• Anonym (Ts)

Öl, Vin och Sprit i vanliga butiker!

Jag tycker att all sorts alkohol borde säljas fritt av vem som än vill sälja det. Då tror jag att alkoholmissbruket skulle minska också. Vad tror ni om det?

• Svar på tråden Öl, Vin och Sprit i vanliga butiker!
  • Anonym (Ts)
    Tom Araya skrev 2014-08-21 13:40:56 följande:

Till er som talar om frihet...

Eftersom alkohol med dess verkanseffekter skulle kunna klassas som narkotika och därmed förbjudas helt, så tycker jag snacket om att vi borde få bestämma mer själva inte är relevant i det fallet.

Vet du någon av de vanligaste drogerna som är lika lätta att framställa som alkohol? Där faller det helt, snacket om att förbjuda det. om du inte vill ha bödlar som går runt och avrättar folk som dricker, men du kanske borde flytta ner till "Islamiska staten" där får du inte röka heller, helt perfekt va?
  • Anonym (NO!)
    Anonym (Ts) skrev 2014-08-21 13:16:05 följande:
    Mina argument kommer aldrig att ta slut. Jag tror vad jag tror och du kan tro vad du tror även om du troligen har fel i det mesta. Du är kanske pingstvän och har levt hela ditt liv som ett avsnitt av "7th heaven", det verkar så iaf, och jag tycker inte att sådana som du ska bestämma över ett helt folk. För ni förstår ingenting av problemet eftersom ni inte har varit där.
    Du har ju inga argument eftersom dina argument är "ja tror"!
    Så vem förstår problemet då menar du?
  • Anonym
    Anonym (Ts) skrev 2014-08-21 13:54:44 följande:
    Vet du någon av de vanligaste drogerna som är lika lätta att framställa som alkohol? Där faller det helt, snacket om att förbjuda det. om du inte vill ha bödlar som går runt och avrättar folk som dricker, men du kanske borde flytta ner till "Islamiska staten" där får du inte röka heller, helt perfekt va?
    Jag förstår inte hur det kan vara relevant!? ALLT går att göra, droger, vapen, gifter mm. Ska vi släppa allt fritt då?
  • Anonym (NO!)
    Anonym (Ts) skrev 2014-08-21 13:54:44 följande:
    Vad har detta att göra med hur lätt det är att framställa alkohol?
    I din värld finns alltså 2 sidor, de som tycker att man ska få supa fritt som man vill och hur mycket man vill vart man vill och när man vill och de som tycker att man ska avrätta folk som dricker?
  • Anonym (Ts)

Det känns som om att jag har upprört IOGT-NTO:s sympatisörer väldigt mycket här. Som vanligt så är folk som dessa inte ens intresserad av att försöka förstå något annat än att det är dåligt med alkohol. Inte ens intresserade av att pröva nya saker mot alkoholproblemen utan bara mala på om samma saker om hur bra alkoholpolitik det är i Sverige. Om det var så jävla bra, varför ser det ut som det gör? Varför inte pröva en annan stretegi? För att ni tror på "forskning" och "fakta" som säger att det skulle bli värre?

Varför är då svenskar, norrmän och finnar kända överallt för att supa som grisar men inte danskar? Jag har varit i Danmark många gånger och danskar är bra mycket lugnare och har inte samma hysteri till spriten. Just därför att den finns där, det är inget tabu över det på så sätt som det är här.

Förbud förbud usch det är väldigt dåligt med alkohol bla bla nån gammal kärring som sitter och moralpredikar i skolor, eller någon frireligös dåre som funnit gud och pratar om hur dåligt det är att dricka, sånt där får oss ju att tycka att det är häftigt att dricka när vi är små. Nej det har inte funkat med den här alkoholpolitiken vi har nu, dags för nya tag!

