• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Anonym
    Sommarsnö skrev 2014-08-29 18:07:08 följande:

Apropå berätta den glada nyheten - vet någon var man kan köpa tröjor eller muggar och liknande med farmor, morfar, moster osv på? Vore så kul att berätta på det sättet

Du kan ju köpa en helt vit tröja och skriva själv. 
    Sen kan man ju måla på en mugg själv å. Borde finnas i hobbybutiker. Glad
  • Alex 86

Hej allihopa!

Skönt med en positiv tråd! Missade den andra men förmodligen inget å ha! ???? hoppas kag kan joina er här!

Går in i v 7 på söndag, väntar andra barnet. Jättespännande och roligt!

Är så fruktansvärt trött bara och ganska illamående på morgonen men va gör väl det? ????

Trevlig helg alla!

• PalleH

Hoppar in här jag med.

Är jätteosäker på vilken vecka jag är i,

Får man reda på det på Ngt sätt på inskrivningen? :(

• Mars12

PalleH

Vet du när du hade ägglossning eller första dagen på din senaste mens?

Om inte så kan dom se det med hjälp av VUL/UL men det är nog inget som normalt görs på en inskrivning.

• alhi

Hoppar in här jag också! Har illamåendet från helvetet. Nytt UL på Tisdag för att se om tvilling 2 har fungerande hjärta. För er nya så gjorde jag VUL för en vecka sedan och läkaren såg två foster men en låg så illa till att vi inte kunde se hjärta.

Mycket oro inför tisdag.

såkandetgå
  • sofiaC

Jag hoppar på här även om jag har BF 11/3, hoppas det är ok :0) jag är i vecka 13 och väntar mitt tredje barn.... Har en pojke som hinner bli 10år och en tjej som hinner bli 6år innan bebis kommer :0) jag själv är gift sedan 10 år tillbaka och är 32år...

Det var inte planerat med en trea men sååå välkommet! Vi gjorde ett försök till ett kub-test i veckan men det lyckades inte, ska tillbaka på tisdag... Fick super fina ul-bilder på bebis!

Har mått pyton innan men det har äntligen vänt, tröttheten finns kvar dock...

Lite om mig! Följer er andra med spänning!

Lycka till...

• Anonym (Binan)

Hej!

Hoppar in här jag med

Gick in i vecka 8 idag. Mår konstant illa, brösten är riktigt ömma, har ofta hjärtklappning och är i stunder extremt trött.

Men då har man höga hormonhalter eller? ?? Är 24 år och väntar första barnet beräknad till 18 April.

• Ice

Ge mig lite hopp! Ni som redan har barn och genomgått graviditeter förut..

Hur länge ska man ha det såhär och när blir man tagen på allvar? 

Strax över en vecka som sängliggandes med illamående. Inte fått i mig mer än max (och då menar jag max!) en barnportion mat om dagen. Får i mig vätska (saft) ganska så utan problem. Kräks minst en gång om dagen. Svag, trött, illamående konstant. Har primperan utskrivet (som skrivet tidigare i tråden) och det hjälper sådär. Minskar på kräkningarna men illamåendet ligger kvar. 

När får man mer hjälp om man ens får det ?? Kommer det här gå över?? Barnmorskemottagningen rekommenderade mig till att höra av mig till gynmottagningen och där blev jag så dåligt bemött i telefon så jag drar mig gärna ifrån att ringa tillbaka.. 

• emmasdag
    Ice skrev 2014-08-30 12:07:20 följande:

Ge mig lite hopp! Ni som redan har barn och genomgått graviditeter förut..

Hur länge ska man ha det såhär och när blir man tagen på allvar? 

Strax över en vecka som sängliggandes med illamående. Inte fått i mig mer än max (och då menar jag max!) en barnportion mat om dagen. Får i mig vätska (saft) ganska så utan problem. Kräks minst en gång om dagen. Svag, trött, illamående konstant. Har primperan utskrivet (som skrivet tidigare i tråden) och det hjälper sådär. Minskar på kräkningarna men illamåendet ligger kvar. 

När får man mer hjälp om man ens får det ?? Kommer det här gå över?? Barnmorskemottagningen rekommenderade mig till att höra av mig till gynmottagningen och där blev jag så dåligt bemött i telefon så jag drar mig gärna ifrån att ringa tillbaka.. 

Vilken vecka är du i? Med min första mådde jag jättedåligt till vecka 20 ungefär, lättade dock lite när veckorna ticka på. Under förra grav slutade jag må illa i v 12. Innan dess åt jag minimalt o var sängliggandes många h per dygn. Det brukar ju oftast vända vid v 12. Känner du att du inte fixar det så länge, hade jag ringt mim bm, det är ju hon som har hand om DIG, och ska stötta dig när det behövs. Inte gyn! Va envis o stå på dig :)
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)