Shrew skrev 2014-11-08 14:53:10 följande:
Här kom mensen några dagar för tidigt, jag hann inte ens att planera testa! På grund av förkylningar o annat har vi knappt orkat försöka denna/förra månad. Jag har tid hos gynekolog om två veckor, vet inte hur mycket han kan göra/undersöka men det är väl den enda undersökningen man har rätt till när man redan har barn.
Intressant att läsa era andras funderingar kring om man orkar med en 3:a. Mina barn är rätt så intensiva o krävande så en trea skulle kräva mycket tålamod av oss alla. Jag känner vissa dagar att det vore så mysigt med en bäbis o andra dagar längtar jag efter att göra saker helt ensam!
Vi var på minisemester förra veckan och kunde för första gången njuta av restaurangsbesöken med barnen. Jag och sambon kunde sitta kvar vid bordet efter maten o barnen lekte med varandra. Det eller att gå runt på stan i lugn o ro hade inte varit möjligt med en bäbis! Så just nu vet att inte riktigt varför jag längtar efter något som gör livet mycket krånligare!?!
Känner igen mig i tankegångarna. Jag är egentligen en person som behöver vara ensam en del för att orka. Det behöver väl kanske de flesta, men behovet verkar vara lite olika stort för olika personer. Ändå önskar jag mig en trea. Jag tycker ifs mycket om bebisar, men samtidigt blir man ju bunden igen...
För min del är det nog glädjen som jag hoppas de äldre barnen kommer att känna inför ett småsyskon. Båda är bebiskära. Men dom kanske bara kommer att tycka att det är jobbigt... :/
Nåja. Känner mig helt ogravid man kan bli så det är nog inten fara just nu.