• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Micka!
    Lilla My o co skrev 2014-11-05 20:52:26 följande:

Hej tjejer.. Länge sen nu.. Massor att stå i.. Har köpt ny större bostad, för ev kommande kotte, och har massor att stå i.. Packa packa pack och städa.. :/ suck..

Fick för två veckor sen blodblandade flytningar o tänkte att YES nu är första nensen efter P-sprutestopp på g... Men ack jag bedrog mig. :( börjar ledsna på att inte veta när normal cykel är på gång... Vill ha bebis nuuuuuuuuu!!! ;)

Men tack vare flytt så hinner jag inte tänka så mkt.. ;)

Kram på er alla och välkomna till er nya :)

Hej!

Håller med dig....vill också ha bebis nuuuuuuu! Att det ska ta sån tid.......är van annars att göra saker snabbt och effektivt och bra......så detta är så frustrerande...för det går ju toklångsamt och dåligt......!

Bara att försöka se till och få tålamod som man inte har...
  • Lectin

När jag plussade i första graviditeten kände jag mig om möjligt ÄNNU otåligare än nu! Jag brukade då säga att jag önskade man kunde ta sitt positiva test, gå in på förlossningen och säga: "Här är mitt plus! Kan jag få min bebis nu, tack?" Ungefär så känns det nu också... Men nu är det plusset jag vill kunna beställa någonstans. Undrar vart man beställer det... Hmmm...

• VeronikaK
    Lectin skrev 2014-11-06 11:53:40 följande:

När jag plussade i första graviditeten kände jag mig om möjligt ÄNNU otåligare än nu! Jag brukade då säga att jag önskade man kunde ta sitt positiva test, gå in på förlossningen och säga: "Här är mitt plus! Kan jag få min bebis nu, tack?" Ungefär så känns det nu också... Men nu är det plusset jag vill kunna beställa någonstans. Undrar vart man beställer det... Hmmm...

Haha, ja, i så fall har du en lång resa kantad av otålighet framför dig. :D

Jag tyckte nog att de nio månaderna behövdes båda gångerna. Bara att vänja sig vid tanken och så allt det praktiska och jobbet och...  Fast de sista två veckorna var lite sega minns jag.
  • VeronikaK
    mangoo skrev 2014-11-06 14:35:36 följande:

I går kom mensen. ...bara ladda för ett försök till!! ????

Tråkigt. En menscykel kan kännas så himla lång ibland...
  • Minxy

Mangoo: beklagar! :(

Ja...hur tungt det ens känns så är det bara att se framåt mot nästa försök.

Visst är det märkligt... När jag hade spiralen tyckte jag att jag hade mens "hela tiden", tyckte att det kändes som om den kom oftare än var 30:e dag.

Nu, när jag VILL att BIM ska komma så är varje dag en evighet.

Jag sitter på tåget hem från min kurs. Har inte hunnit känna efter så mycket, förutom på kvällarna. Har ömma bröstvårtor, men det är allt. 4-7 dagar kvar till BIM.... (Beroende om om min lutealfas är 11 eller 14 dagar).

• Micka!
    Lectin skrev 2014-11-06 11:53:40 följande:

MMm...känner ungefär lika! Vad lätt det skulle vara då! Tänk att det ska ta sån tid. Den här menscykeln känns jättelååååånnnnnng! Har aldrig väntat så länge på en ägglossning!

När ska du testa igen? Hoppas på plus åt dig
  • Janna84

Klart man får vara ego ibland!

Lilla My o co jag hoppas att du får din mens snart.

Usch vad tråkigt mangoo

Idag fick jag veta att en kompis börjat jobba efter sin föräldraledighet. Jaha, kanske ni tänker. Problemet är bara att vi försökte bli gravida samtidigt. En annan vän som också drog igång med bebisverkstan i samma veva fick sin dotter för två veckor sedan... En tredje vän är gravid och ska få tillökning i april. Jag brukar vara en glad optimist men den här dagen har varit tung. Visst borde det vara vår tur den här månaden?! Jag ska testa på fars dag, ÄL+11, men förhoppningarna är små.

• Iskristall

Lectin och Micka!: Jag vill också beställa mig ett plus. Ni får berätta om ni kommer på vart man kan beställa ett

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea