Öl, Vin och Sprit i vanliga butiker!
Jag tycker att all sorts alkohol borde säljas fritt av vem som än vill sälja det. Då tror jag att alkoholmissbruket skulle minska också. Vad tror ni om det?
Jag tycker att all sorts alkohol borde säljas fritt av vem som än vill sälja det. Då tror jag att alkoholmissbruket skulle minska också. Vad tror ni om det?
Istället för att försöka begränsa folk borde man istället erbjuda mindre skadliga alternativ än alkohol.
Folk kommer berusa sig vad man än tycker om saken.
Här är en artikel som visar att Finland har varit där och vill nu införa en restriktivare alkoholpolitik. Folk dricker mer, och skadorna ökar. Men det tar tid innan man ser effekterna av det.
http://www.epochtimes.se/Finland-vill-skaerpa-alkohollagen-a25662.html
Finns inget förebyggande att försöka konkurrera med border shoppar, andra länder, smuggling och hembräning med fyrdubbla priser, det gör bara att folk beställer bulk för halva priset.
Helt plötsligt för dom som dricker farligt mycket har dom obegränsad förråd hemma vare sig systemet är öppet eller stängt.
Sen det bästa för att hindra uppståndet av alkoholister är att erbjuda andra droger som inte är lika skadliga som alkohol är.
Finns inget förebyggande att försöka konkurrera med border shoppar, andra länder, smuggling och hembräning med fyrdubbla priser, det gör bara att folk beställer bulk för halva priset.
Helt plötsligt för dom som dricker farligt mycket har dom obegränsad förråd hemma vare sig systemet är öppet eller stängt.
Sen det bästa för att hindra uppståndet av alkoholister är att erbjuda andra droger som inte är lika skadliga som alkohol är.
Dom säljer till folk som inte tänker riktigt ja, har du granskat siffrorna hos konkurrenter, hur omfattande smuggling är när man får 100 % vinst och hur det står till med hembränning?.
Obegränsad mängd betyder precis det, man kan vilket tid som helst på dygnet bara fyll på förådet.
Droger är redan fria, säljs på gatan till alla med pengar vilket jag inte önskar då jag har barn som rör sig i trakter.
Jag vill ha en legal kontrollerad försäljning där folk inte skadas för vilka substanser dom stoppar i sig och inte tvingas med våld till att inta en av dom sämsta droger som finns.
Vapen ser jag också mer än gärna legala, jag vill kunna ta hand om mig själv och försvara min familj vid behov, så som det är idag är det endast gäng och folk som vill skada andra som har vapen, låter inte riktigt rätt.
Du är för hysterisk. Låt folk vara ifred och låt folk ta sej en blecka och trivas.
My secret!!!!
My secret!!!!