• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Sommarsnö

Har blivit kallad till anställningsintervju nästa vecka. Jag kommer då att vara i vecka 9 ungefär. Ska man skippa att säga att man är gravid? Jag kommer ju inte att hinna jobba många månader innan jag går på föräldraledighet isåfall. Hur skulle ni ha gjort?

• Elbea

Jag går in i vecka 7 imorgon. Tidigt än... BF 23 april. Blir mycket förvånad om jag föder senare än 15 april dock (om allt går bra osv osv). Har två barn, båda har kommit lite tidigt (2 resp 3 veckor före BF).

• Anonym
    Sommarsnö skrev 2014-08-28 10:53:40 följande:

Har blivit kallad till anställningsintervju nästa vecka. Jag kommer då att vara i vecka 9 ungefär. Ska man skippa att säga att man är gravid? Jag kommer ju inte att hinna jobba många månader innan jag går på föräldraledighet isåfall. Hur skulle ni ha gjort?

jag skulle inte ha sagt något.. tyvärr så kan du ju vara så att de skulle kunna ?välja? bort dig för att du är gravid? =( jag skulle låtsas som ingenting och sen berätta så sent det går =) man har ju faktiskt ingen skyldighet att berätta =)
  • Anonym

har någon av er gjort en konfiskering någon gång?

jag gjorde en 09 och har läst lite om graviditet och konfiskering och då kan man få operera in ett band som håller ihop livmodertappen om det behövs, gå på extra kontroller plus att man ofta får planerat kejsarsnitt

• trolls

har någon av er gjort en konisering någon gång?

jag gjorde en 09 och har läst lite om graviditet och konisering och då kan man få operera in ett band som håller ihop livmodertappen om det behövs, gå på extra kontroller plus att man ofta får planerat kejsarsnitt

• Anonym

konfiskering = konisering ,hahaha

• Ice

Skönt med en ny positiv tråd.
    Gick in i vecka 9 igår. Första barnet, första försöket. Mår illa och är sängliggandes sedan en vecka tillbaka, fått primperan utskrivet och de funkar väl sådär. Blir väldigt trött av dom. Lite nervös för jag ska börja studera till veckan och har inte illamåendet släppt till uppropet på måndag så jag kan gå, blir jag av med platsen.

Vi är annars mycket glada och lyckliga och längtar till inskrivning om några veckor och ultraljud om alldeles för många veckor.. 

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)