• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • VeronikaK
    Shrew skrev 2014-11-08 14:53:10 följande:

Här kom mensen några dagar för tidigt, jag hann inte ens att planera testa! På grund av förkylningar o annat har vi knappt orkat försöka denna/förra månad. Jag har tid hos gynekolog om två veckor, vet inte hur mycket han kan göra/undersöka men det är väl den enda undersökningen man har rätt till när man redan har barn.

Intressant att läsa era andras funderingar kring om man orkar med en 3:a. Mina barn är rätt så intensiva o krävande så en trea skulle kräva mycket tålamod av oss alla. Jag känner vissa dagar att det vore så mysigt med en bäbis o andra dagar längtar jag efter att göra saker helt ensam!

Vi var på minisemester förra veckan och kunde för första gången njuta av restaurangsbesöken med barnen. Jag och sambon kunde sitta kvar vid bordet efter maten o barnen lekte med varandra. Det eller att gå runt på stan i lugn o ro hade inte varit möjligt med en bäbis! Så just nu vet att inte riktigt varför jag längtar efter något som gör livet mycket krånligare!?!

Känner igen mig i tankegångarna. Jag är egentligen en person som behöver vara ensam en del för att orka. Det behöver väl kanske de flesta, men behovet verkar vara lite olika stort för olika personer. Ändå önskar jag mig en trea. Jag tycker ifs mycket om bebisar, men samtidigt blir man ju bunden igen...

För min del är det nog glädjen som jag hoppas de äldre barnen kommer att känna inför ett småsyskon. Båda är bebiskära. Men dom kanske bara kommer att tycka att det är jobbigt... :/

Nåja. Känner mig helt ogravid man kan bli så det är nog inten fara just nu.
  • Minxy

Janna: jodå, jag testade igår (ÄL+8). Tokblankt såklart.

Inga tecken direkt. Har väldigt ömma bröst, men det brukar jag ha ibland mellan ÄL och mens. Har lite molvärk också, men det händer att jag har det när mensen närmar sig.

Kort sagt: jag har ingen aning what so ever!

På måndag är jag på ÄL+11. Då tänker jag testa igen!

Du då?

• Minxy

Alltså, nu blev BIM-listan jättekonstig :(

Jag skriver på mobilen, så det blir lite underligt ibland. Om någon känner sig manad att städa upp efter mig är det fritt fram :P

• Janna84

Jag testar för första gången imorgon på ÄL+11 Jag har inga känningar åt något håll. Eftersom vi brukar få minus så är jag inställd på att det blir minus imorgon också, jag vågar inte bygga upp några falska förhoppningar.

• Minxy
    Janna84 skrev 2014-11-08 22:56:47 följande:

Jag testar för första gången imorgon på ÄL+11 Jag har inga känningar åt något håll. Eftersom vi brukar få minus så är jag inställd på att det blir minus imorgon också, jag vågar inte bygga upp några falska förhoppningar.

Åh vad spännande! Då hoppas jag på ett glädjetjut från dig imorgon :)

(Sen kan jag följa upp med ett lyckovrål på måndag :D )

Eftersom vi båda testar på ÄL+11 så är det ju inte hela världen om vi får minus. Det kan ju fortfarande vara för tidigt för att det ska bli nåt plus, även om vi är gravida.
  • Minxy
    Janna84 skrev 2014-11-09 06:24:22 följande:

Inget glädjetjut från min sida.

Äsch, då var det lite för tidigt :(

Testa igen på tisdag :)
  • Janna84

Nu inväntar jag BIM som är på onsdag. Testar torsdag morgon om jag inte fått min mens då.

• Minxy

Janna: låter som en bra idé.

Jag har drömt skumma saker de senaste två dagarna. Natten till igår drömde jag om djur, exotiska djurparksdjur i mängder! Natten till idag drömde jag dels att jag tappade en tand (vilket fick mig att ringa 112???) och dels att jag plussade (såklart).

Jag drömmer alltid mysko när jag sover i främmande sängar. Hotell har en konstig inverkan på mig :)

• mammave

Minxy: hihi, hoppas du fick en bra natt trots alla drömmar.

Janna: spännande att följa andras bim i väntan på äl här Men troligtvis var det för tidigt att testa redan. Så två plus i tråden snart hoppas vi på

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea