte av att ta till dig rent marknadsekonomiska argument, att tillgänglighet ökar efterfrågan.

Däremot gör du personliga påhopp när folk argumenterar med dig, vilket visar att du känner dig överbevisad. Du återkommer ju också hela tiden till att det är vad du tror, du har ingen fakta.

Du får läsa på och återko0mma när du har mer kött på benen.

Ha en bra dag, och du behöver inte svara på detta, jag behöver inte ta fler förolämpningar av dig och du behöver inte visa dina brist på argumentation.

• Tom Araya
    Anonym skrev 2014-08-21 12:13:30 följande:
    Jag nyttjar alkohol, ja. Mest för att det är gott, men visst händer det att man blir berusad med.
    Jag tycker vi ha alkohol tillräckligt lättilllgängligt och det är inte för dyrt, lagom för normalkonsument.
    Jag tror inte på att vi kan ha en kultur som vid medelhavet, möjligen om vi fostras i den under flera generationer.
    Sortiment och kvalitet tror jag inte blir bättre av avreglering.
    Anonym av misstag. Det är jag som skrivit inlägget.
  • Tom Araya

Till er som talar om frihet...

Eftersom alkohol med dess verkanseffekter skulle kunna klassas som narkotika och därmed förbjudas helt, så tycker jag snacket om att vi borde få bestämma mer själva inte är relevant i det fallet.

Svar på tråden Öl, Vin och Sprit i vanliga butiker!