• Tom Araya
    Anonym skrev 2014-08-21 14:08:23 följande:
    Jag förstår inte hur det kan vara relevant!? ALLT går att göra, droger, vapen, gifter mm. Ska vi släppa allt fritt då?
    Jag kan tydligen inte posta under eget namn idag...Skäms
  • Anonym (måttligdrickaren)
    Anonym (Ts) skrev 2014-08-21 14:44:00 följande:

Varför är då svenskar, norrmän och finnar kända överallt för att supa som grisar men inte danskar? Jag har varit i Danmark många gånger och danskar är bra mycket lugnare och har inte samma hysteri till spriten. Just därför att den finns där, det är inget tabu över det på så sätt som det är här.

Förbud förbud usch det är väldigt dåligt med alkohol bla bla nån gammal kärring som sitter och moralpredikar i skolor, eller någon frireligös dåre som funnit gud och pratar om hur dåligt det är att dricka, sånt där får oss ju att tycka att det är häftigt att dricka när vi är små. Nej det har inte funkat med den här alkoholpolitiken vi har nu, dags för nya tag!

Vad, alkoholpolitiken funkar ju bra? Sverige ligger långt ner på listan över alkoholkonsumtionen i OECD-länderna. "Svenskar, norrmän och finnar" är kända överallt för att "supa som grisar", men det är ju en fördom som bygger på beteendet hos en liten minoritet. Det finns garanterat danskar som super lika grisigt.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (måttligdrickaren) skrev 2014-08-21 15:00:18 följande:
    Vad, alkoholpolitiken funkar ju bra? Sverige ligger långt ner på listan över alkoholkonsumtionen i OECD-länderna. "Svenskar, norrmän och finnar" är kända överallt för att "supa som grisar", men det är ju en fördom som bygger på beteendet hos en liten minoritet. Det finns garanterat danskar som super lika grisigt.
    Men det där stämmer inte riktigt, det går inte att mäta eftersom det smugglas in så mycket alkohol till Sverige. Och bränns en hel del eget brännvin och annan egentillverkning. Åk till Roskildefestivalen så ser du vilka som är värst på att supa skallen av sig. Klart att det finns folk som super skallen av sig var som helst oavsett hur det ser ut med alkoholpolitiken. Vad jag försöker säga är att det borde prövas, du är inte särskilt ödmjuk när du säger att alkoholpolitiken funkar bra i Sverige.
  • Anonym (NO!)
    Anonym (Ts) skrev 2014-08-21 14:44:00 följande:

Det känns som om att jag har upprört IOGT-NTO:s sympatisörer väldigt mycket här. Som vanligt så är folk som dessa inte ens intresserad av att försöka förstå något annat än att det är dåligt med alkohol. Inte ens intresserade av att pröva nya saker mot alkoholproblemen utan bara mala på om samma saker om hur bra alkoholpolitik det är i Sverige. Om det var så jävla bra, varför ser det ut som det gör? Varför inte pröva en annan stretegi? För att ni tror på "forskning" och "fakta" som säger att det skulle bli värre?

Tycker du att du är mycket bättre? du som bara skriver "jag tror" i varenda inlägg, har du verkligen mer än 1 argument?

Jag vet inte vart du får din information ifrån och jag vet inte om du helt enkelt ignorerar det andra skriver men svenskar och norrmän super MINDRE än övriga Europa.
    Jag säger det igen, vi dricker mindre än vad andra länder i Europa gör!!!

Vad tyckte när du var liten är otroligt irrelevant.
  • Anonym (NO!)
    Anonym (Ts) skrev 2014-08-21 15:13:29 följande:
    Men det där stämmer inte riktigt, det går inte att mäta eftersom det smugglas in så mycket alkohol till Sverige. Och bränns en hel del eget brännvin och annan egentillverkning. Åk till Roskildefestivalen så ser du vilka som är värst på att supa skallen av sig. Klart att det finns folk som super skallen av sig var som helst oavsett hur det ser ut med alkoholpolitiken. Vad jag försöker säga är att det borde prövas, du är inte särskilt ödmjuk när du säger att alkoholpolitiken funkar bra i Sverige.
    Klart det går att mäta och det har man gjort, eller är du en person som tycker att man inte ska lita på undersökningar utan bara gå efter vad man själv tycker?
    Återigen svenskar dricker mindre än andra...
Svar på tråden Öl, Vin och Sprit i vanliga butiker!