• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Janna84
    Minxy skrev 2014-11-11 06:42:16 följande:

Jaa, jag testade idag och nej, det syns inte den minsta lilla tillstymmelse till plus :(

Alltså, jag trodde ju mensen inte skulle bli rubbad efter att jag tagit ut spiralen eftersom det var en kopparspiral. Inga hormoner alltså. Då borde ju mensen bete sig precis som tidigare, eller tänker jag fel?

Jag brukar ju alltid få spottings 2-3 dagar innan mens, men nu har jag inga.

Jag måste sluta tänka på det här, jag har dessutom bara ett test kvar :P

Nej, vad tråkigt med negativt resultat igen Men tänkt på att du fortfarande har två dagar till BIM så det behöver inte vara kört. Preventivmedel tillhör inte mitt kunskapsområde eftersom vi varit utan skydd i 10 år
  • Janna84
    mangoo skrev 2014-11-11 09:33:10 följande:

Vilka test använder ni? Sista månaden använde jag clearblue ägglossningstest men det blir väldigt dyrt om man ska köpa det i längden. Nu använde jag bara halva paketet så det räcker nog denna månad med. Grav test sticka har jag köpt på gravidkollen.nu men eftersom jag inte varit gravid vet jag inte om dom är bra eller inte.

Clearblues ägglossningstest och lite olika märken på gravtest.
  • Janna84
    VeronikaK skrev 2014-11-11 11:46:35 följande:
    Jag har bara haft tester denna månaden för att se när äl var och då köpte jag CB. De andra är svåra att läsa av tycker jag.

Har inga symptom på någonting. I helgen blir det nog aktuellt med vin eftersom vi får besök och det blir utgång. BIM är mån-ons nästa vecka. Jag vet inte om jag ska testa i helgen innan utgång eller inte. Känns inte så bra att dricka vin precis innan ett ev. positivt test. Å andra sidan är det inget som talar för att det är positivt. Får tänka på saken ett para dagar till.
    Om du skulle vara gravid så delar inte du och embryot blodomlopp utan det är gulesäcken som försörjer embryot de första veckorna. Jag dricker ytterst sällan alkohol men förra veckan unnade jag mig faktiskt ett glas vin i samband med en affärsmiddag.
  • Minxy
    Janna84 skrev 2014-11-11 15:21:50 följande:
    Nej, vad tråkigt med negativt resultat igen smile4.gif Men tänkt på att du fortfarande har två dagar till BIM så det behöver inte vara kört. Preventivmedel tillhör inte mitt kunskapsområde eftersom vi varit utan skydd i 10 år smile5.gif
    Ja det kändes trist....

Men men, hoppet är det sista som överger människan! Så länge mensen inte kommer med dunder och brak är jag nöjd :)
  • Janna84

Jag blir snart knäpp! Jag har inte fått någon mensvärk i ryggen än och brösten är dessutom svullna och får knappt plats i bh:n. Tappen är väldigt högt placerad och jag blev lätt illamående i morse igen. Samtidigt hade jag ljusrosa flytningar igår kväll och i morse och jag fick ju ett negativt testresultat i söndags. Jag vill hoppas att jag är gravid men samtidigt vågar jag inte... Jag vill ta ett nytt test men det känns samtidigt onödigt eftersom det känns väldigt osannolikt att jag är gravid. Som sagt, jag blir knäpp! Det är BIM imorgon men väntan känns helt outhärdlig... 

• Minxy
    Janna84 skrev 2014-11-11 16:04:34 följande:

Jag blir snart knäpp! Jag har inte fått någon mensvärk i ryggen än och brösten är dessutom svullna och får knappt plats i bh:n. Tappen är väldigt högt placerad och jag blev lätt illamående i morse igen. Samtidigt hade jag ljusrosa flytningar igår kväll och i morse och jag fick ju ett negativt testresultat i söndags. Jag vill hoppas att jag är gravid men samtidigt vågar jag inte... Jag vill ta ett nytt test men det känns samtidigt onödigt eftersom det känns väldigt osannolikt att jag är gravid. Som sagt, jag blir knäpp! Det är BIM imorgon men väntan känns helt outhärdlig... 

Jag förstår dig till 100% Janna!

Man hoppas men vågar ändå inte tro..,,

Jag klurar på om mensen är på väg ändå, det känns som om mina bröst gör mindre ont idag :/

Vi får härda ut, snart borde vi veta, oavsett resultatet.
  • Janna84
    Minxy skrev 2014-11-11 20:11:52 följande:

Här har det börjat komma roströda flytningar..... *suck*

Nej vad tråkigt :(
  • Micka!
    Minxy skrev 2014-11-11 20:11:52 följande:

Här har det börjat komma roströda flytningar..... *suck*

Aj aj, vad tråkigt!  

Får hoppas att december blir en bra månad med ett plus! 

Min karl tror att vi kommer plussa i december, när jag frågade honom, han vågar inte tro på den här gången....vi får väl se om mensen kommer 29 nov.....
  • Minxy

Än så länge är det väääääldigt sparsamt, syns nu bara som en beige antydan i trosskyddet.

Får se om mensen kommer imorgon!

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea