• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Minxy

Jag får nog se mig som besegrad för den här gången. Mina röst ömmar knappt längre, jag har mer mensvärk och nu imorse hade jag ljusröda flytningar, så mensen lär dyka upp idag/imorgon.

Nästa ÄL bör vara ca 28 november, nästa BIM borde hamna på den 12 december ungefär. Jag ändrar i listan bara mensen kommer igång på allvar.

• VeronikaK
    Minxy skrev 2014-11-12 05:40:52 följande:

Jag får nog se mig som besegrad för den här gången. Mina röst ömmar knappt längre, jag har mer mensvärk och nu imorse hade jag ljusröda flytningar, så mensen lär dyka upp idag/imorgon.

Nästa ÄL bör vara ca 28 november, nästa BIM borde hamna på den 12 december ungefär. Jag ändrar i listan bara mensen kommer igång på allvar.

Tråkigt!

Å andra sidan är det kanske ett bättre nedkomstdatum i slutet på sommaren/hösten än mitt i sommaren som skulle ha blivit fallet nu.

Jag skulle absolut inte räkna efter och kolla sånt, men har inte kunnat låta bli... Jag bryr mig inte om när det blir, men är det negativt den här gången för mig också så försöks jag hitta fördelar med det. :)
  • Minxy
    VeronikaK skrev 2014-11-12 08:40:04 följande:
    Tråkigt!

Å andra sidan är det kanske ett bättre nedkomstdatum i slutet på sommaren/hösten än mitt i sommaren som skulle ha blivit fallet nu.

Jag skulle absolut inte räkna efter och kolla sånt, men har inte kunnat låta bli... Jag bryr mig inte om när det blir, men är det negativt den här gången för mig också så försöks jag hitta fördelar med det. :)
    Bra tänkt, precis som du säger måste man försöka se allt från den ljusa sidan :)
  • Micka!

Tänkte först att jag inte skulle köra med ägglossningstester och tempa denna månad! Men kunde inte låta bli att ta tempen, låg i sänglådan......får jag en höjning som är konstant fram till mens, så vet jag ju att jag har ägglossning! Slipper köpa ägglossningstickor då!!

Den ligger på 36,3 idag.....spännande om appen har rätt! Enl den har jag ägglossning på fredag och inte lördag..........
    Har appen fertiliy friend, då har man ju lite mer koll! Tycker den är rätt så bra!

Kör även helt koffeinfritt nu! Läste om någon som inte blivit gravid på 6 år, sedan när hon slutade med kaffet blev hon gravid flera ggr....så det är definitivt värt att testa. Drack faktiskt inte kaffe när jag blev gravid med mina barn, nu när jag tänker efter........!!!

Hoppas hoppas ....att detta är en bra månad  

• Lectin

Åh typiskt Minxy! Men jag håller ändå en liten tumme för att det är någon mellanblödning och att mensen trots allt inte kommer.

Håller förstås alla mina tummar för er som närmar sig bim! Och alla oss andra också.

Jag är lite frånvarande från bebisverkstan mentalt just nu. Jag och maken har kastat oss in i helt galna husspekulationer som tar upp i stort sett hela min mentala kapacitet just nu! Eller åtminstone det som blir över mellan jobb och småbarnsliv... Eller nja... i ärlighetens namn inkräktar det nog lite både på jobb och familjeliv... Imorgon ska vi till banken och inom kort kommer vi veta om vi alls är med och slåss .

• Micka!
    Lectin skrev 2014-11-12 10:56:28 följande:

Åh typiskt Minxy! Men jag håller ändå en liten tumme för att det är någon mellanblödning och att mensen trots allt inte kommer.

Håller förstås alla mina tummar för er som närmar sig bim! Och alla oss andra också.

Jag är lite frånvarande från bebisverkstan mentalt just nu. Jag och maken har kastat oss in i helt galna husspekulationer som tar upp i stort sett hela min mentala kapacitet just nu! Eller åtminstone det som blir över mellan jobb och småbarnsliv... Eller nja... i ärlighetens namn inkräktar det nog lite både på jobb och familjeliv... Imorgon ska vi till banken och inom kort kommer vi veta om vi alls är med och slåss .

Kul, hoppas det går bra på banken! Bra att fokusera på något annat ett tag Kommer ihåg hur glad o lycklig jag var när jag( min karl va på jobbet) var till banken och fick besked att vi kunde bygga hus! Bor i det huset nu
  • Minxy
    Lectin skrev 2014-11-12 10:56:28 följande:

Åh typiskt Minxy! smile4.gif Men jag håller ändå en liten tumme för att det är någon mellanblödning och att mensen trots allt inte kommer. smile5.gif

Håller förstås alla mina tummar för er som närmar sig bim! Och alla oss andra också. smile5.gif

Jag är lite frånvarande från bebisverkstan mentalt just nu. Jag och maken har kastat oss in i helt galna husspekulationer som tar upp i stort sett hela min mentala kapacitet just nu! Eller åtminstone det som blir över mellan jobb och småbarnsliv... smile5.gif Eller nja... i ärlighetens namn inkräktar det nog lite både på jobb och familjeliv... Imorgon ska vi till banken och inom kort kommer vi veta om vi alls är med och slåss .

Ja hoppas kan man ju :)

Lycka till på banken!
  • Minxy

Det är banne mig inte ok att vara såhär skengravid :(

Hur kan mina bröst ha varit vansinnigt ömma sedan ÄL+8? Hur kan jag ha haft mensvärk sedan 6 dagar tillbaka? Det är inte trevligt att ha mensvärk nästan en hel vecka innan skiten kommer :(

Har mörkt bruna flytningar, sparsamma. Gissar att mensen kommer imorrn.

Jag hoppas att de här konstiga "symptomen" bara berodde på att kroppen strulade lite efter att jag plockat ut spiralen. Jag vill inte ha det såhär varje månad framöver! :(

• Lectin
    Minxy skrev 2014-11-12 15:34:30 följande:

Det är banne mig inte ok att vara såhär skengravid :(

Hur kan mina bröst ha varit vansinnigt ömma sedan ÄL+8? Hur kan jag ha haft mensvärk sedan 6 dagar tillbaka? Det är inte trevligt att ha mensvärk nästan en hel vecka innan skiten kommer :(

Har mörkt bruna flytningar, sparsamma. Gissar att mensen kommer imorrn.

Jag hoppas att de här konstiga "symptomen" bara berodde på att kroppen strulade lite efter att jag plockat ut spiralen. Jag vill inte ha det såhär varje månad framöver! :(

Nej visst är det frustrerande!?! Minns en tråd för länge länge sedan där vi konstaterade att en självlysande navel skulle vara ett praktiskt tecken på att ett befruktat ägg fäst in. Ska vi inte ta och se till att det införs?
  • Minxy
    Lectin skrev 2014-11-12 15:59:13 följande:
    Nej visst är det frustrerande!?! Minns en tråd för länge länge sedan där vi konstaterade att en självlysande navel skulle vara ett praktiskt tecken på att ett befruktat ägg fäst in. smile5.gif Ska vi inte ta och se till att det införs?
    Ja jag skulle med glädje sponsra forskning som kunde leda fram till det :P
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea