• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Micka!
    Janna84 skrev 2014-11-10 19:48:15 följande:

Jag håller tummen för dig Minxy! Själv vågar jag inte riktigt hoppas men jag är ändå lite skengravid i smyg. Morgondagen är en intressant dag för mig för då är det BIM-1, en dag som tydligt brukar skvallra om mensen är på intåg. Jag har inga tydliga gravtecken men än så länge har jag inte heller några menskänningar. Jag försöker hålla hoppet uppe samtidigt som jag inte vill hoppas för mycket.

Förstår precis......hoppas det blir ett fint plus ! När ska du testa?
  • Janna84
    Micka! skrev 2014-11-10 21:09:38 följande:

Förstår precis......hoppas det blir ett fint plus ! När ska du testa?

Torsdag morgon på BIM+1.
  • Minxy
    Janna84 skrev 2014-11-10 22:19:45 följande:
    Torsdag morgon på BIM+1.
    Jag trodde du hade BIM imorgon Janna. Men då delar vi BIM den 13/11! :)

Hörni....tror ni det finns någon som helst chans att testa positivt imorrn om dagens test var helt jäkla blankt? Eller måste jag bita ihop till torsdag?
  • Micka!
    Janna84 skrev 2014-11-10 22:19:45 följande:
    Torsdag morgon på BIM+1.
    Minxy skrev 2014-11-10 22:26:33 följande:

Hörni....tror ni det finns någon som helst chans att testa positivt imorrn om dagens test var helt jäkla blankt? Eller måste jag bita ihop till torsdag?
    Håller tummarna för er båda ! Minxy, efter 2 dygn har hcg fördubblats! 
    Hoppas hoppas.........
  • Janna84
    Minxy skrev 2014-11-10 22:26:33 följande:

Det är väl ändå den 12:e på onsdag?

Klart det finns en chans att det visar något men resultatet kan bli väldigt svagt.
  • Minxy
    Janna84 skrev 2014-11-10 22:52:13 följande:
    Det är väl ändå den 12:e på onsdag? smile5.gif

Klart det finns en chans att det visar något men resultatet kan bli väldigt svagt.
    Jag är inte bara skengravid, jag är dagvill också :D

Idag trodde jag dessutom att det var tisdag hela dagen. Dumma måndag....
  • Minxy

Jaa, jag testade idag och nej, det syns inte den minsta lilla tillstymmelse till plus :(

Alltså, jag trodde ju mensen inte skulle bli rubbad efter att jag tagit ut spiralen eftersom det var en kopparspiral. Inga hormoner alltså. Då borde ju mensen bete sig precis som tidigare, eller tänker jag fel?

Jag brukar ju alltid få spottings 2-3 dagar innan mens, men nu har jag inga.

Jag måste sluta tänka på det här, jag har dessutom bara ett test kvar :P

• mangoo

Vilka test använder ni? Sista månaden använde jag clearblue ägglossningstest men det blir väldigt dyrt om man ska köpa det i längden. Nu använde jag bara halva paketet så det räcker nog denna månad med. Grav test sticka har jag köpt på gravidkollen.nu men eftersom jag inte varit gravid vet jag inte om dom är bra eller inte.

• Minxy
    mangoo skrev 2014-11-11 09:33:10 följande:

Vilka test använder ni? Sista månaden använde jag clearblue ägglossningstest men det blir väldigt dyrt om man ska köpa det i längden. Nu använde jag bara halva paketet så det räcker nog denna månad med. Grav test sticka har jag köpt på gravidkollen.nu men eftersom jag inte varit gravid vet jag inte om dom är bra eller inte.

Jag använde Apotekets ägglossningstetster. Dom var helt ok tycker jag.

Grav.tester har jag både köpt vanliga clear Blue och dessutom ett 5-pack från Bäst på test (nätet).

Båda märkena har varit bra, inga spökstreck.
  • VeronikaK
    mangoo skrev 2014-11-11 09:33:10 följande:

Jag har bara haft tester denna månaden för att se när äl var och då köpte jag CB. De andra är svåra att läsa av tycker jag.

Har inga symptom på någonting. I helgen blir det nog aktuellt med vin eftersom vi får besök och det blir utgång. BIM är mån-ons nästa vecka. Jag vet inte om jag ska testa i helgen innan utgång eller inte. Känns inte så bra att dricka vin precis innan ett ev. positivt test. Å andra sidan är det inget som talar för att det är positivt. Får tänka på saken ett para dagar till.

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea